Rajd Akropolu - mus będzie zbawieniem
2007-05-29 - Ł. Lach Tagi:
Prawdzią perełką w konfiguracji Rajdu Akropolu jest dwukrotnie przejeżdżany OS Aghi Theodori o długości prawie 50km! Zespoły będą mięć do dyspozycji 3 typy bieżnika g-Force Gravel, H1, oraz H2. Wszystkie z nich są wyposażone w mus, który wypełnia oponę w wypadku przebicia i umożliwia dalszą szybką jazdą.
"Poza Aghii Aheodori odcinki mistrzostw świata nie są już takie długie" - zauważa technik z BFGoodrich Patrick Letort. "Kierowcy WRC będą mieli do dyspozycji bardzo twardą g-Force Gravel (dostępna dopiero od Sardynii), H1 - której w zeszłym roku używał Dani Sordo oraz H2 - specyficzną oponę stworzoną specjalnie na Rajd Akropolu. Jadąc na H2 Marcus Gronholm był najszybszy na 8 odcinkach w zeszłym roku i wygrał cały rajd."
W Rajdzie Akropolu 2006 każda załoga złapała co najmniej jednego kapcia. Wtedy kluczową rolę odgrywa wynaleziony przed dwudziestu laty "mus". Od przyszłego roku technologia ta zniknie z rajdów, ponieważ opracowała ją grupa Michelin, tymczasem to Pirelli wygrało przetarg na wyłączonego dostawcę opon. Do 24 maja zespoły musiały wybrać 70 opon o dwóch rodzajach bieżnika, z czego 50 może być użyte w trakcie rajdu.
Załogi stratujące w Grecji mają prawo wieźć 2 koła zapasowa, ale z powodu pokaźnej wagi (ponad 25kg) przeważnie ograniczają się do posiadania jednego. To właśnie na Rajdzie Akropolu najczęśniej zdarzało się, że auta WRC zjeżdżały z odcinka na 3 kołach. Od tego jest to zabronione przez FIA. Pierwszą ofiarą nowego przepisu był Toni Gardemeister, wykluczono go z Rajdu Portugalii.
"Poza Aghii Aheodori odcinki mistrzostw świata nie są już takie długie" - zauważa technik z BFGoodrich Patrick Letort. "Kierowcy WRC będą mieli do dyspozycji bardzo twardą g-Force Gravel (dostępna dopiero od Sardynii), H1 - której w zeszłym roku używał Dani Sordo oraz H2 - specyficzną oponę stworzoną specjalnie na Rajd Akropolu. Jadąc na H2 Marcus Gronholm był najszybszy na 8 odcinkach w zeszłym roku i wygrał cały rajd."
W Rajdzie Akropolu 2006 każda załoga złapała co najmniej jednego kapcia. Wtedy kluczową rolę odgrywa wynaleziony przed dwudziestu laty "mus". Od przyszłego roku technologia ta zniknie z rajdów, ponieważ opracowała ją grupa Michelin, tymczasem to Pirelli wygrało przetarg na wyłączonego dostawcę opon. Do 24 maja zespoły musiały wybrać 70 opon o dwóch rodzajach bieżnika, z czego 50 może być użyte w trakcie rajdu.
źródło: BFGoodrich
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Akropolu - mus będzie zbawieniem
Galerie zdjęć
Newsletter