Zapoznanie się z trasą ubiegłorocznej edycji Rajdu Jordanii wyraźnie procentuje u Daniego Sordo i Pettera Solberga, ale Citroen C4 WRC spisuje się znacznie lepiej do Subaru. To Sordo, najszybszy na trzech odcinkach i czwarty na kończącym poranną pętlę OS4 prowadzi z przewagą niespełna 14 sekund na półmetku pierwszego dnia Rajdu Jordanii.
"To był super poranek, ale czwarty odcinek okazał się dla mnie porażką" - powiedział Sordo, za którym toczy się zacięta walka o każdą lokatę. Petter Solberg narzekał na nieobliczalne zachowanie swojego Subaru, między odcinkami dostrajał zawieszenie. Pod koniec pętli nie zdołał jednak utrzymać się za Sordo, z którym miał dwa razy identyczne czasy i spadł na 4. miejsce.
Jari-Matti Latvala, w przeciwieństwie do rywali nie popełniał błędów, jedzie równo i ostrożnie, co zaowocowało drugim miejscem w klasyfikacji po OS4.
Sebastien Loeb przez cały poranek narzekał na fatalne prowadzenie się Citroena w wolnych zakrętach, za co obwiniał problemy z dyferencjałami. W końcu wygrał OS4 i zbliżył się do Latvali na 0,7 s. Zaledwie 0,6 s dalej spadł wspomniany Solberg.
Na OS-2 Hirvonen przeżył przygodę, którą opisał jako największe "ratowanie" w swojej karierze. Źle opisany zakręt na szczycie był przyczyną wypadnięcia z drogi, ale Focus WRC wytrzymał spotkanie z potężnymi głazami, niegroźne oberwało tylne zawieszenie. Fin zachował większą ostrożność na OS-ach nr 3 i 4, co spowodowało spadek na koniec pierwszej piątki.
Jeszcze większe problemy z Subaru Impreza WRC2007 niż Solberg, miał Chris Atkinson. Australijczyk mówił o bardzo poważnym problemie, popełnił wiele drobnych błędów i stracił aż 51 sekund na pętli. Za Atkinsonem, siódmy w wynikach, jest Gigi Galli. Jego Focus WRC w barwach Stobarta nie sprawiał problemów, więc kierowca nie potrafił usprawiedliwić jazdy poniżej oczekiwań.
Problemy z trakcją Citroena C4 WRC w wolnych zakrętach nie ominęły trzeciego kierowcy tego modelu, Estończyka Urmo Aavy. Niekontrolowane piruety kosztowały "prywaciarza" spadek z 6. na 8. miejsce.
Michał Kościuszko regularnie uzyskiwał czwarte czasy w stawce JWRC i takie miejsce, ze stratą niecałej minuty do prowadzącego Patrika Sandella w Renault Clio S1600, zajmuje po czterech odcinkach.
"Mamy problemy z trakcją i na dodatek silnik się przegrzewa. Warunki są bardzo trudne. Nie czuję się zbyt komfortowo i to jest przyczyna naszych słabych czasów" - powiedział polski kierowca Suzuki Swifta S1600.
Zespołowy kolega Kościuszki, Jaan Molder, miał identyczne kłopoty ze swoim samochodem, ale pętlę przejechał 21 sekund szybciej od Polaka i jest trzeci. Na drugim miejscu znalazł się Sebastien Ogier.
"To był super poranek, ale czwarty odcinek okazał się dla mnie porażką" - powiedział Sordo, za którym toczy się zacięta walka o każdą lokatę. Petter Solberg narzekał na nieobliczalne zachowanie swojego Subaru, między odcinkami dostrajał zawieszenie. Pod koniec pętli nie zdołał jednak utrzymać się za Sordo, z którym miał dwa razy identyczne czasy i spadł na 4. miejsce.
Jari-Matti Latvala, w przeciwieństwie do rywali nie popełniał błędów, jedzie równo i ostrożnie, co zaowocowało drugim miejscem w klasyfikacji po OS4.
Sebastien Loeb przez cały poranek narzekał na fatalne prowadzenie się Citroena w wolnych zakrętach, za co obwiniał problemy z dyferencjałami. W końcu wygrał OS4 i zbliżył się do Latvali na 0,7 s. Zaledwie 0,6 s dalej spadł wspomniany Solberg.
Na OS-2 Hirvonen przeżył przygodę, którą opisał jako największe "ratowanie" w swojej karierze. Źle opisany zakręt na szczycie był przyczyną wypadnięcia z drogi, ale Focus WRC wytrzymał spotkanie z potężnymi głazami, niegroźne oberwało tylne zawieszenie. Fin zachował większą ostrożność na OS-ach nr 3 i 4, co spowodowało spadek na koniec pierwszej piątki.
Problemy z trakcją Citroena C4 WRC w wolnych zakrętach nie ominęły trzeciego kierowcy tego modelu, Estończyka Urmo Aavy. Niekontrolowane piruety kosztowały "prywaciarza" spadek z 6. na 8. miejsce.
Michał Kościuszko regularnie uzyskiwał czwarte czasy w stawce JWRC i takie miejsce, ze stratą niecałej minuty do prowadzącego Patrika Sandella w Renault Clio S1600, zajmuje po czterech odcinkach.
"Mamy problemy z trakcją i na dodatek silnik się przegrzewa. Warunki są bardzo trudne. Nie czuję się zbyt komfortowo i to jest przyczyna naszych słabych czasów" - powiedział polski kierowca Suzuki Swifta S1600.
Zespołowy kolega Kościuszki, Jaan Molder, miał identyczne kłopoty ze swoim samochodem, ale pętlę przejechał 21 sekund szybciej od Polaka i jest trzeci. Na drugim miejscu znalazł się Sebastien Ogier.
Rajd Jordanii 2008 - wyniki po OS 4 z 22 | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1 | Sordo / Marti |
Citroen C4 WRC | 38:40,7 min. |
2 | Latvala / Antilla | Ford Focus WRC 07 | +13,8 |
3 | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | +14,5 |
4 | Solberg / Mills |
Subaru Impreza WRC | +15,1 |
5 | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | +16,7 |
6 | Atkinson / Prevot |
Subaru Impreza WRC | +51,5 |
7 | Galli / Bernacchini | Ford Focus WRC 07 | +1:09,4 |
8 | Aava / Sikk |
Citroen C4 WRC |
+1:10,3 |
9 | Wilson / Martin |
Ford Focus WRC 07 | +1:25,7 |
10 |
Rautenbach / Senior |
Citroen C4 WRC | +1:48,0 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Jordanii po OS4: Super poranek Sordo
Podobne: Rajd Jordanii po OS4: Super poranek Sordo
Rajd Jordanii: Komplet 19 wygranych oesów Al-Attiyaha »
Rajd Jordanii szuka powrotu do WRC »
Rajd Jordanii: Nasser Al-Attiyah znów wygrywa w MERC »
Nasser Al Attiyah pojedzie Fiestą RRC w Rajdzie Jordanii 2012 »
Podobne galerie: Rajd Jordanii po OS4: Super poranek Sordo
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter