Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Argentyny - II dzień: Loeb jedzie po wygraną, Subaru po podium

Rajd Argentyny - II dzień: Loeb jedzie po wygraną, Subaru po podium
2008-03-29 - Ł. Lach Tagi: Rajd Argentyny
Sebastien Loeb lider od piątego OS-u, gdy zawieszenie połamał Mikko Hirvonen, niezmiennie prowadzi po osiemnastu odcinkach specjalnych Rajdu Argentyny. Francuz jest o krok od czwartego zwycięstwa w tym rajdzie. W niedzielę do przejechania zostało już tylko 12% całej trasy rajdu - 2 klasyczne OS-y i bezpośredni pojedynek parami na superoesie.
Sebastien Loeb, gotowy w każdej chwili przyspieszyć, kontroluje jazdę Pettera Solberga, który zakończył dzień na superoesie w ten sam sposób, w jaki go rozpoczął - zwycięstwem oesowym, piątym na sobotnim etapie rajdu. Kierowcę Imprezy i C4-ki dzieli bezpieczny dystans 79 sekund.
"Za bardzo nie zwalniam, bo Solberg naciska" - powiedział Loeb. "Nie chcę, żeby moja przewaga zmalała do mniej niż minuty. Solberg jest jeszcze za daleko, żebyśmy odczuwali jakąś presję, ale nie chcę ryzykować, staram się utrzymać rytm i dobre tempo". Subaru World Rally Team już studzi szampana. Trzeci i niezagrożony na swojej pozycji jest Chris Atkinson, co oznacza, że Subaru stoi przed wielką szansą na pierwsze podium dla dwóch swoich załóg od 2003 roku, gdy Solberg przypieczętował tytuł zwycięstwem, a kończący karierę Tommi Makinen był 3.
"Po opuszczeniu serwisu samochód zaskakująco dobrze trzyma się drogi" komentował Solberg po zmianach wprowadzonych podczas serwisu w środku dnia. "Ja już nie mam zamiaru przyspieszać. To byłaby głupota i za duże ryzyko".
"Dałem sobie już spokój i odpuściłem" - przyznał się Atkinson. "Co prawda nie jadę wolno, ale nie ma sensu ryzykować. Punkty dla Subaru są absolutnie najważniejsze".
"Oczywiście byłoby całkiem sympatycznie, gdybym był drugi, ale trzecie podium w czterech rajdach to też ładny wynik, i tak jest lepiej niż się spodziewaliśmy. Petter jechał dziś naprawdę dobrze... a niech ma to drugie miejsce. Ja mu jeszcze kiedyś pokażę!".
Dani Sordo w drugim Citroenie traci do podium minutę i 23 sekundy. Kolejną pozycję okupuje Conrad Rauntenbach w trzecim i ostatnim Citroenie. Czwartą i piątą "C4-kę" dzieli gigantyczny dystans 14,5 minuty!
Mikko Hirvonen, choć w piątek, po zdemolowaniu zawieszenia nie ukończył pięciu odcinków (za co doliczono mu 25 minut), zajmuje premiowane trzema punktami 6. miejsce. Jego Ford jest aktualnie najwyżej sklasyfikowanym. Każdy z siedmiu Focusów WRC07, które przystąpiły do rajdu, był już trapiony poważnymi defektami.
Spośród kierowców trzech teamów Forda, z SupeRally nie korzystał tylko, ósmy po dwóch dniach, Federico Villagra , ale awarie samochodu były na tyle poważne, że strata jest większa niż u Hirvonena.
Nie jedzie już żaden z kierowców teamu Stobart - Gigi Galli, Henning Solberg i Matthew Wilson. Wycofał się zespołowy kolega Villagry, Luis Perez Companc oraz Jari-Matti Latvala z pierwszego zespołu Forda. Weekend zapisze się czarnymi kartami w historii M-Sportu, odpowiedzialnego za Fordy WRC.
Sensacyjne 7. miejsce okupuje lider rundy PCWRC, Austriak Andreas Aigner (Mitsubishi Lancer Evo IX). Od drugiego w PCWRC, Nassera Al-Attiyah (Subaru Impreza N14) w klasyfikacji rozdziela go Villagra w WRC. Pierwszą dziesiątkę „generalki” zamyka Argentyńczyk Sebastien Beltran (Mitsubishi Lancer Evo IX).
"Za bardzo nie zwalniam, bo Solberg naciska" - powiedział Loeb. "Nie chcę, żeby moja przewaga zmalała do mniej niż minuty. Solberg jest jeszcze za daleko, żebyśmy odczuwali jakąś presję, ale nie chcę ryzykować, staram się utrzymać rytm i dobre tempo". Subaru World Rally Team już studzi szampana. Trzeci i niezagrożony na swojej pozycji jest Chris Atkinson, co oznacza, że Subaru stoi przed wielką szansą na pierwsze podium dla dwóch swoich załóg od 2003 roku, gdy Solberg przypieczętował tytuł zwycięstwem, a kończący karierę Tommi Makinen był 3.
"Dałem sobie już spokój i odpuściłem" - przyznał się Atkinson. "Co prawda nie jadę wolno, ale nie ma sensu ryzykować. Punkty dla Subaru są absolutnie najważniejsze".
"Oczywiście byłoby całkiem sympatycznie, gdybym był drugi, ale trzecie podium w czterech rajdach to też ładny wynik, i tak jest lepiej niż się spodziewaliśmy. Petter jechał dziś naprawdę dobrze... a niech ma to drugie miejsce. Ja mu jeszcze kiedyś pokażę!".
Dani Sordo w drugim Citroenie traci do podium minutę i 23 sekundy. Kolejną pozycję okupuje Conrad Rauntenbach w trzecim i ostatnim Citroenie. Czwartą i piątą "C4-kę" dzieli gigantyczny dystans 14,5 minuty!
Mikko Hirvonen, choć w piątek, po zdemolowaniu zawieszenia nie ukończył pięciu odcinków (za co doliczono mu 25 minut), zajmuje premiowane trzema punktami 6. miejsce. Jego Ford jest aktualnie najwyżej sklasyfikowanym. Każdy z siedmiu Focusów WRC07, które przystąpiły do rajdu, był już trapiony poważnymi defektami.
Spośród kierowców trzech teamów Forda, z SupeRally nie korzystał tylko, ósmy po dwóch dniach, Federico Villagra , ale awarie samochodu były na tyle poważne, że strata jest większa niż u Hirvonena.
Nie jedzie już żaden z kierowców teamu Stobart - Gigi Galli, Henning Solberg i Matthew Wilson. Wycofał się zespołowy kolega Villagry, Luis Perez Companc oraz Jari-Matti Latvala z pierwszego zespołu Forda. Weekend zapisze się czarnymi kartami w historii M-Sportu, odpowiedzialnego za Fordy WRC.
Sensacyjne 7. miejsce okupuje lider rundy PCWRC, Austriak Andreas Aigner (Mitsubishi Lancer Evo IX). Od drugiego w PCWRC, Nassera Al-Attiyah (Subaru Impreza N14) w klasyfikacji rozdziela go Villagra w WRC. Pierwszą dziesiątkę „generalki” zamyka Argentyńczyk Sebastien Beltran (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Rajd Argentyny - wyniki po OS 18 z 21 | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1 | Loeb / Elena |
Citroen C4 WRC | 3:28:16,5 godz. |
2 | Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC | +1:19,6 min. |
3 | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC | +2:08,5 |
4 | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +3:32,3 |
5 | Rautenbach / Senior | Citroen C4 WRC | +18:00,1 |
6 | Hirvonen / Lehtinen |
Ford Focus WRC 07 | +24:44,5 |
7 | Aigner / Wicha | Mitsubishi Lancer Evo IX | +25:27,2 |
8 | Villagra / Perez Companc | Ford Focus WRC 07 | +25:53,4 |
9 | Al-Attiyah / Patterson |
Subaru Impreza N14 | +26:18,3 |
10 |
Beltran / Rojas |
Mitsubishi Lancer Evo IX | +26:33,9 |
V10.pl fot. McKlein, Ford, SWRT.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Argentyny - II dzień: Loeb jedzie po wygraną, Subaru po podium
Podobne: Rajd Argentyny - II dzień: Loeb jedzie po wygraną, Subaru po podium




Podobne galerie: Rajd Argentyny - II dzień: Loeb jedzie po wygraną, Subaru po podium
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter