
Rajd Chorwacji - Sołowow odnalazł tempo
Po emocjonującej walce i wielokrotnych zmianach na pozycji lidera, w Rajdzie Chorwacji po pierwszym etapie prowadzi Volkan Isik w Punto S2000.
Rajd rozpoczął się od wygranej Tomasza Czopika, ale już na pierwszym serwisie mechanicy Rene Georges mieli problemy z lokalizacją awarii, co kosztowało krakowskiego zawodnika dwie i pół minuty kary. Na kolejnych odcinkach przeżywał katusze prowadząc swoje Polo bez wspomagania, w wyniku czego koniec etapu zastał reprezentanta ACE Racing na odległej dwudziestej pierwszej pozycji.
W całkowicie odmiennym nastroju na ostatni serwis dnia zjechał Michał Sołowow. Tylko raz znalazł się poza pierwszą dziesiątką na odcinkach, a po szóstej próbie został liderem. Siódmy oes kosztował jednak stratę ponad dwudziestu sekund i spadek na trzecią lokatę.
Już na następnym odcinku polskie Punto S2000 zanotowało najszybszy czas i awans na fotel wicelidera. Do prowadzącego Volkana Isika w bliźniaczym pojeździe brakowało tylko 0,4s! Ostatnia próba pada łupem Turka, dzięki czemu może on na swoje konto zanotować trzy punkty za wygrany etap w klasyfikacji Mistrzostw Europy.
Jak zwykle szybki Simon Jean-Joseph prowadził po drugim odcinku, ale kapeć złapany na trzecie próbie skutecznie przyhamował francuskiego specjalistę od asfaltów. Mimo wysokich lokat uzyskiwanych w ciągu dnia, kierowca Citroena C2 S1600 nie mógł liczyć na satysfakcjonującą pozycję przed drugim etapem.
Najszybszym lokalnym kierowcą okazał się Juraj Sebalj w Lancerze Evo IX. Przed dwa odcinki zajmował pozycję lidera, połknięty wkrótce przez Isika i Sołowowa. Trzecie miejsce i strata trzydziestu sekund każe następnego dnia liczyć się obu zawodnikom z Chorwatem.
Lider Mistrzostw Europy Dimitar Iliev podróżuje przeciętnym tempem, tylko piąte miejsce na koniec dnia. Jego krajan Krum Donchev w pierwszym starcie Lancerem również nie błyszczy formą, a ogromna strata z początku rajdu nie pozwala myśleć o sporej zdobyczy punktowej.
Michał Sołowow - "To był bardzo trudny dzień. Nie dość, że jest ogromny upał, to oesy zrobiły się bardzo śliskie. Było sporo ziemi naniesionej na asfalt. Trzy raz obracaliśmy się na drodze - za ostatnim straciliśmy ponad 20 sekund. Nie mogłem uruchomić samochodu. Wcześniej pojawiły się drobne kłopoty z przednim dyferencjałem i Punto stawało się mocno tylno-napędowe. Ale większość błędów wyniknęła z mojej nieprecyzyjnej jazdy, zbyt szybkiego wchodzenia w zakręty i oczekiwania, że auto zachowa się tak jak bym chciał, a było inaczej."
"Generalnie dzień był udany, wygraliśmy dwa odcinki, choć powinniśmy wygrać conajmniej z sześć. Przydałoby się te stracone w sumie 40 sekund, ale jest jak jest. Trudno. Postaramy się to odrobić.Jutro czeka zawodników 130 km ścigania podzielonych na trzy pętle po trzy odcinki." - powiedzial reprezentant Cersanit Rally Team.
34. INA Croatia Delta Rally 2007 - wyniki po I etapie | ||||
---|---|---|---|---|
1 | Volkan Isik / Ozsenler Kaan | TR/TR | Fiat Grande Punto S2000 | 1:28:19.5 |
2 | Michał Sołowow / Maciej Baran | PL/PL | Fiat Punto S2000 | +2.1 |
3 | Juraj Šebalj / Toni Klinc | HH/HH | Mitsubishi Lancer Evo IX | +29.1 |
4 | Tomaž Kaučič / Peter Zorenč | SLO/SLO | Subaru Impreza Wrx Sti | +34.8 |
5 | Dimitar Iliev / Yanaki Yanakiev | BG/BG | Mitsubishi Lancer Evo IX | +41.5 |
6 | Simon Jean-Joseph /Jack Boyere | F/F | Citroen C2 S1600 | +1:44.7 |
7 | Darko Peljhan / Igor Kacin | SLO/SLO | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:20.5 |
8 | Mitja Klemenčič / Jernej Korpar | SLO/SLO | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:44.2 |
9 | Radoslav Kozlekov / Nikola Popov | BG/BG | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:52.4 |
10 | Ivan Goran Čibej /Darko Karanović | HR/HR | Subaru Impreza Spec-C | +3:02.7 |
22 |
Tomasz Czopik / Glib Zagorii | PL/UKA | VW Polo S2000 | +9:24.2 |

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.