Rajd Finlandii - II etap: Będą pilnować pozycji
2007-08-04 - Ł. Lach Tagi:
Po II etapie Rajdu Finlandii nie zmieniła się kolejność na pierwszych trzech pozycjach. Prowadzi Marcus Gronholm, drugi jest inny fabryczny kierowca Forda Mikko Hirvonen, a trzeci Sebastien Loeb.
Ostatnia pętla liczyła aż 63km bez wizyty w parku serwisowym (tylko krótkie tankowanie), składała się z 4 odcinków: Ehkki (14,88km), Himos (18,56km), drugiego przejazdu Ehkki i kończącego dzień Sukree (14,89). Do OS18 Marcus Gronholm miał na swoim koncie 6 zwycięstw oesowych z rzędu. Nawet jadąc na kapciu był najszybszy na mecie Himos - mus w oponie spełnił swoje zadanie.
"Kończy się nam czas, kończą się odcinki. Staram już tylko utrzymać Sebastiena za sobą. Różnica jest całkiem spora, powinno być OK, jednak wszystko się zdarzyć" - mówił Mikko Hirvonen na mecie OS18. Na OS19 Hirvonen przerwał hegemonię Gronholma i wygrał dwa kończące dzień odcineki, róznica była jednak symboliczna - w sumie.. 1,1s. "Mimo tego, że Marcus był prawie cały czas szybszy, jestem zadowolony, strata nie jest duża." - podsumował Hirvonen po wygraniu Sukree z przewagą 0,5 sekundy.
Na OS18 Sebastien Loeb pierwszy raz nie dojechał tuż za duetem Forda "Przestrzeliłem skrzyżowanie i musiałem nawracać. To tylko 5 sekund, ale gdy masz ich 40 to już bez znaczenia." - tłumaczył czwarte miejsce i stracony czas w pierwszym międzyczasie. Po II etapie Loeb traci 40 sekund do Hirvonena i minutę do Gronholma - "Próbowałem cały dzień, ale to niemożliwe, teraz będziemy eksperymentować na przyszłość. Spodziewam się trzeciego miejsca".
Chris Atkinson już od drugiego odcinka rajdu znajduje się na czwartym miejscu i w tej kwestii nic się nie zmienia - "Rano próbowaliśmy trochę naciskać, ale teraz już nie będziemy podejmować żadnego ryzyka."
Na OS18 Henning Solberg osiągnął swój najlepszy - trzeci - czas na odcinku. "Było bardzo ślisko, leżało dużo luźnego szutru. Postaram się utrzymać pozycję, do końca dnia jeszcze 2 odcinki". Kierowca pomarańczowego Focusa wykonał plan "Jestem zadowolony, jeśli nie masz testów, to auto trzeba poznawać na rajdach, teraz będę poszukiwał jak powinno się tu jeździć".
Szósty Xevi Pons jest zaskoczony swoim wynikiem, Hiszpan ma problemy z osiąganiem czasów na poziomie swojej pozycji, ale jedzie równo i ma 12 sekund nad Urmo Aavą. "Próbujemy wywrzeć jakąś presję na Xevim Ponsie, ale mój opis tego odcinka był do niczego, wyrzucę go!" mówił zirytowany Aava na mecie OS17. Także po ostatnim odcinku kierowca Lancera potwierdził, że jego notatki na tej pętli były fatalne.
Na koniec dnia Mads Osberg w Subaru Impreza WRC zaczął regularnie kręcić ósme czasy co zaowocowało awansem na 7 miejsce z którego spadł Guy Wilks. Wilks jest 9 i ponosi konsekwencje twardego lądowania po skoku na OS16 "nie ma hydrauliki, dyferencjału, powinniśmy być i tak zadowoleni" mówił o swoim niesprawnym Focusie WRC05. Dodatkowo Brytyjczyk źle dobrał opony i w takich warunkach szczytem jego możliwości był dwunasty czas.
Przed ostanią pętlą do top10 "pukał" Jan Kopecky w nie najnowszej Skodzie Fabii WRC. Trzy razy był szósty, szybka jazda pozwoliła mu w końcu pokonać Matthew Wilsona i Czech awansował na 10 miejsce.
Trudów rajdu nie wytrzymują kolejne załogi w JRC, kapcie i awarie powodują kolejne przetasowania w wynikach. Te problemy nie dotyczą Polskiej załogi Michał Kościuszko / Maciej Szczepaniak. Załoga Clio S1600 awansował na trzecie miejsce w Junior Rally Championhip.
Do końca rajdu zostały trzy niedzielne odcinki specjalne.
Ostatnia pętla liczyła aż 63km bez wizyty w parku serwisowym (tylko krótkie tankowanie), składała się z 4 odcinków: Ehkki (14,88km), Himos (18,56km), drugiego przejazdu Ehkki i kończącego dzień Sukree (14,89). Do OS18 Marcus Gronholm miał na swoim koncie 6 zwycięstw oesowych z rzędu. Nawet jadąc na kapciu był najszybszy na mecie Himos - mus w oponie spełnił swoje zadanie.
"Kończy się nam czas, kończą się odcinki. Staram już tylko utrzymać Sebastiena za sobą. Różnica jest całkiem spora, powinno być OK, jednak wszystko się zdarzyć" - mówił Mikko Hirvonen na mecie OS18. Na OS19 Hirvonen przerwał hegemonię Gronholma i wygrał dwa kończące dzień odcineki, róznica była jednak symboliczna - w sumie.. 1,1s. "Mimo tego, że Marcus był prawie cały czas szybszy, jestem zadowolony, strata nie jest duża." - podsumował Hirvonen po wygraniu Sukree z przewagą 0,5 sekundy.
Na OS18 Sebastien Loeb pierwszy raz nie dojechał tuż za duetem Forda "Przestrzeliłem skrzyżowanie i musiałem nawracać. To tylko 5 sekund, ale gdy masz ich 40 to już bez znaczenia." - tłumaczył czwarte miejsce i stracony czas w pierwszym międzyczasie. Po II etapie Loeb traci 40 sekund do Hirvonena i minutę do Gronholma - "Próbowałem cały dzień, ale to niemożliwe, teraz będziemy eksperymentować na przyszłość. Spodziewam się trzeciego miejsca".
Na OS18 Henning Solberg osiągnął swój najlepszy - trzeci - czas na odcinku. "Było bardzo ślisko, leżało dużo luźnego szutru. Postaram się utrzymać pozycję, do końca dnia jeszcze 2 odcinki". Kierowca pomarańczowego Focusa wykonał plan "Jestem zadowolony, jeśli nie masz testów, to auto trzeba poznawać na rajdach, teraz będę poszukiwał jak powinno się tu jeździć".
Szósty Xevi Pons jest zaskoczony swoim wynikiem, Hiszpan ma problemy z osiąganiem czasów na poziomie swojej pozycji, ale jedzie równo i ma 12 sekund nad Urmo Aavą. "Próbujemy wywrzeć jakąś presję na Xevim Ponsie, ale mój opis tego odcinka był do niczego, wyrzucę go!" mówił zirytowany Aava na mecie OS17. Także po ostatnim odcinku kierowca Lancera potwierdził, że jego notatki na tej pętli były fatalne.
Na koniec dnia Mads Osberg w Subaru Impreza WRC zaczął regularnie kręcić ósme czasy co zaowocowało awansem na 7 miejsce z którego spadł Guy Wilks. Wilks jest 9 i ponosi konsekwencje twardego lądowania po skoku na OS16 "nie ma hydrauliki, dyferencjału, powinniśmy być i tak zadowoleni" mówił o swoim niesprawnym Focusie WRC05. Dodatkowo Brytyjczyk źle dobrał opony i w takich warunkach szczytem jego możliwości był dwunasty czas.
Przed ostanią pętlą do top10 "pukał" Jan Kopecky w nie najnowszej Skodzie Fabii WRC. Trzy razy był szósty, szybka jazda pozwoliła mu w końcu pokonać Matthew Wilsona i Czech awansował na 10 miejsce.
Trudów rajdu nie wytrzymują kolejne załogi w JRC, kapcie i awarie powodują kolejne przetasowania w wynikach. Te problemy nie dotyczą Polskiej załogi Michał Kościuszko / Maciej Szczepaniak. Załoga Clio S1600 awansował na trzecie miejsce w Junior Rally Championhip.
Do końca rajdu zostały trzy niedzielne odcinki specjalne.
Rajd Finlandii - wyniki II etapu (po OS20) | |||
---|---|---|---|
1 | M. Gronholm / T. Rautiainen | Ford Focus WRC 07 | 2h 36min. 45,2s |
2 | M. Hirvonen / J. Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | +20,4 |
3 | S. Loeb / D. Elena |
Citroen C4 WRC | +1:00,5 |
4 | C. Atkinson / S. Prevot | Subaru Impreza WRC | +2:41,3 |
5 | H. Solberg / C. Menkerud | Ford Focus WRC 06 | +3:59,1 |
6 | X. Pons / X. Amigo | Subaru Impreza WRC | +6:28,7 |
7 | U. Aava / K. Sikk | Mitsubishi Lancer WR | +6:41,6 |
8 | M. Ostberg / O. Unnerud |
Subaru Impreza WRC | +8:01,9 |
9 | G. Wilks / P. Pugh | Ford Focus WRC 05 | +8:56,9 |
10 | J. Kopecky / F. Schovanek | Skoda Fabia WRC |
+9:27,0 |
źródło: foto: Ford
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Finlandii - II etap: Będą pilnować pozycji
Galerie zdjęć
Newsletter