Rajdy » Mistrzostwa Europy » Aktualności » Rajd Antibes I etap: Travaglia bezkonkurencyjny, Sołowow czwarty

Rajd Antibes I etap: Travaglia bezkonkurencyjny, Sołowow czwarty
2007-10-19 - Ł. Lach Tagi: Rajd Antibes
Renato Travaglia prowadzi po sześciu odcinkach specjalnych Rajdu Antibes, dziesiątej i ostatniej rundy mistrzostw Europy. W dopiero drugim starcie samochodem klasy Super 2000, Włoch nie ma problemów z odnalezieniem się za kierownicą Grande Punto, tego samego, którego używał w Rajdzie Barum. Tylko na OS5 Travaglia uległ Jean-Joseph’owi, gdy prowadził z bezpieczną przewagą prawie pół minuty.
Pierwszych pięciu zawodników zgodnie ukończyło I etap w około półminutowych odstępach, co nie wróży zaciętej rywalizacji na II etapie.
Na 78 kilometrach oesowych drugi w klasyfikacji Simon Jean Joseph stracił do lidera dokładnie 29,7 sek. Kierowca Citroena C2 S1600 rozdziela pięć Abarthów Grande Punto okupujących pierwszą piątkę klasyfikacji. W parku serwisowym przyznał, że nie szarżuje, świadom tego, że drugie miejsce (przed Isikiem) daje mu tytuł.
Trzeci jest zwycięzca Rajdu Elpa, Turek Volkan Isik,. Pół minuty dalej znajduje się Michał Sołowow. Polak awansował na 4. miejsce, gdy po OS3 wyprzedził Kruma Doncheva (Evo IX) oraz Philippa Mermet (Punto S2000).
"To był fajny dzień, choć na samym początku mieliśmy drobną awarię. Lewy przedni amortyzator przestał „trzymać” już na pierwszym odcinku specjalnym. Przed drugą pętlą wymieniliśmy cały komplet amortyzatorów. Pod koniec dnia, zaczął szwankować tylny dyferencjał. Ale mimo tego, Punto bardzo dobrze się prowadzi na tych dość trudnych trasach. Do Volcana Isika tracimy niecałe 20 sekund. Mamy jeszcze przed sobą dwa dni jazd, więc ta starta jest do odrobienia. Będziemy walczyć" - powiedział Michał Sołowow.
"Rajd Antibes to najdłuższa i najtrudniejsza runda tegorocznych Mistrzostw Europy. Składa się aż z trzech etapów i na koniec można zdobyć 19 punktów. Zatem jest o co walczyć, bo w tej chwili aż pięciu kierowców ma szansę na tytuł" - dodał Maciek Baran.
Reprezentant Cersanit Rally Team nie musiał trudzić się z wyprzedzeniem Corrado Fontany, który po problemach z zawieszeniem spóźnił się 12 minut na start pierwszej próby rajdu i dostał 2 minuty kary.
O bardzo pechowej końcówce sezonu ME może mówić Bułgar Dimitar Iliev. Jeden z pięciu kandydatów do mistrzostwa Europy odpadł po awarii swojego Lancera Evo IX już na drugim odcinku (był 6. ze stratą 1,8 sek. do Sołowowa). W połowie sezonu zdawało się, że Bułgar zmierza nawet po tytuł. Na pocieszenie zostało mu mistrzostwo w kraju.
Na 78 kilometrach oesowych drugi w klasyfikacji Simon Jean Joseph stracił do lidera dokładnie 29,7 sek. Kierowca Citroena C2 S1600 rozdziela pięć Abarthów Grande Punto okupujących pierwszą piątkę klasyfikacji. W parku serwisowym przyznał, że nie szarżuje, świadom tego, że drugie miejsce (przed Isikiem) daje mu tytuł.
Trzeci jest zwycięzca Rajdu Elpa, Turek Volkan Isik,. Pół minuty dalej znajduje się Michał Sołowow. Polak awansował na 4. miejsce, gdy po OS3 wyprzedził Kruma Doncheva (Evo IX) oraz Philippa Mermet (Punto S2000).
"To był fajny dzień, choć na samym początku mieliśmy drobną awarię. Lewy przedni amortyzator przestał „trzymać” już na pierwszym odcinku specjalnym. Przed drugą pętlą wymieniliśmy cały komplet amortyzatorów. Pod koniec dnia, zaczął szwankować tylny dyferencjał. Ale mimo tego, Punto bardzo dobrze się prowadzi na tych dość trudnych trasach. Do Volcana Isika tracimy niecałe 20 sekund. Mamy jeszcze przed sobą dwa dni jazd, więc ta starta jest do odrobienia. Będziemy walczyć" - powiedział Michał Sołowow.
Reprezentant Cersanit Rally Team nie musiał trudzić się z wyprzedzeniem Corrado Fontany, który po problemach z zawieszeniem spóźnił się 12 minut na start pierwszej próby rajdu i dostał 2 minuty kary.
O bardzo pechowej końcówce sezonu ME może mówić Bułgar Dimitar Iliev. Jeden z pięciu kandydatów do mistrzostwa Europy odpadł po awarii swojego Lancera Evo IX już na drugim odcinku (był 6. ze stratą 1,8 sek. do Sołowowa). W połowie sezonu zdawało się, że Bułgar zmierza nawet po tytuł. Na pocieszenie zostało mu mistrzostwo w kraju.
42. Rajd Antibes - wyniki po OS6 (I etap) | |||
---|---|---|---|
1 | R. Travaglia / S. Scattolin | Fiat Grande Punto S2000 | 52:00,1 min. |
2 | S. Jean - Joseph / J. Boyere | Citroen C2 S1600 | +29,7 sek. |
3 | V. Isik / K. Ozsenler | Fiat Grande Punto S2000 | +1:08,9 |
4 | M. Sołowow / M. Baran | Fiat Grande Punto S2000 | +1:28,0 |
5 |
P. Mermet / G. Cleraton |
Fiat Grande Punto S2000 | +2:00,0 |
6 |
K. Donchev / V. Stolko |
Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:08,0 |
7 |
C. Vosahlo / D. Bianchi |
Subaru Impreza |
+3:12,2 |
8 |
C. Fontana / R. Casazza |
Fiat Grande Punto S2000 | +3:15,2 |
9 |
M. Biasion / G.F. Dini |
Renault Clio R3 |
+3:25,2 |
10 | C. Ferrier / C. Tassan | Peugeot 206 RC | +3:40,7 |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Antibes I etap: Travaglia bezkonkurencyjny, Sołowow czwarty
Podobne: Rajd Antibes I etap: Travaglia bezkonkurencyjny, Sołowow czwarty


Podobne galerie: Rajd Antibes I etap: Travaglia bezkonkurencyjny, Sołowow czwarty
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć