Rajd Elmot - wyniki: Wielki powrót Kajtka
2007-04-28 - M. Zagórny Tagi:
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer) wygrali 35 Rajd Elmot-Remy, drugą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na mecie o 8,2 sek. wyprzedzili Tomasza Kuchara i Jakuba Gerbera (Subaru Impreza) oraz o 10,3 sek. Sebastiana Frycza i Jacka Rathe (Subaru Impreza).
Zapraszamy do naszych galerii z Rajdu Elmot - Remy, nowe zdjęcia wciąż napływają od fotografów.
Kuzaj wygrywał odcinek za odcinkiem i po próbie numer 11 wskoczył pierwsze miejsce w rajdzie. Z prowadzenia nie cieszył się jednak zbyt długo. Już na piętnastym odcinku specjalnym złapał kapcia i spadł na czwarte miejsce. Na tej samej próbie straty z powodu przebitej opony zaliczył również Kuchar, a na prowadzenie powrócił niezwykle skutecznie jadący Kajetanowicz. Młody kierowca, pilotowany przez doświadczonego Macieja Wisławskiego, nie mógł zmarnować tej szansy i na mecie mógł odbierać gratulacje za pierwsze w karierze zwycięstwo w rajdzie zaliczanym do mistrzostw Polski.
Tomasz Kuchar, drugi na mecie, również nie miał powodów do narzekań, zwłaszcza że punkty zdobyte w Świdnicy pozwoliły mu zachować pozycję lidera mistrzostw Polski.
- Fantastyczne jest to, że w tej chwili trudno typować, kto może zostać mistrzem Polski. Tak naprawdę może to być kilkunastu nawet zawodników. Niewiarygodne jest również to, co działo się podczas tego rajdu. Kapcie, skrzywione felgi, wybite kciuki, pokrzywione zawieszenia, jeszcze jakby było mało na ostatnim odcinku, gdy ścigaliśmy się z Kajtkiem, zepsuł nam się interkom. Po prostu wariactwo. Ale z drugiej strony to fajnie, bo naprawdę od początku rajdu coś się działo i myślę, że to fascynowało nie tylko nas, kierowców, ale przede wszystkim dziennikarzy i kibiców, którzy tak licznie tutaj przybyli - powiedział na mecie Tomasz Kuchar.
Po raz drugi w tym sezonie na trzecim stopniu podium stanął Sebastian Frycz z Jackiem Rathe, co stawia tę załogę wśród faworytów w tegorocznych RSMP. Po Elmocie zajmują bowiem pozycję wiceliderów.
- Byłem bardzo ciekawy jak będę sobie radził podczas rajdów asfaltowych w N-grupowym samochodzie. Ale po czasach widać, że jeszcze nie zapomniałem jak się jeździ takim autem. Myślę również, że mamy jeszcze trochę rezerwy i możemy pojechać szybciej. Fajnie, że rajd do końca był nieprzewidywalny. My cały czas jechaliśmy szybko i przede wszystkim bez większych błędów. Konkurenci mieli trochę problemów, stąd takie przetasowania w czołówce - powiedział po rajdzie Sebastian Frycz.
Jak zwykle Elmot miał również swoich pechowców. Tuż przed startem z udziału w imprezie musieli zrezygnować Tomasz Czopik (VW Polo S2000) oraz Michał Bębenek (Mitsubishi Lancer). W trakcie imprezy z rywalizacji odpadli między innymi zaliczani do faworytów Paweł Dytko (Mitsubishi Lancer) czy Maciej Lubiak (Fiat Punto S2000). Kłopoty z hamulcami i przebita opona zepchnęły na szóste miejsce Michała Sołowowa. Kierowcy Fiata Punto S2000 na pocieszenie pozostało zwycięstwo w klasie.
Rywalizację w klasie A-6 wygrali Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski (Citroen C2-R2). Załoga ta była również najszybsza wśród aut napędzanych na jedną oś. W A-7 triumfowali Marcin Majcher i Daniel Leśniak (Honda Civic) a w A-5 Maciej Żuchowski i Agnieszka Starosta (Fiat Seicento). Wśród załóg zgłoszonych do rajdowego Pucharu Peugeot 206 najszybsi byli Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski a w N-2 triumfowali Paweł Piasecki i Krzysztof Niedbała (Citroen Saxo). W rajdzie sklasyfikowano w sumie 39 załóg z 52, które znalazły się na liście startowej. Osiem z nich korzystało z SupeRally.
35 Rajd Elmot-Remy składał się z 17 odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 187 kilometrów. Najwięcej, bo 11 z nich padło łupem Leszka Kuzaja i to on otrzyma dodatkowy punkt do klasyfikacji mistrzostw Polski.
Kolejną, III rundą RSMP będzie Rajd Polski. Impreza odbędzie się w Mikołajkach w dniach 8-10.06.2007
| 35-ty Rajd Elmot 2007 | ||||
|---|---|---|---|---|
| Nieoficjalna klasyfikacja końcowa | ||||
| 1. | Kajetan Kajetanowicz / Maciej Wisławski | Mitsubishi Lancer Evo IX | 1:47:40.4 | |
| 2. | Tomasz Kuchar / Jakub Gerber | Subaru Impreza N12 | +3.2 | |
| 3. | Sebastian Frycz / Jacek Rathe | Subaru Impreza N12 | +10.3 | |
| 4. | Leszek Kuzaj / Jarosław Baran | Subaru Impreza N12 | +27.6 | |
| 5 | Stefan Karnabal / Michał Kuśnierz | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:34.1 | |
| 6. | Michał Sołowow / Maciej Baran | Fiat Punto S2000 | +2:52.6 | |
| 7. | Zbigniew Gabryś / Artur Natkaniec | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:58.3 | |
| 8. | Maciej Oleksowicz / Andrzej Obrębowski | Subaru Impreza N12 | +3:24.2 | |
| 9. | Bartłomiej Grzybek / Michał Ranik | Mitsubishi Lancer Evo VIII | +3:42.7 | |
| 10. | Michał Duda / Robert Hundla | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:56.5 | |
źródło: Rajd Elmot foto: J.Zagórny, Ł.Lach
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Elmot - wyniki: Wielki powrót Kajtka
Newsletter
Galerie zdjęć

