Rajdy  »  Mistrzostwa Polski  »  Aktualności  »  Rajd Karkonoski 2008 - wyniki: Perfekcyjne zwycięstwo Bouffiera
Bouffier wygrał niemal wszystkie odcinki

Rajd Karkonoski 2008 - wyniki: Perfekcyjne zwycięstwo Bouffiera

2008-08-31 - Ł. Lach     Tagi: Wyniki, Bouffier, Rajd Karkonoski
Tydzień po rozgrzewce na Barum Rally Zlin Bryan Bouffier i Xavier Panseri odnieśli perfekcyjne zwycięstwo w 23. Rajdzie Karkonoskim wygrywając 11 z 12 odcinków specjalnych.

"Zespół Peugeot Sport Polska wykonał naprawdę świetną robotę. Po Rajdzie Barum miał tylko dwa dni na przygotowanie samochodu i spisał się świetnie. Przez cały weekend nie mieliśmy żadnych kłopotów technicznych. Nowe dla mnie odcinki tego rajdu okazały się bardzo fajne, tak więc cały weekend możemy podsumować bardzo pozytywnie" - powiedział na mecie rajdu Bryan Bouffier. Na mecie zabrakło 1,9 s aby można było powiedzieć, że zwycięzca dołożył 2 minuty najlepszej polskiej załodze, którą tworzyli Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski. Zwycięzca w grupie N rozdzielił na podium dwa Peugeoty 207 S2000, bo rzutem na taśmę trzecie miejsce wywalczył autor najlepszego czasu na ostatnim OS - Tomasz Kuchar.

Kolejność ustalona po OS 2, czyli Bouffier, Kajetanowicz, Bębenek, Kuchar, Dytko - utrzymała się przez kolejne 9 OS-ów. Lider odjeżdżał polskiej czołówce, Kajetanowicz regulanie kręcił drugie czasy.

Kuchar, z każdym kilometrem czujący się coraz pewniej we wciąż nowym Peugeocie, mozolnie odrabiał stratę do Michała Bębenka. Przed finałową próbą różnica wynosiła 3,6 na korzyść kierowcy Misubishi Lancera Evo IX, ale po OS 12 zmieniła się na 4,1 s.
Wygrywając cztery rajdy w sześciu tegorocznych startach Bouffier jest już blisko obronienia tytułu mistrza Polski. Na dwie rundy przed końcem sezonu, w których łącznie można zgarnąć 22 punkty, jego przewaga nad Kajetanowiczem wynosi 13 pkt, a nad Bębenkiem - 18.

"W Płocku na pewno będę walczył o zwycięstwo. Nie wiem, czy już wtedy zdobędziemy tytuł, ale na pewno dam z siebie wszystko" - skomentował Bouffier.

Paweł Dytko, wyraźnie wolniejszy od czołowej czwórki, ale szybszy od reszty, dotarł do mety "osamotniony" na 5. miejscu.

Tomasz Czopik i Patrik Flodin, obaj z minutową karą na koncie, walczyli o 6. miejsce. Po OS 10 lepszy był szwedzki kierowca Subaru Poland Rally Team i taki stan utrzymał się do mety. Polak jadący pierwszy raz Lancerem ze stajni Race Rent przegrał walkę o 2,7 s.

Andy Mancin, który na Rajdzie Rzeszowskim doczekał się pierwszych w karierze punktów w generalce mistrzostw Polski, powtórzył wyczyn, tym razem zamykając punktowaną ósemkę.

Po raz drugi w tym sezonie wśród samochodów z napędem na jedną oś najszybsi byli bracia Dobrowolscy, sklasyfikowani na 8. miejsu w Rajdzie Subaru i 11. w Rajdzie Karkonoskim, wygrali także klasyfikację Citroen C2-R2 Team's Challenge, w której drugi był Radosław Typa, a trzeci Jan Chmielewski.

W klasie A-7 triumfowali Robert Kujawski i Rafał Rzemień (Renault Clio) a w A-6 Aleksander Jaroszewicz i Paweł Karpacki (Peugeot 206). W klasie samochodów historycznych najszybsi byli Kacper Puszkiel i Alicja Konury w BMW 318.

Na opublikowanej 20 sierpnia liście zgłoszeń do Rajdu Karkonoskiego widniały 33 załogi. Na liście startowej był ich już tylko 29, a ostatecznie pełny dystans rajdu (bez korzystania z SupeRally) pokonała tylko skromna grupa 20 załóg (1 mniej niż na Rajdzie Rzeszowskim).

Wśród pechowców znaleźli się między innymi Sebastian Frycz i Jacek Rathe. Załoga z numerem 6 miała groźnie wyglądający wypadek na trasie siódmego odcinka specjalnego. Próbę przerwano a zawodników odwieziono do szpitala. Szczegółowe badania na szczęście nie wykazały żadnych poważnych obrażeń a Frycz i Rathe zostali zwolnieni do domu. Niestety w wyniku wypadku spłonęło ich Subaru Impreza.

Na kolejnym odcinku, również po wypadnięciu z drogi, rywalizację zakończyli Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski (Suzuki Swift). Tym razem jednak pomoc medyczna nie była potrzebna.

W sobotę, tuż po załogach z mistrzostw Polski, na trasę wyjechali uczestnicy 2 rundy międzynarodowego Pucharu Łużyc, w skład którego wchodzi Rajd Karkonoski. Po przejechaniu sześciu odcinków gratulację za zwycięstwo odebrała czeska załoga Radek Mifka/Tomas Plachy (Mitsubishi Lancer).

Kolejną, 8 rundą Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski będzie Rajd Orlen. Impreza rozgrywana na szutrowych trasach w okolicach Płocka odbędzie się w dniach 20-21 września. Uczestnicy 3 i ostatniej rundy Pucharu Łużyc spotkają się podczas Rajdu Lausitz. Niemiecka odsłona cyklu odbędzie się w dniach 16-18 października.
Platinum 23. Rajd Karkonoski 2008 - Oficjalne wyniki końcowe (po OS 12)
pozkierowca / pilot samochódczas
1. Bouffier / Panseri Peugeot 207 S2000 1:44:36.7
2. Kajetanowicz / Wisławski Mitsubishi Evo IX +1:58.1
3. Kuchar / Dymurski Peugeot 207 S2000 +2:33.2
4. Bębenek / Bębenek Mitsubishi Evo IX +2:37.3
5. Dytko / Dytko Mitsubishi Evo IX +4:04.7
6. Flodin / Bergsten Subaru Impreza N14 +5:20.0
7. Czopik / Wroński Mitsubishi Evo IX +5:22.7
8. Mancin / Gerber Mitsubishi Evo IX +7:42.1
9. Ruta / Rozwadowski Subaru Impreza N12 +9:43.2
10. Butruk / Wilk Mitsubishi Evo IX +10:03.3
11. Dobrowolski / Dobrowolski Citroen C2 R2 +11:06.9
12. Typa / Siatkowski Citroen C2 R2 +11:29.5
13. Kujawski / Rzemień Renault Clio +11:49.0
14. Chmielewski / Pleskot Citroen C2 R2 +11:54.2
15. Maliński / Kapuścik Mitsubishi Evo IX +12:02.3
16. Pasecki / Ciupka Citroen C2 R2 +12:50.1
17. Cieślar / Ogierman Renault Clio +13:57.4
18. Majcher / Leśniak Honda Civic +15:46.9
19. Puszkiel / Konury BMW 318 +21:09.6
20. Kuc / Piskorski Honda Civic +32:29.3
21. Jaroszewicz / Tarapacki Peugeot 206 +33:10.7
22. Wiśniewski / Herban Opel Ascona +34:00.7
23. Krotoszyński / Markiewicz Citroen C2 R2 +48:22.1



rajdkarkonoski.pl, V10.pl fot. Peugeot

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Rajd Karkonoski 2008 - wyniki: Perfekcyjne zwycięstwo Bouffiera

Rajd Karkonoski 2008 - wyniki: Perfekcyjne zwycięstwo Bouffiera
Miko 2008-08-31 17:06
Bouffier zero zaskoczenia klasa sama dla siebie ,ale to normalka praktycznie fabryczny kierowca-zawodowiec. Kajetanowicz dla mnie mistrz to co wyczynia jest wręcz niewiarygodne ktoś kto jeszcze 8 lat temu obracał się maluchem wokół pachołków obrabia "starszych panów" którzy oesy znają chyba lepiej od własnych mieszkań ;-) Moim marzeniem jest by Kajtkiem się ktoś zainteresował takie starty np. w IRC
Rajd Karkonoski 2008 - wyniki: Perfekcyjne zwycięstwo Bouffiera
subarak 555 2008-09-01 11:38
Dobrze gadasz Miko. Kibice mają dużo marzeń, kierowcy na pewno jeszcze więcej, a w reszczywistosci wyglada to nieciekawie. Bouffier nas miazdzy nieustannie i nie ma perspektyw na rozwoj nowych talentow. W RSMP prawie zaniknela rywalizacja w klasach. Jak nie masz kilkuset tysiecy na sezon najnowszym Lancerem przygotowanym na tiptop nie ma teraz co podchodzic do RSMP. Tfu! Sorry, nie na Lancera, ale teraz juz na S2000 :-(
Rajd Karkonoski 2008 - wyniki: Perfekcyjne zwycięstwo Bouffiera
Rubinio 2008-09-03 20:41
No cóż - jak wszędzie - mali chłopcy-małe i tanie zabawki, duzi chłopcy - duże i zaj....e drogie zabawki. Rajdy, wyścigi...to juz dawno nawet na poziomie regionalnym nie jest sport dla ubogich.