
Rajd Fiata: podwójnie kolorowo w Turcji
Organizatorzy jednocześnie drugiej eliminacji cyklu IRC oraz Mistrzostw Europy opublikowali listę zgłoszeń Rajdu Fiata. Zainteresowanych startem jest równo 70 załóg.
Listę otwiera reprezentant Fiata Andrea Navarra, u którego boku w samochodzie Abarth Grande Punto S2000 tradycyjnie zasiądzie Guido d’Amore. Numer dwa na drzwiach rajdówki przyklei krajan lidera IRC - Renato Travaglia. Po podpisaniu kontraktu z włoskim tunerem Top Run, jego bronią będzie Mitsubishi Lancer Evo IX.
Z trójką na trasę wyruszy lider mistrzostw starego kontynentu, Bułgar Dimitar Iliev, również w Lancerze najnowszej ewolucji. Tuż za nim widnieje turecki as Volkan Isik w Punto S2000, a kolejnym lokalnym matadorem może okazać się Ercan Kazaz w Imprezie N12 w barwach Luk Oil.
Simon Jean-Joseph związany jest w tym roku z Citroenem, a więc będzie walczył o najwyższe laury w modelu C2 S1600.
Po raz pierwszy w tym roku, a także po raz pierwszy w życiu w rajdzie za kierownicą Punto S2000 zasiądzie Anton Alen, syn rajdowego Mistrza Świata Markku Alena.
Kolejnym Bułgarem z nadziejami i szansami na dobry wynik jest Krum Donchev, który będzie się ścigał jeszcze za kierownicą Imprezy N12, ale w dalszej części sezonu możliwa jest przesiadka do Lancera od Zbigniewa Steca. Plany obu szybkich na asfaltach Bułgarów może pokrzyżować fakt, iż w tym roku przeniesiono imprezę na szutry.
Groźni będą na pewno kierowcy Peugeot Sport Espana, choć ich pierwszy występ za kierownicą Peugeota 207 S2000 jest niewiadomą. Hiszpan Enrique Garcia Ojeda już ma za sobą kilka startów w ME w ubiegłym roku, Nicolas Vouilloz udowodnił swoją szybkość zdobywając tytuł mistrza Francji.
Polacy nie zostali docenieni i Michał Sołowow (Punto S2000) wylądował na ósmym miejscu listy, natomiast Tomasz Czopik otrzymał numer jedenaście. Dotychczasowy kierowca Polo S2000 wobec awarii na Elmocie postanowił wyruszyć na trasę w Lancerze Evo IX ze stajni Steców.
Niepodzianką jest start Daniego Soli, którego kolegą z zespołu jest Włoch Luca Betti. Obaj pojadą w Hondach Civic Type R R3 z włoskiego JAS Motorsport. Nieco mniejszym zaskoczeniem jest pojawienie się Marco Cavigiolego i Węgra Gergely Szabo. Obaj poprowadzą Lancery Evo IX.
Na rajd składa się 11 odcinków specjalnych o szutrowej nawierzchni, a bazę rajdu umiejscowiono na Torze Formuły 1 Istanbul Park. Zawody rozpoczyna piątkowy supe oes, metę rajdu zaplanowano na godzinę 15:34 w niedzielę.
36 Rajd Fiata 2007 | ||||
---|---|---|---|---|
Data | 11-13.05.2007 | |||
Strona rajdu | www.fiatrally.com | |||
Baza rajdu | Bulent Ecevit Kartal Cultrural Center | |||
Nawierzchnia | szuter | |||
Ilość etapów |
2 | |||
Ilość odcinków | 19 | |||
Całkowita długość rajdu | 600,40 km | |||
Długość dojazdówek | 348,95 km | |||
Długość oesów | 251,45 km | |||
Etap 1 | ||||
Długość | 139,71 km - oesy 214,14 km - dojazdówki | |||
Piątek | ||||
18:23 | OS-1 | Fiat Super Special Stage | 2,5 km | |
Sobota | ||||
7:53 | OS-2 | Bey 1 | 4,87 km | |
8:24 | OS-3 | Denizli 1 | 21,3 km | |
8:57 | OS-4 | Darlık 1 | 19,7 km | |
Park serwisowy | ||||
11:27 | OS-5 | Denizli 2 |
21,3 km |
|
12:00 | OS-6 | Darlık 2 |
19,7 km |
|
12:38 | OS-7 | Vadi 1 | 14,36 km | |
Park serwisowy | ||||
14:51 | OS-8 | Bey 2 | 4,87 km | |
15:22 | OS-9 | Deniz | 14,25 km | |
16:05 | OS-10 | Vadi 2 | 14,36 km | |
17:15 | OS-11 | Fiat Super Special Stage | 2,5 km | |
Park serwisowy | ||||
Etap 2 | ||||
Długość | 111,74 km - oesy 134,81 km - dojazdówki | |||
8:48 | OS-12 | Royal 1 | 20,7 km | |
9:36 | OS-13 | Tepe 1 | 13,3 km | |
10:04 | OS-14 | Pelit 1 | 9,35 km | |
10:32 | OS-15 | Baraj 1 | 12,52 km | |
Park serwisowy | ||||
12:30 | OS-16 | Royal 2 | 20,7 km | |
13:18 | OS-17 | Tepe 2 | 13,3 km | |
13:46 | OS-18 | Pelit 2 | 9,35 km | |
14:14 | OS-19 | Baraj 2 | 12,52 km | |
Park serwisowy | ||||
16:04 | META |

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Rajd Fiata: podwójnie kolorowo w Turcji

