Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Akropolu po 13 OS - Gronholm liderem, będzie się działo

Rajd Akropolu po 13 OS - Gronholm liderem, będzie się działo
2007-06-02 - Ł. Lach Tagi:
Po sobotniej porannej pętli na prowadzeniu nadal utrzymuje się Marcus Gronholm. Drugie miejsce zajmuje Petter Solberg (+15.8), a trzeci jest goniący Sebastien Loeb (+20,5).
Pierwsza próba dzisiejszego dnia, morderczy 50-kilometrowy Aghii Theodori, przyniosła wiele zmian w klasyfikacji. Najbardziej ucierpiał Chris Atkinson - "Nie mam pojęcia co się stało. Nie miałem powietrza po 10km. Już do końca oesu mus nie zadziałał i to zdemolowało koło." Szczęscie w nieszczęściu, ponieważ cudem koło się nie całkiem nie urwało. Podobny problem z musem miał Latvala, który zmuszony był zatrzymać się i zmienić oponę. 10 OS wygrał Gronholm ("Było ciężko, ale czułem się pewnie"). Drugi był Loeb, ale w jego wypadku mus się spisał. Kolejni w klasyfikacji P. Solberg i Sordo kilka sekund z powodu podróżowaniu w kurzu za uszkodzonymi konkurentami.
Pomimo poważnych przygód, Mikko Hirvonen utrzymał pozycję - "Wypadłem z drogi na piątym kilometrze. To była bardzo szybka sekcja. Potem jazda była bardzo utrudniona. Nic nie widziałem, ponieważ rozbiła się przednia szyba." Krótki 11 OS (9,18km) wygrał Sebastien Loeb i chwilowo znajdował się na 2 miejscu, 20s za Loebem i tylko 1,1s przed Solbergiem. Na tej próbie obyło się bez dramatów w czołówce. Atkinson zmienił na dojazdówce uszkodzone koło i jechał już bez problemów.
Na kolejnej próbie P.Solberg kontratakował, wygrał próbę i odzyskał drugie miejsce jednak przewaga 3,9s nad mistrzem świata nie pozwala mu odetchnąć. Drugi był Marcus Gronholm, mimo tego, że tuż przed metą wykonał swoim Focusem WRC niekontrolowany piruet. Z rajdem pożegnał się Dani Sordo. W jego Citroenie C4 WRC zastrajkowała skrzynia biegów.
Cała stawka awansowała o jedno miejsce, oprócz Henninga Solberg i Kopeckyego. Henning dostał 10s kary i spadł na 6 za goniącego Atkinsona. Kopeckyego wyprzedził Latvala ("Poranek był straszny,ale teraz samochód jest idealny") który wbił się do punktowanej ósemki.
Bardzo krótki, bo zaledwie 5 kilometrowy, 13 OS nie był pechowy dla nikogo z czołówki. Różnice na mecie były minimalne i czołowa 12 zamknęła się w 10 sekundach. Najszybszy był Petter Solberg. Hirvonen nie jest w stanie uzyskiwać czasów w pierwszej 5, ponieważ po stracie szyby do auta dostają się mnóstwo kurzu.
Petter Solberg, zwycięzca kończących pętlę dwóch prób, będzie zapewne atakował Gronholma, który jedzie już "na limicie" - "Nie dam rady szybciej. Jedziemy już pełnym gazem". Petter będzie musiał także pilnować "tyłów" ponieważ niecałe 5s za nim jest 3. krotny mistrz świata - Sebastien Loeb.
W PCWRC na prowadzenie wyszedł Toshi Arai, drugi jest Juho Hanninen, a trzeci Armindo Araujo. Po problemach Andreas Aigner spadł na 4.
Pierwsza próba dzisiejszego dnia, morderczy 50-kilometrowy Aghii Theodori, przyniosła wiele zmian w klasyfikacji. Najbardziej ucierpiał Chris Atkinson - "Nie mam pojęcia co się stało. Nie miałem powietrza po 10km. Już do końca oesu mus nie zadziałał i to zdemolowało koło." Szczęscie w nieszczęściu, ponieważ cudem koło się nie całkiem nie urwało. Podobny problem z musem miał Latvala, który zmuszony był zatrzymać się i zmienić oponę. 10 OS wygrał Gronholm ("Było ciężko, ale czułem się pewnie"). Drugi był Loeb, ale w jego wypadku mus się spisał. Kolejni w klasyfikacji P. Solberg i Sordo kilka sekund z powodu podróżowaniu w kurzu za uszkodzonymi konkurentami.
Pomimo poważnych przygód, Mikko Hirvonen utrzymał pozycję - "Wypadłem z drogi na piątym kilometrze. To była bardzo szybka sekcja. Potem jazda była bardzo utrudniona. Nic nie widziałem, ponieważ rozbiła się przednia szyba." Krótki 11 OS (9,18km) wygrał Sebastien Loeb i chwilowo znajdował się na 2 miejscu, 20s za Loebem i tylko 1,1s przed Solbergiem. Na tej próbie obyło się bez dramatów w czołówce. Atkinson zmienił na dojazdówce uszkodzone koło i jechał już bez problemów.
Na kolejnej próbie P.Solberg kontratakował, wygrał próbę i odzyskał drugie miejsce jednak przewaga 3,9s nad mistrzem świata nie pozwala mu odetchnąć. Drugi był Marcus Gronholm, mimo tego, że tuż przed metą wykonał swoim Focusem WRC niekontrolowany piruet. Z rajdem pożegnał się Dani Sordo. W jego Citroenie C4 WRC zastrajkowała skrzynia biegów.
Bardzo krótki, bo zaledwie 5 kilometrowy, 13 OS nie był pechowy dla nikogo z czołówki. Różnice na mecie były minimalne i czołowa 12 zamknęła się w 10 sekundach. Najszybszy był Petter Solberg. Hirvonen nie jest w stanie uzyskiwać czasów w pierwszej 5, ponieważ po stracie szyby do auta dostają się mnóstwo kurzu.
Petter Solberg, zwycięzca kończących pętlę dwóch prób, będzie zapewne atakował Gronholma, który jedzie już "na limicie" - "Nie dam rady szybciej. Jedziemy już pełnym gazem". Petter będzie musiał także pilnować "tyłów" ponieważ niecałe 5s za nim jest 3. krotny mistrz świata - Sebastien Loeb.
W PCWRC na prowadzenie wyszedł Toshi Arai, drugi jest Juho Hanninen, a trzeci Armindo Araujo. Po problemach Andreas Aigner spadł na 4.
54. Rajd Akropolu po 13 OS | |||
---|---|---|---|
1 | M. Gronholm / T. Rautiainen | Ford Focus RS WRC 06 | 2:10:18,6 |
2 | P. Solberg / P. Mills | Subaru Impreza WRC 07 | +15,8 |
3 | S. Loeb / D. Elena | Citroen C4 WRC | +20,5 |
4 | M. Hirvonen / J. Lehtinen | Ford Focus RS WRC 06 | +1:29,3 |
5 | C. Atkinson / S. Prevot | Subaru Impreza WRC 07 | +2:18,2 |
6 | H. Solberg / C. Menkerud | Ford Focus RS WRC 06 | +2:21,2 |
7 | M. Stohl / I. Minor | Citroen Xsara WRC |
+3:33,3 |
8 | J. Latvala / M. Anttila | Ford Focus RS WRC 06 | +5:00,5 |
9 | J. Kopecky / F. Schovanek | Skoda Fabia WRC | +5:13,3 |
10 | L. Perez Companc / J. Diaz | Ford Focus RS WRC 06 | +6:02,0 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Akropolu po 13 OS - Gronholm liderem, będzie się działo
Galerie zdjęć
Newsletter