Rajdy  »  Mistrzostwa Polski  »  Aktualności  »  Propozycja stworzenia małej grupy N
Propozycja stworzenia małej grupy N

Propozycja stworzenia małej grupy N

2009-01-20 - Ł. Lach     Tagi: Kuchar, PPZM, RSMP
Kryzys ekonomiczny, który ogarnął praktycznie cały świat odbija się także na sportach motorowych. W polskich rajdach jeszcze nie jest bardzo widoczny, gdyż w tej chwili mamy przerwę między sezonami, jednak zawodnicy dopinający budżety borykają się z coraz większymi problemami przy poszukiwaniu sponsorów. Stąd pomysł kilku kierowców startujących w RSMP, konsultowany z Główną Komisją Sportów Samochodowych na obniżenie koszów startów w Mistrzostwach Polski. Polega on na powołaniu nowej klasy „N4-„ (N4 minus). Wstępne szacunki pokazują, że koszt startów w jednym sezonie obniżyłby się o 25%, co pozwoliłoby także kierowcom z mniejszymi budżetami walczyć o tytuły mistrzowskie.

Klasa „N4-„ to samochody klasy „N4” ale wyposażone w seryjne skrzynie biegów, seryjne zaciski i tarcze hamulcowe oraz seryjne dyferencjały. Do aut można by stosować tylko „zwykłe” paliwo i najlepiej, gdyby przed sezonem został wyłoniony jeden dostawca paliw. Wiek kierowców nie miałby znaczenia. Aby klasa powstała, chęć udziału powinno zadeklarować minimum 5-ciu kierowców a tytuły byłyby przyznawane jak w każdej innej klasie. Ponadto zawodnicy byliby klasyfikowani w grupie N i oczywiście w generalce w poszczególnym rajdzie oraz w całym sezonie. Mamy nadzieję, że pomysł spodoba się środowisku rajdowemu, czekamy na deklaracje startów, które można przesyłać na adres: autosport@pzm.pl, ggrono@o2.pl

Tomasz Kuchar: „Po pierwsze chciałem wyrazić wielkie słowa uznania i szacunku dla wszystkich osób, które zainteresowały się pomysłem wprowadzenia małej grupy N - począwszy od samych zawodników, którzy byli w stanie zorganizować pospolite ruszenie, skrzyknąć się i podjąć decyzję, że zrobią coś razem (tutaj największe brawa dla Grześka Grono), poprzez wszystkich tunerów (szczególnie Dytko Rent, a konkretnie Paweł Dytko) na wszystkich działaczach, którzy obiecali wprowadzić odpowiednie zmiany i zapisy w regulaminach skończywszy".
"Nie chcę już teraz przypominać ile razy zapewnialiśmy z kilkoma doświadczonymi kolegami, że na pewno pomysł jest trafiony i że trzeba było go dawno temu zrealizować…, najważniejsze jest, to że spowodowaliśmy, że przynajmniej jedna klasa będzie dużo tańsza i będzie dostępna nie tylko dla zawodników z grubymi portfelami i możnymi sponsorami, ale także dla tych, którzy takich możliwości nie mają, ale są utalentowanymi zawodnikami".

"Ponadto chciałem zdementować krążące plotki o rzekomym potwornym konflikcie pomiędzy moim zespołem, a Andrzejem Górskim, spowodowanego tym, że my proponujemy tanią enkę, a Andrzej na złość wprowadza drogą klasę OPEN i auta WRC. Konfliktu żadnego, przynajmniej z naszej strony nie ma. Andrzej wykonuje kawał dobrej roboty i wiele z jego pomysłów jest bardzo trafnych, natomiast nie myli się tylko ten, który nic nie robi. Chciałbym jedynie usłyszeć jasną deklarację Andrzeja, iż dobrze przypuszczam, że auta WRC oraz OPEN nie będą mogły startować na początku stawki oraz wygrywać poszczególnych rajdów i nie spowoduje to fałszywego wrażenia przekazanego przez media relacjonujące rajdy, że są to domniemani ich zwycięzcy".


"Kocham ten sport i marzę o rajdach na których będą setki startujących, a determinantą wyników nie będzie sprzęt i budżet, tylko umiejętności załogi. Uważam, że mała grupa N jest pierwszym, lecz bardzo dużym krokiem do osiągnięcia tego celu. Oby tak dalej Panowie, wielkie gratulacje!"

Paweł Dytko: "Pomysł na obniżanie kosztów uczestnictwa dla kierowców z mniejszymi budżetami od dawna chodził mi po głowie. Dwa lata temu powstała podobna inicjatywa pod nazwą Team 07, ale wtedy kierowcy nie mieli odrębnej klasyfikacji i musieli tymi słabszymi samochodami walczyć normalnie w grupie N. Teraz sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej. Kierowcy mieliby „ o co jechać, o co walczyć” a wiadomo, że to motywuje i podnosi poziom rywalizacji. Jestem przekonany, że to idealne rozwiązanie na „trudne czasy” i z pewnością rozstrzygnie dylemat wielu zawodników - jechać taniej, czy zawiesić kask na kołku?"

Grzegorz Grono: "Myślę, że jest to super pomysł i na pewno będzie się cieszył ogromnym zainteresowaniem. Kiedy rozmawialiśmy z Pawłem o kosztach budowy normalnej N-ki to mało nie umarłem lecz w trakcie rozmowy przypomnieliśmy sobie o pomyśle Tomka Kuchara, który to na łamach magazynu WRC podał pomysł stworzenia klasy N4 - jako sposób na ratowanie rajdów. Myślę , że stworzenie takiej klasy uatrakcyjni polskie rajdy i przyczyni się do tego, aby na liście startowej było więcej niż średnio 30 załóg. Po rozmowie z Pawłem i Tomkiem podzwoniłem po kilku osobach i w efekcie powstała lista mocno zainteresowanych zawodników klasą N4-. Trwają też rozmowy z dostawcą paliwa dla klasy N4-. Jest to na razie w formie planowania, ale jeden z koncernów już zainteresował się pomysłem".

Lista zainteresowanych:
Grzegorz Grono
Paweł Danys
Sławek Naradowski
Kuba Wysoki
Mariusz Nowocień
Łukasz Złotnicki
Ariel Piotrowski



źródło: List Otwarty zawodników

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Propozycja stworzenia małej grupy N

Propozycja stworzenia małej grupy N
Miko 2009-01-20 10:14
Pomysł z pewnością dobry lecz czy uda się walka z PZMotem? Fajnie byłoby (pomysł chyba Tomasza Czopika) ,gdyby do walki w (N4-) doszły jakieś starsze Lancery i Imprezy których jest dużo np. na KJSach z pewnością poprawiła by się frekwencja na rajdach.