Rajdy » Rajd Dakar: Od 2019 roku czołowi kierowcy będą musieli startować samochodami 4x4 z silnikiem benzynowym turbo?
Rajd Dakar: Od 2019 roku czołowi kierowcy będą musieli startować samochodami 4x4 z silnikiem benzynowym turbo?
2017-02-11 - G. Filiks Tagi: Rajd Dakar, Rajdy Terenowe
Uzgodniono plany, według których za dwa lata samochodową czołówkę Rajdu Dakar będą tworzyć wyłącznie auta wyposażone w napęd na cztery koła i turbodoładowany silnik benzynowy.
Postanowiono tak na zorganizowanym pod koniec 2016 roku zebraniu z udziałem Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) oraz trzech głównych producentów samochodów zaangażowanych w najważniejszy rajd terenowy świata - Peugeota, Toyoty i Mini (X-Raid). Peugeot zdominował dwie ostatnie edycje Dakaru wystawiając tylnonapędowe buggy z turbodoładowaną jednostką napędową diesla. Mini natomiast również miało tego typu silnik, ale zastosowało napęd 4WD. Toyota z kolei postawiła na napęd 4WD i wolnossący silnik benzynowy, aczkolwiek rozwijała wersję swojego wozu z napędem 2WD. Teraz jednak cała trójka miała się zgodzić, aby od 2019 roku tzw. "priorytetowi" kierowcy startowali w Dakarze pojazdami 4WD z turbodoładowanymi benzyniakami.
Niektórzy sugerują, że Peugeot przystał na taki projekt, ponieważ przed wejściem w życie nowych przepisów może zakończyć swój dakarowy program.
Pożyjemy, zobaczymy.
Mistrzostwa świata
Podczas tego samego spotkania ustalono przekształcenie obecnego Pucharu Świata w Rajdach Terenowych w Mistrzostwa Świata tej dyscypliny sportów motorowych.
Postanowiono tak na zorganizowanym pod koniec 2016 roku zebraniu z udziałem Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) oraz trzech głównych producentów samochodów zaangażowanych w najważniejszy rajd terenowy świata - Peugeota, Toyoty i Mini (X-Raid). Peugeot zdominował dwie ostatnie edycje Dakaru wystawiając tylnonapędowe buggy z turbodoładowaną jednostką napędową diesla. Mini natomiast również miało tego typu silnik, ale zastosowało napęd 4WD. Toyota z kolei postawiła na napęd 4WD i wolnossący silnik benzynowy, aczkolwiek rozwijała wersję swojego wozu z napędem 2WD. Teraz jednak cała trójka miała się zgodzić, aby od 2019 roku tzw. "priorytetowi" kierowcy startowali w Dakarze pojazdami 4WD z turbodoładowanymi benzyniakami.
Niektórzy sugerują, że Peugeot przystał na taki projekt, ponieważ przed wejściem w życie nowych przepisów może zakończyć swój dakarowy program.
Mistrzostwa świata
Podczas tego samego spotkania ustalono przekształcenie obecnego Pucharu Świata w Rajdach Terenowych w Mistrzostwa Świata tej dyscypliny sportów motorowych.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Rajd Dakar: Od 2019 roku czołowi kierowcy będą musieli startować samochodami 4x4 z silnikiem benzynowym turbo?
Rajd Dakar: Od 2019 roku czołowi kierowcy będą musieli startować samochodami 4x4 z silnikiem benzynowym turbo?
xsawierr 2017-02-11 12:51
I w końcu mądra decyzja ! W rajdach terenowych muszą być auta 4x4 i tyle ! Szkoda,że teraz dopiero puchar zamieniają w mistrzostwa bo Hołek miał by majstra
Rajd Dakar: Od 2019 roku czołowi kierowcy będą musieli startować samochodami 4x4 z silnikiem benzynowym turbo?
Adrza1 2017-02-11 15:07
Szkoda, diesel jest idealny do takich rajdów, wszystko dlatego że Peugeot oszukał system, myśleli że producenci wybiorą tylko AWD, a tutaj RWD i też jest dominacja, RWD dostało takie fory że tylko id** by nie skorzystał
Podobne: Rajd Dakar: Od 2019 roku czołowi kierowcy będą musieli startować samochodami 4x4 z silnikiem benzynowym turbo?
Przygoński czuje się jednym z faworytów Rajdu Dakar »
Dakar może wrócić do Afryki w 2020 roku »
Rajd Dakar w 2019 roku tylko w Peru »
Peugeot 3008DKR Maxi na Dakar 2018 »
Podobne galerie: Rajd Dakar: Od 2019 roku czołowi kierowcy będą musieli startować samochodami 4x4 z silnikiem benzynowym turbo?
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter