Rajdy » Mistrzostwa Europy » Aktualności » Rajd Barum po I etapie: Freddy Loix liderem, Grzegorz Grzyb 1. w A6
Rajd Barum po I etapie: Freddy Loix liderem, Grzegorz Grzyb 1. w A6
2007-08-25 - Ł. Lach Tagi:
Feddy Loix i Eddy Chavailler w Fiacie Punto S2000 objęli prowadzenie wygrywając OS8 i są liderami po I dniu 37. edycji Rajdu Barum, rundy mistrzostw Europy i IRC. Druga połowa sobotniego etapu, składająca się z powtórnego przejazdu odcinków Slusovice, Pindula, Halenkocice i Kudlovice, obfitowała w wiele dramatów i liczne przetasowania w kolejności pierwszej dziesiątki.
Na OS6 w Peugeocie 207 S2000 liderującego Enrique Garcia Ojedy zaczęło szwankować wspomaganie kierownicy, na OS7 Ojeda był drugi w wynikach, ale na OS8 przegrał z Loixem aż o 15,5 sek. i stracił prowadzenie.
"Jadę swoim tempem, tak aby czuć się pewnie na drodze. Ze wszystkich kierowców mam prawdopodobnie najmniejsze doświadczenie w tych specyficznych okolicznościach, rajd jest dla mnie nowy, samochód jest dla mnie nowy i pilot też jest nowy! Staram się nie podejmować nadmiernego ryzyka" - mówił Freddy Loix po OS7, gdy do Ojedy tracił jeszcze 14,2 sek. Na kolejnych odcinkach nie uzyskał gorszego czasu niż trzeci i na koniec etapu wyrobił sobie 4,1 sek. przewagi nad Hiszpanem. Nicolas Vouilloz wygrał OS-y nr 5 oraz 9 i zajmuje trzecie miejsce, ze stratą 25,1 sek. do zespołowego kolegi z Peugeot Espana. Renato Travaglia stracił 2 minuty po przebiciu opony na OS8 i spadł z 4. na 5. miejsce. Anton Alen tylko przez chwilę zajmował miejsce Włocha, ponieważ "poszedł" w las hamując na zabrudzonej nawierzchni przed ciasnym zakrętem, na drogę powrócił dopiero po interwencji dźwigu i jutro skorzysta z SupeRally. Na pechu dwóch kierowców Punto S2000 skorzystał... Vaclav Pech, który jest najwyżej sklasyfikowanym Czechem.
Roman Kresta już na pierwszym odcinku dnia stracił 2,5 minuty z powodu kapcia. Kierowca Lancera Evo IX rozpoczął pościg za czołówką, wygrał OS7 i w sumie zdołał awansować na 6. miejsce. Siódmy, Vaclav Arazim, ma do niego 7,9 sek straty. Punktowaną ósemkę zamyka Andrea Navarra, który awansował z 12. miejsca, na które spadł po zdemolowaniu zawieszenia prawego przedniego koła na OS7. Dodatkowo Navarra przegonił kury stojące przy odcinku, na park serwisowy dotarł z piórami w masce swojego Punto, jak mówił - "z kur niewiele zostało".
Janos Toth zajmował 7. miejsce, gdy urwał koło w 207 S2000 na OS7 i firma TRT będzie musiała naprawić Peugeota, zanim Bouffier będzie mógł go używać w Rajdzie Nikon.
Simon Jean Joseph był 9. w klasyfikacji generalnej, gdy przebił koło na OS8 i stracił 3 minuty. Na prowadzenie, wśród aut przednionapędwych, wysunął się Grzegorz Grzyb i na koniec dnia ma 77 sek. przewagi nad rywalem z Martyniki, który z pewnością jutro postara się odrobić tą stratę.
"Jadę swoim tempem, tak aby czuć się pewnie na drodze. Ze wszystkich kierowców mam prawdopodobnie najmniejsze doświadczenie w tych specyficznych okolicznościach, rajd jest dla mnie nowy, samochód jest dla mnie nowy i pilot też jest nowy! Staram się nie podejmować nadmiernego ryzyka" - mówił Freddy Loix po OS7, gdy do Ojedy tracił jeszcze 14,2 sek. Na kolejnych odcinkach nie uzyskał gorszego czasu niż trzeci i na koniec etapu wyrobił sobie 4,1 sek. przewagi nad Hiszpanem. Nicolas Vouilloz wygrał OS-y nr 5 oraz 9 i zajmuje trzecie miejsce, ze stratą 25,1 sek. do zespołowego kolegi z Peugeot Espana. Renato Travaglia stracił 2 minuty po przebiciu opony na OS8 i spadł z 4. na 5. miejsce. Anton Alen tylko przez chwilę zajmował miejsce Włocha, ponieważ "poszedł" w las hamując na zabrudzonej nawierzchni przed ciasnym zakrętem, na drogę powrócił dopiero po interwencji dźwigu i jutro skorzysta z SupeRally. Na pechu dwóch kierowców Punto S2000 skorzystał... Vaclav Pech, który jest najwyżej sklasyfikowanym Czechem.
Janos Toth zajmował 7. miejsce, gdy urwał koło w 207 S2000 na OS7 i firma TRT będzie musiała naprawić Peugeota, zanim Bouffier będzie mógł go używać w Rajdzie Nikon.
Simon Jean Joseph był 9. w klasyfikacji generalnej, gdy przebił koło na OS8 i stracił 3 minuty. Na prowadzenie, wśród aut przednionapędwych, wysunął się Grzegorz Grzyb i na koniec dnia ma 77 sek. przewagi nad rywalem z Martyniki, który z pewnością jutro postara się odrobić tą stratę.
37. Rajd Barum 2007 - wyniki I etapu (po OS 9) | |||
---|---|---|---|
1. | F. Loix / E. Chevaillier | Fiat Punto S2000 | 1:32:55,6 godz. |
2. | E.G. Ojeda / J. B. Costa | Peugeot 207 S2000 | +4,1 sek |
3. | N. Vouilloz / N. Klinger | Peugeot 207 S2000 | +29,2 |
4. | V. Pech / P. Uhel | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:38,3 |
5. | R. Travaglia / L. Granai | Fiat Punto S2000 | +2:32,5 |
6. | R. Kresta / P. Gross | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:01,5 |
7. | V. Arazim / J. Gal | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:09,4 |
8. |
A. Navarra / D. D'Esposito | Fiat Punto S2000 | +3:35,3 |
9. |
B. Casier / F. Miclotte | Peugeot 207 S2000 | +3:53,1 |
10. | D. Iliev / Y. Yanakiev | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:53,9 |
11. | G. Grzyb / R. Hundla | Suzuki Swift S1600 | +4:41,2 |
źródło: barum.rally.cz
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Barum po I etapie: Freddy Loix liderem, Grzegorz Grzyb 1. w A6
Galerie zdjęć
Newsletter