Rajdy  »  Mistrzostwa Polski  »  Aktualności  »  Rajd Elmot 2007 relacja: Podsumowanie przebiegu rywalizacji
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski

Rajd Elmot 2007 relacja: Podsumowanie przebiegu rywalizacji

2007-04-29 - Ł. Lach     Tagi:
Do pierwszych sensacji rajdu doszło jeszcze przed jego startem. Tomasz Czopik z powodu awarii skrzyni biegów nie wystartował do rajdu, natomiast Michał Bębenek z powodu rzekomego nie wywiązania się głównego sponsora z umowy także został w parku serwisowym.
Zapraszamy do naszych galerii z Rajdu Elmot - Remy.
Pierwszy odcinek wygrał Kajetan Kajetanowicz pilotowany przez Macieja Wisławskiego, co było dla wielu dużym zaskoczeniem. Niespodziewanie także Grzegorz Grzyb w przednio-napędowym Suzuki Swift S1600 od początku jechał bardzo szybko. Kuzaj odpowiedział wygrywając oesy 2 i 4 jednak kapeć i krótka wizyta w rowie na 3 OS pozbawiły go szans na czołową lokatę po 1 etapie. Kajetan wygrał także ostatni OS dnia, ale charakterystyka odcinków bardziej sprzyjała autom klasy S1600, więc Grzyb był liderem po 1 etapie, a Kajetanowicz drugi. Maciej Wisławski był bardzo pozytywnie zaskoczony jazdą swojego kierowcy, a Lancer przygotowany dla "Kajetana" przez firmę IM Racing z Bielska-Białej spisywał się bardzo dobrze.
Równo jadący Kuchar był 3-ci na koniec dnia. Sebastian Frycz jechał spokojnie i z rezerwami, natomiast Maciej Lubiak nie mógł się pozbyć nawyków w samochodu N-grupowego i przestawić na agresywniejsze w prowadzeniu Punto S2000.Zbigniew Gabryś (Evo 9) i Michał Sołowow (Punto S2000) złapali kapcia przez co spadli na dalsze pozycje.Pierwszego dnia miały miejsce dwa poważnie wyglądające wypadki. Krzysztof Dzyr uderzył w drzewo, rozbił swojego Opla Astrę i trafił do szpitala, ale kierowca nie odniósł poważniejszych obrażeń i został już zwolniony ze szpitala. Natomiast bracia Bonder kompletnie zdemolowali Hondę Civic Type-R. W piątek koła urwali Krzysztof Szumowski (Ford Focus) oraz Paweł Dytko (Evo 9). Dytko relacjonował, że w coś uderzyli po podbiciu przy cięciu zakrętu, a po kilkuset metrach w wyniku uszkodzenia, koło odpadło na wolnym zakręcie, jednak mimo wszystko udało się ukończyć OS.Pierwszy etap liczył 5 odcinków, ale drugiego dnia na zawodników czekało kolejne 12, więc należało się spodziewać jeszcze wielu emocji.
35-ty Rajd Elmot 2007
I ETAP
1. Grzegorz Grzyb / Joanna Madej Suzuki Swift S1600
30:06.0
2. Kajetan Kajetanowicz / Maciej Wisławski Mitsubishi Lancer Evo IX
+3.3
3. Tomasz Kuchar / Jakub Gerber Subaru Impreza N12 +8.8
4. Sebastian Frycz / Jacek Rathe Subaru Impreza N12 +16.5
5. Leszek Kuzaj / Jarosław Baran Subaru Impreza N12 +25.3
6. Michał Sołowow / Maciej Baran Fiat Punto S2000
+43.0
7. Stefan Karnabal / Michał Kuśnierz Mitsubishi Lancer Evo IX +50.6
8. Maciej Lubiak / Sebastian Rozwadowski Fiat Punto S2000 +50.8
9. Maciej Oleksowicz / Andrzej Obrębowski Subaru Impreza N12 +53.9
10. Michał Duda / Robert Hundla Mitsubishi Lancer Evo IX +58.7


Po pierwszej pętli sobotniego etapu nowym liderem został Tomasz Kuchar pilotowany przez Jakuba Gerbera. Dotychczas prowadzący w rajdzie Grzegorz Grzyb urwał koło. Drugiego kierowcę Swifta S1600 - Marcina Muchę - spotkało to samo, więc po 8 OS w rajdzie nie jechały już oba Suzuki.

Powietrze uchodziło z koła m.in. u Kajetanowicza, Kuchara, Frycz, Gabrysia i Kuzaja ale w
przeciwieństwie do Sołowowa nie zanotowali dużych strat. Kierowca Cersanit Rally Team miał także kłopoty z hamulcami i po pętli spadł za pierwszą 10.

Leszek Kuzaj wziął się za odrabianie strat i wygrał wszystkie odcinki pierwszej sobotniej pętli, ale wiązało się to głębszym cięciem zakrętów i ryzykiem przebicia opony na zniszczonej nawierzchni.Kuzaj awansował na 2 miejsce i miał tylko 2 sek. straty do prowadzącego Kuchara.Kajetanowicz był w tym momencie 3-ci i mówił, że to miejsce tu w zupełności wystarczy. Czwarty Frycz w związku z niewielką stratą postanowił zaatakować podium. Lubiak awansował na 5 miejece, ale w Punto S2000 zaczęły się pojawiać pierwsze problemy ze skrzynią biegów. Stefan Karnabal realizował swój plan i zajmował 6 lokatę.

Na 8 OS Impreza Tomasza Trembickiego uderzyła w leżącego w rowie Lancera Jakuba Wysockiego, obie rajdówki się zapaliły, musiała interweniować straż pożarna i odcinek przerwano.

Na kolejnej pętli Kuzaj dalej odrabiał starty, wygrał kolejne 4 odcinki i po 13 OS prowadził z 8,7s przewagi nad Kucharem. Frycz zmniejszył stratę do trzeciego Kajetanowicza. Skrzynia biegów w Punto Lubiaka ostatecznie odmówiła posłuszeństwa na 11 OS, co dało Gabrysiowi awans na 5 miejsce. Paweł Dytko stanąl na odcinku i był to koniec rajdu dla kuzynów z Nysy.

W tym momencie pozostały już tylko 4 odcinki do końca rajdu Elmot-Remy, a małe różnice czasowe sprawiały, że jeszcze wszystko mogło się zdarzyć.

Właśnie na 15 odcinku specjalnym do sensacyjnych rozstrzygnięć. Kuzaj oraz Kuchar złapali kapcia! Pierwszy lider - Kajetan Kajetanowicz - wrócił na prowadzenie i miał 8,5s przewagi nad drugim Kucharem, oraz niespełna 10 sekund nad Fryczem. Kuzaj znalazł się poza podium, ale miał dużą przewagę nad piątym Gabrysiem. Gdy Kuzaj "chciał rzutem na taśmę" wywalczyć miejsce na podium wtedy na 17 OS kolejny raz przebił koło i musiał się zadowolić 4 miejscem w rajdzie.

Przed ostatnim odcinkiem Maciej Wisławski zasugerował swojemu kierowcy zdecydowany atak, aby się ewentualnie obronić przed napierającym Kucharem. Plan się powiódł, wygrał talent i doświadczenie i młody kierowca z Ustronia, reprezentujący STP Mapa Map Rally Team, wygrał pierwszy - i zapewne nie ostatni raz - eliminację Mistrzostw Polski. Stefan Karnabal, pomimo niepewnego prowadzenia się jego Lancera od połowy rajdu, zajął 5 miejsce. W końcówce Gabryś znowu złapał kapcia i stracił 6 miejsce na rzecz Sołowowa. Tomasz Kuchar dostał dodatkowo 5 sekundy kary za potrącenie szykany z opon, ponad to kierowca z Wrocławia miał problemy z wybitym kciukiem oraz interkomem.

35 Rajd Elmot-Remy składał się z 17 odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 187 kilometrów. Najwięcej, bo 11 z nich padło łupem Leszka Kuzaja i to on otrzyma dodatkowy punkt do klasyfikacji mistrzostw Polski.

35-ty Rajd Elmot 2007
Oficjalna klasyfikacja końcowa
1. Kajetan Kajetanowicz / Maciej Wisławski Mitsubishi Lancer Evo IX 1:47:40.4
2. Tomasz Kuchar / Jakub Gerber Subaru Impreza N12 +8.2
3. Sebastian Frycz / Jacek Rathe Subaru Impreza N12 +10.3
4. Leszek Kuzaj / Jarosław Baran Subaru Impreza N12 +27.6
5
Stefan Karnabal / Michał Kuśnierz Mitsubishi Lancer Evo IX +2:34.1
6. Michał Sołowow / Maciej Baran Fiat Punto S2000
+2:52.6
7. Zbigniew Gabryś / Artur Natkaniec Mitsubishi Lancer Evo IX +2:58.3
8. Maciej Oleksowicz / Andrzej Obrębowski Subaru Impreza N12 +3:24.2
9.
Bartłomiej Grzybek / Michał Ranik Mitsubishi Lancer Evo VIII +3:42.7
10. Michał Duda / Robert Hundla Mitsubishi Lancer Evo IX +3:56.5



źródło:

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Rajd Elmot 2007 relacja: Podsumowanie przebiegu rywalizacji

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit