Porsche 911 GT3 Road Challenge
Samochód Porsche 911 GT3 Road Challenge powstał w roku 2004 w Belgii, u znanego również w Polsce tunera Future World. Odpowiada on przepisom rajdowej klasy GT.
Jako testera nowej konstrukcji zatrudniono Marca Dueza, świetnego kierowcę zarówno rajdowego jak i wyścigowego. Co ważne Duez posiadał duże doświadczenie jeżeli chodzi o Porsche, gdyż w roku 1982 został mistrzem Belgii właśnie w tym modelu, tyle że „nieco” starszej generacji. Startował również regularnie w wyścigach pucharowych 911.
Porsche 911 GT3 Road Challenge nie ma szans ze współczesnymi konstrukcjami rajdowymi, ponieważ firma-matka zainteresowanie projektem zakończyła na błogosławieństwie. Twórcom rajdówki chyba nie do końca chodziło o wygrywanie rajdów, mieli raczej na celu kontynuacje chlubnych tradycji sportowych marki.
Samochód jest najbardziej popularny w krajach Beneluksu, zwłaszcza Belgii, choć pojawia się także w innych krajach. W Niemczech dzięki Antonowi Wernerowi ma już na koncie zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Adac Bayern Oberland 2007.
Wśród nazwisk, które miały niewątpliwą przyjemność zasiadać za kierownicą tego pojazdu są m.in. pochodzący z Hiszpanii Sergio Vallejo, doskonale znany w Polsce Belg Patrick Snijers, czy nasz Leszek Kuzaj, który co prawda ograniczył się do testów, ale tak jak inni stwierdził, że to niezapomniane przeżycie.
Porsche 911 GT3 Road Challenge z pewnością jest ulubieńcem kibiców, gdyż takich efektów dzwiękowych nie spotyka się już obecnie na odcinkach specjalnych. Nie bez znaczenia jest też fakt, że jest to samochód o tylnym nepędzie!
Porsche 911 GT3 Road Challenge | |
---|---|
Porsche 911 GT3 Road Challenge - Silnik | |
Wykonanie | chłodzony wodą bokser, 4 cylindry, 16 zaworów, umieszczony z tyłu, sucha miska olejowa |
Pojemność | 3598 cc |
Średnica tłoka | 100 mm |
Skok tłoka | 76.4 mm |
Moc | 381 KM przy 7400 obr/min |
Moment obrotowy | 380 Nm przy 5000 obr/min |
Zbiornik paliwowa | 89 litrów |
Prędkość maksymalna | 247 km/h |
Porsche 911 GT3 Road Challenge - Elektronika | |
System | Bosch ME 7.8 |
Porsche 911 GT3 Road Challenge - Napęd | |
Rodzaj | stały na tylną oś |
Skrzynia biegów | zsynchronizowana, 6-przełożeniowa |
Dyferencjał | o ograniczonym poślizgu |
Porsche 911 GT3 Road Challenge - Zawieszenie | |
Przód / tył | Mc-Pherson / Multi-link |
Opony / koła | Michelin Pilot Sport Cup / Porsche Motorsport |
przód | 8.5 x 18 ET40, 225/40-18 |
tył | 11 x 18 ET63, 295/30-18 |
Amortyzatory | Sachs |
Porsche 911 GT3 Road Challenge - Hamulce | |
Przód | wentylowane tarcze 350 mm |
Tył | wentylowane tarcze 330 mm |
Klocki | Pagid |
Porsche 911 GT3 Road Challenge - Układ kierowniczy | |
Wspomagany hydraulicznie | |
Porsche 911 GT3 Road Challenge - Wymiary | |
Długość | 4435 mm |
Szerokość | 1770 mm |
Rozstaw osi | 2355 mm |
Waga | 1350 kg |
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.