Rajd Elpa - Travaglia wykluczony, Sołowow na podium
							2007-10-08 - Ł. Lach     Tagi: 
						
						
						Zaloga nr 2, Renato Travaglia i Daniele Vernuccio, została wykluczona z 32. Rajdu Elpa za odstępstwa techniczne od załącznika J w sposobie montażu tylnego dyferencjału w ich Mistubishi Lancerze Evo IX. Samochód pochodził z RallyArt Technology. ZSS nie przyjął tłumaczenia o braku winy po stronie zawodnika i Renato Travaglia złożył odwołanie od tej decyzji do trybunały apelacyjnego FIA.
						Po Rajdzie Madery, to już drugi przypadek w tym sezonie, kiedy Travaglia został wykluczony z rundy mistrzostw Europy. Konsekwencją wpadki z Portugalii było zakończenie współpracy ze stajnią TopRun Racing. Tym razem Travaglia zastrzegł przy wypożyczaniu auta, że musi być w 100% zgodny z wymogami regulaminu. Niestety, także i tym razem mistrz Europy z 2005 r. padł ofiarą niefrasobliwości mechaników.
						Travaglia został pozbawiony drugiego miejsca i w tej sytuacji Michał Sołowow i Maciek Baran, załoga Fiat Cersanit Rally Team, awansowała na trzecie miejsce.
Po rajdzie Michał Sołowow powiedział: "Szutrowe odcinki były bardzo długie, szybkie z mnóstwem pułapek - kamieni, dziur, kolein i ciasnych niewidocznych nawrotów. Rano nie trafiliśmy z ustawieniami zawieszenia. To były pierwsze moje kilometry w Punto na luźnej nawierzchni. Nie mieliśmy wcześniej żadnych testów, oprócz kilkunastu kilometrów przejechanych koło Kielc w zupełnie innych warunkach.
	
	
	
	
						"Wymyśliłem jakieś tam nastawy z „głowy” zamiast użyć zaproponowanych przez Fiata. No i mordowaliśmy się całą pierwszą pętlę. Auto za bardzo odjeżdżało nam bokiem. Potem zmieniliśmy set-up na podobny, jaki miał Anton Alen w Rajdzie Orlen i było znacznie lepiej. Na dwóch oesach znacząco poprawiliśmy czasy."
"Jeszcze to nie jest tak, jak być powinno, ale samochód doskonale pokonuje wolne i średnie nawroty. Natomiast w szybkich zakrętach brakuje jeszcze idealnej przyczepności. Moim zdaniem, jest to kwestia dyferencjału. Użyliśmy zbyt „miękkiego”, bo nie wiedzieliśmy jaki będzie najlepszy. Rajd był makabrycznie trudny. Nie dość, że dopadł mnie jakiś katar i gorączka, to kurz był tak wielki, że momentami nie widziałem deski rozdzielczej."
Maciek Baran dodał: "Jestem cały w kurzu i włosi z Procar’u mówią na mnie „minore”, czy jakoś tak, bo przypominam górnika. Nie dość dobrze uszczelniliśmy samochód i na kilku oesach z powodu kurzu nie wiedzieliśmy przedniej szyby. W końcówce dwukrotnie wypadliśmy z drogi na szczęście bez konsekwencji. Skrzywił się tylko wachacz. Punto sprawiło się rewelacyjnie. Myślę, że gdyby to było auto grupy „N” to urwalibyśmy koło, albo zostali na drodze z połamanym zawieszeniem. Ze względu na warunki to był najtrudniejszy rajd w mojej karierze. Jestem cały brudny, zmęczony i naprawdę ledwo żyję."
Dla załogi Sołowow / Baran był to najlepszy wynik, jaki uzyskali w swoim czwartym występie w Grecji. Już za dwa tygodnie kielecko-krakowski duet wystartuje w ostatniej rundzie europejskiego czempionatu - Rajdzie Antibes Cote D’Azur.
					
					
Po rajdzie Michał Sołowow powiedział: "Szutrowe odcinki były bardzo długie, szybkie z mnóstwem pułapek - kamieni, dziur, kolein i ciasnych niewidocznych nawrotów. Rano nie trafiliśmy z ustawieniami zawieszenia. To były pierwsze moje kilometry w Punto na luźnej nawierzchni. Nie mieliśmy wcześniej żadnych testów, oprócz kilkunastu kilometrów przejechanych koło Kielc w zupełnie innych warunkach.
"Jeszcze to nie jest tak, jak być powinno, ale samochód doskonale pokonuje wolne i średnie nawroty. Natomiast w szybkich zakrętach brakuje jeszcze idealnej przyczepności. Moim zdaniem, jest to kwestia dyferencjału. Użyliśmy zbyt „miękkiego”, bo nie wiedzieliśmy jaki będzie najlepszy. Rajd był makabrycznie trudny. Nie dość, że dopadł mnie jakiś katar i gorączka, to kurz był tak wielki, że momentami nie widziałem deski rozdzielczej."
Maciek Baran dodał: "Jestem cały w kurzu i włosi z Procar’u mówią na mnie „minore”, czy jakoś tak, bo przypominam górnika. Nie dość dobrze uszczelniliśmy samochód i na kilku oesach z powodu kurzu nie wiedzieliśmy przedniej szyby. W końcówce dwukrotnie wypadliśmy z drogi na szczęście bez konsekwencji. Skrzywił się tylko wachacz. Punto sprawiło się rewelacyjnie. Myślę, że gdyby to było auto grupy „N” to urwalibyśmy koło, albo zostali na drodze z połamanym zawieszeniem. Ze względu na warunki to był najtrudniejszy rajd w mojej karierze. Jestem cały brudny, zmęczony i naprawdę ledwo żyję."
Dla załogi Sołowow / Baran był to najlepszy wynik, jaki uzyskali w swoim czwartym występie w Grecji. Już za dwa tygodnie kielecko-krakowski duet wystartuje w ostatniej rundzie europejskiego czempionatu - Rajdzie Antibes Cote D’Azur.
| 32. Rajd Elpa 2007 - wyniki końcowe | ||||
|---|---|---|---|---|
| 1 | V. Isik / K. Ozsenler | 
TR/TR | Fiat Punto S2000 | 3:04:42.2 | 
| 2 | S. Jean - Joseph / J. Boyere | F/F | Citroen C2 S1600 | +2:05.0 | 
| 3 | M. Sołowow / M. Baran | PL/PL | Fiat Punto S2000 | +3:51.2 | 
| 4 | K. Donchev / V. Stolko | BG/BG | Mitsubishi Lancer EvoIX | +4:16.5 | 
| 5 | 
G. Nioras / A. Gousettis | 
GR/GR | Subaru Impreza N11 | +8:17.1 | 
| 6 | 
P. Topsis / K. Tsotsos | 
GR/GR | Mitsubishi Lancer VIII | +9:22.6 | 
| 7 | 
M. Stefans / K. Stefanis | 
GR/GR | Mitsubishi Lancer VIII | +12:15.6 | 
| 8 | 
L. Kyrkos / G. Polyzois | 
GR/GR | Mitsubishi Lancer EvoIX | +13:22.5 | 
| 9 | 
D. Nassoulas / M. Patrikousis | GR/GR | Mitsubishi Lancer EvoIX | +14:23.6 | 
| Klasyfikacja Mistrzostw Europy po Rajdzie Elpa | ||||
|---|---|---|---|---|
| 1 | Enrique Garcia Ojeda | 
E | Peugeot 207 S2000 | 51 pkt | 
| 2 | Simon Jean-Joseph | F | Citroen C2 S1600 | 49 | 
| 3 | Volkan Isik  | TR | Fiat Punto S2000 | 45 | 
| 4 | Dimitar Iliev | BG | Mitsubishi Lancer EvoIX | 43 | 
| 5 | 
M. Sołowow | PL | Fiat Punto S2000 / Mitsubishi Lancer Evo IX | 
41 | 
| 6 | 
Nicolas Vouilloz | F | Peugeot 207 S2000 | 40 | 
| 7 | 
Renato Travaglia | 
I | Mitsubishi Lancer Evo IX / Fiat Punto S2000 | 
35 | 
| 8 | 
Andrea Navarra | 
I | Fiat Punto S2000 | 27 | 
| 9 | 
Corrado Fontana | 
I | Fiat Punto S2000 | 25 | 
| 10 | Tomasz Czopik | PL | Polo S2000 / Lancer Evo IX / Punto S2000  | 16 | 
źródło: elparally.gr, Cersanit Rally Team
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Rajd Elpa - Travaglia wykluczony, Sołowow na podium
Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Newsletter
			
 
			
 
			