Rajdy » Mistrzostwa Polski » Aktualności » RSMP i PPZM 2008: Nowe klasy, droższe wpisowe, kary za "nielegale"

RSMP i PPZM 2008: Nowe klasy, droższe wpisowe, kary za "nielegale"
2007-12-13 - Ł. Lach Tagi:
Polski Związek Motorowy opublikował regulaminy mistrzostw Polski, drugiej ligi - pucharu PZM oraz najniższych rangą KJS.
Wśród szeregu zmian w RSMP na uwagę zasługuje m.in. wydzielenie osobnej klasy dla samochodów Super 2000. Te budowane od podstaw z myślą o sporcie pojazdy nie będą już klasyfikowane razem N-grupowymi Lancerami Evo i Subaru Impreza.
Osobnej klasy doczekały się w końcu samochody grupy R, których coraz więcej pojawia się nie tylko na polskich odcinkach specjalnych, ale także na całym świecie. Rosnąca ilość podziałów (A, N, R, S2000) z pewnością nie ułatwi śledzenia wyników osobom gorzej zorientowanym w regulaminowych niuansach.
Samochody o najmniejszym zakresie modyfikacji, czyli R1, podzielono na dodatkowo na A (silnik nie większy niż 1.4) oraz B (do 1.6). Podobnie podzielono R2, według której budowane są popularne w Polsce Citroeny C2, przy czym te auta mogą występować w wersjach B oraz C (1.6-2.0). Na najwięcej przeróbek zezwala R3 (tylko C), klasa znana nam już dzięki Renault Clio.
PZM zabronił startów samochodami R2C i R3C w PPZM. W praktyce oznacza to, że np. Citroen C2, którym przez większość sezonu startował Mariusz Małyszczycki, będzie nadal dopuszczony do ścigania, ale już Renault Clio, z którego późniejszy mistrz razem ze swoim rywalem skorzystali podczas Rajd Tyskiego - nie.
Kolejny raz podniesiono górny limit wpisowego, a organizatorzy chętnie korzystają z tego przywileju. Zgłoszenie do PPZM to przyjemność rzędu 1200zł, a do RSMP (w zależności od klasy) od 1000 zł do 3500 zł. Jeśli zgłoszenie wpłynie dopiero na trzy dni przed zamknięciem listy zgłoszeń, zawodnicy poniosą dodatkowe koszty.
PZM wprowadził ostre kary za tzw. "nielegale", czyli trening na trasie rajdu poza okresem wyznaczonym przez organizatora. Zawodnicy przyłapani na tym procederze będą musieli zapłacić karę w wysokości 30 tyś. zł i mogą zostać zdyskwalifikowani.
Kibiców z pewnością ucieszy odgórnie zalecenie, aby harmonogram czasowy oraz mapy rajdu były umieszczone na stronie internetowej organizatora nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem rajdu. W minionym sezonie wyglądało to różnie.
Na trasie odcinka specjalnego samochody rajdowe będą musiały poruszać się z włączonymi światłami mijania i zamkniętymi oknami. W razie wypadku, system gaśniczy musi mieć możliwość uruchomienia przez osoby postronne z zewnątrz samochodu.
Dociekliwych zapraszamy do bliższego zapoznania z się z dokumentami. Niestety, nie znamy jeszcze kalendarzy rozgrywek na przyszły sezon.
» Regulamin RSMP 2008
» Regulamin PPZM 2008
Wśród szeregu zmian w RSMP na uwagę zasługuje m.in. wydzielenie osobnej klasy dla samochodów Super 2000. Te budowane od podstaw z myślą o sporcie pojazdy nie będą już klasyfikowane razem N-grupowymi Lancerami Evo i Subaru Impreza.
Osobnej klasy doczekały się w końcu samochody grupy R, których coraz więcej pojawia się nie tylko na polskich odcinkach specjalnych, ale także na całym świecie. Rosnąca ilość podziałów (A, N, R, S2000) z pewnością nie ułatwi śledzenia wyników osobom gorzej zorientowanym w regulaminowych niuansach.
Samochody o najmniejszym zakresie modyfikacji, czyli R1, podzielono na dodatkowo na A (silnik nie większy niż 1.4) oraz B (do 1.6). Podobnie podzielono R2, według której budowane są popularne w Polsce Citroeny C2, przy czym te auta mogą występować w wersjach B oraz C (1.6-2.0). Na najwięcej przeróbek zezwala R3 (tylko C), klasa znana nam już dzięki Renault Clio.
Kolejny raz podniesiono górny limit wpisowego, a organizatorzy chętnie korzystają z tego przywileju. Zgłoszenie do PPZM to przyjemność rzędu 1200zł, a do RSMP (w zależności od klasy) od 1000 zł do 3500 zł. Jeśli zgłoszenie wpłynie dopiero na trzy dni przed zamknięciem listy zgłoszeń, zawodnicy poniosą dodatkowe koszty.
PZM wprowadził ostre kary za tzw. "nielegale", czyli trening na trasie rajdu poza okresem wyznaczonym przez organizatora. Zawodnicy przyłapani na tym procederze będą musieli zapłacić karę w wysokości 30 tyś. zł i mogą zostać zdyskwalifikowani.
Kibiców z pewnością ucieszy odgórnie zalecenie, aby harmonogram czasowy oraz mapy rajdu były umieszczone na stronie internetowej organizatora nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem rajdu. W minionym sezonie wyglądało to różnie.
Na trasie odcinka specjalnego samochody rajdowe będą musiały poruszać się z włączonymi światłami mijania i zamkniętymi oknami. W razie wypadku, system gaśniczy musi mieć możliwość uruchomienia przez osoby postronne z zewnątrz samochodu.
Dociekliwych zapraszamy do bliższego zapoznania z się z dokumentami. Niestety, nie znamy jeszcze kalendarzy rozgrywek na przyszły sezon.
» Regulamin RSMP 2008
» Regulamin PPZM 2008

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
RSMP i PPZM 2008: Nowe klasy, droższe wpisowe, kary za "nielegale"
Galerie zdjęć
Newsletter