
Pierwszy odcinek specjalny drugiej pętli Rajdu Argentyny, 23-kilometrowy OS-5 przyniósł zmianę na pozycji lidera. Mikko Hirvonen, lider po OS4 z komfortową przewagę 50 s., w 1/3 dystansu odcinka wypadł z drogi i uderzył w kamień łamiąc zawieszenie swojego Forda Focusa WRC. Lider mistrzostw został na odcinku.
Podobną przygodę miał również kierowca innego Focusa, Henning Solberg, który połamał zawieszenie i wycofał się oddając 8. miejsce.
W rajdzie prowadzi, najszybszy na tej próbie, Sebastien Loeb. Za kierowcą Citroena znajduje się dwójka Subaru, Chris Atkinson i Petter Solberg.
"Słyszalem co się stało, teraz mamy komfortową sytuację" - powiedział Loeb. "Nie w taki sposób chciałem objąć prowadzenie, wolę, gdy jest walka. W serwisie wprowadziliśmy kilka korekt w ustawieniach, ale nie wiem czy są dobre, bo Mikko już nie jedzie i nie mamy się z kim porównać".
"Zauważyłem, że znacznie łatwiej jedzie się pierwszej załodze. Kiedy wyminęliśmy stojącego Hirvonena to jechało mi się już znacznie lepiej. To była chyba przyczyna moich porannych problemów. Teraz musimy być skoncentrowani, jechać dobrym tempem i nie popełnić błędu".
Niespełna minutę za liderem jest Chris Atkinson. Petter Solberg stracił do zespołowego kolegi kolejne 2 sekundy i teraz dzielą ich 32 s. "Wiedzieliśmy, że dziś będą dramaty, pytanie brzmiało - na kogo padnie. My też mamy problemy, rozleciały się amortyzatory z przodu" - powiedział Phil Mills, pilot Pettera Solberga.
Dani Sordo, trzeci na próbie, zyskał aż dwie pozycje. Hiszpan awansował dzięki 20-sekundowej karze dla Gigi Galliego, który spóźnił się z wyjazdem z parku serwisowego. "Jest szansa żeby złapać Pettera, ale przeszkadza nam błoto" powiedział Sordo, która musiałby odrobić 12 sekund.
Szósty, Federico Villagra oddalił się od Toniego Gardemeistera, a ósemkę uzupełnia Matthew Wilson. Brytyjczyk również miał przygody na tym odcinku. "Centralnie na środku drogi leżał taki dupny kamień, jakiego jeszcze w życiu nie widziałem!" - emocjonował się na mecie. "Wziąłem go między koła i tak nas podbiło, że prawie strzeliłem dacha. Coś jest pokrzywione w układzie kierowniczym".
Po porannym dachowaniu drugi z kierowców Forda, Jari-Matti Latvala powoli pnie się w górę. Celem są punkty w generalce. Fin po OS5, gdzie popełnił drobny błąd i się obrócił, jest 15. ze stratą 9:36 min. do lidera.
Do końca etapu zostały jeszcze 3 klasyczne oesy i jeden superoes.
W rajdzie prowadzi, najszybszy na tej próbie, Sebastien Loeb. Za kierowcą Citroena znajduje się dwójka Subaru, Chris Atkinson i Petter Solberg.
"Słyszalem co się stało, teraz mamy komfortową sytuację" - powiedział Loeb. "Nie w taki sposób chciałem objąć prowadzenie, wolę, gdy jest walka. W serwisie wprowadziliśmy kilka korekt w ustawieniach, ale nie wiem czy są dobre, bo Mikko już nie jedzie i nie mamy się z kim porównać".
Niespełna minutę za liderem jest Chris Atkinson. Petter Solberg stracił do zespołowego kolegi kolejne 2 sekundy i teraz dzielą ich 32 s. "Wiedzieliśmy, że dziś będą dramaty, pytanie brzmiało - na kogo padnie. My też mamy problemy, rozleciały się amortyzatory z przodu" - powiedział Phil Mills, pilot Pettera Solberga.
Dani Sordo, trzeci na próbie, zyskał aż dwie pozycje. Hiszpan awansował dzięki 20-sekundowej karze dla Gigi Galliego, który spóźnił się z wyjazdem z parku serwisowego. "Jest szansa żeby złapać Pettera, ale przeszkadza nam błoto" powiedział Sordo, która musiałby odrobić 12 sekund.
Szósty, Federico Villagra oddalił się od Toniego Gardemeistera, a ósemkę uzupełnia Matthew Wilson. Brytyjczyk również miał przygody na tym odcinku. "Centralnie na środku drogi leżał taki dupny kamień, jakiego jeszcze w życiu nie widziałem!" - emocjonował się na mecie. "Wziąłem go między koła i tak nas podbiło, że prawie strzeliłem dacha. Coś jest pokrzywione w układzie kierowniczym".
Po porannym dachowaniu drugi z kierowców Forda, Jari-Matti Latvala powoli pnie się w górę. Celem są punkty w generalce. Fin po OS5, gdzie popełnił drobny błąd i się obrócił, jest 15. ze stratą 9:36 min. do lidera.
Do końca etapu zostały jeszcze 3 klasyczne oesy i jeden superoes.
Rajd Argentyny - wyniki po OS 5 z 21 | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1 | Loeb / Elena |
Citroen C4 WRC | 1:11:36,2 godz. |
2 | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC | +54,7 sek. |
3 | Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC | +1:26,8 |
4 | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +1:39,5 |
5 | Galli / Bernacchini | Ford Focus WRC 07 | +1:55,5 |
6 | Villagra / Perez Companc | Ford Focus WRC 07 | +3:33,5 |
7 | Gardemeister / Tuominen | Suzuki Swift SX4 WRC | +4:08,7 |
8 | Wilson / Martin | Ford Focus WRC 07 | +4:23,4 |
9 | Perez Companc / Volta |
Ford Focus WRC 07 | +5:06,6 |
10 |
Rautenbach / Senior | Citroen C4 WRC |
+7:43,3 |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Rajd Argentyny: Hirvonen już nie jedzie
Podobne: Rajd Argentyny: Hirvonen już nie jedzie




Podobne galerie: Rajd Argentyny: Hirvonen już nie jedzie
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć