Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Polski Ford Fiesta R2 na nowy sezon Junior WRC zaprezentowany
Polski Ford Fiesta R2 na nowy sezon Junior WRC zaprezentowany
2018-12-05 - G. Filiks Tagi: Junior WRC, Ford Fiesta R2, M-Sport Poland, JWRC
Polski oddział M-Sportu zaprezentował nową wersję rajdowego Forda Fiesty R2.
To pierwszy samochód w pełni skonstruowany przez M-Sport Poland w Krakowie. Odpowiada najnowszym przepisom technicznym Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) dla rajdowych aut klasy R2. W 2019 roku będą jeździć nim m. in. uczestnicy Junior WRC. Wóz bazuje na seryjnym Fordzie Fiesta w wersji ST-Line. Do budżetu na budowę rajdówki znacząco dołożył się koncern Forda.
Jak twierdzi M-Sport Poland, nowa Fiesta R2 powstawała od zera i ma niewiele wspólnego z poprzednią specyfikacją samochodu. Przy tworzeniu jej inspirowano się Fordem Fiestą WRC, którym Sebastien Ogier wygrał dwa ostatnie sezony Rajdowych Mistrzostw Świata. W aucie poprawiono podobno każdy element. Przede wszystkim silnik, skrzynię biegów oraz zawieszenie.
Pojazd napędza turbodoładowana jednostka Ford EcoBoost o pojemności 999cm3 i mocy 200 KM. Połączono ją z pięciostopniową, sekwencyjną przekładnią od Sadeva, którą można przełączać na trzy różne ustawienia szpery.
Nowe zawieszenie zawiera amortyzatory Reigera o trzech stopniach regulacji z przodu i dwóch z tyłu. Eibach dostarczył twarde i miękkie sprężyny. Jest też opcjonalny stabilizator poprzeczny.
„Całkowicie nowy Ford Fiesta R2 to olbrzymi krok do przodu i coś, z czego każdy w M-Sport Poland jest niezwykle dumny". - mówi Maciej Woda, zarządzający krakowskim oddziałem M-Sportu oraz cyklem Junior WRC.
„To pierwszy samochód w pełni zaprojektowany i rozwinięty tutaj, w Krakowie. Włożono ogromne wysiłki, pasję oraz entuzjazm, aby był to możliwie najbardziej udany projekt".
„Wymieniając się informacjami z inżynierami i projektantami z Kumbrii (głównej siedziby M-Sportu - red.), zostaliśmy zainspirowani przez sukces mistrzowskiego Forda Fiesty WRC. Każdy element zaprojektowano z myślą, aby nowe auto było mocne i innowacyjne tak bardzo, jak tylko pozwalają przepisy".
„Niemniej jednak podstawowa filozofia Fiesty R2 pozostaje bez zmian - jest nią przekazanie gwiazdom przyszłości perfekcyjnej platformy do szlifowania umiejętności i pokazywania co potrafią na wczesnych etapach swoich karier. Całkowicie nowa Fiesta będzie zatem bazowym samochodem przyszłorocznych mistrzostw Junior WRC i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć co kolejne pokolenie może zdziałać za jej kierownicą". - kończy.
To pierwszy samochód w pełni skonstruowany przez M-Sport Poland w Krakowie. Odpowiada najnowszym przepisom technicznym Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) dla rajdowych aut klasy R2. W 2019 roku będą jeździć nim m. in. uczestnicy Junior WRC. Wóz bazuje na seryjnym Fordzie Fiesta w wersji ST-Line. Do budżetu na budowę rajdówki znacząco dołożył się koncern Forda.
Jak twierdzi M-Sport Poland, nowa Fiesta R2 powstawała od zera i ma niewiele wspólnego z poprzednią specyfikacją samochodu. Przy tworzeniu jej inspirowano się Fordem Fiestą WRC, którym Sebastien Ogier wygrał dwa ostatnie sezony Rajdowych Mistrzostw Świata. W aucie poprawiono podobno każdy element. Przede wszystkim silnik, skrzynię biegów oraz zawieszenie.
Pojazd napędza turbodoładowana jednostka Ford EcoBoost o pojemności 999cm3 i mocy 200 KM. Połączono ją z pięciostopniową, sekwencyjną przekładnią od Sadeva, którą można przełączać na trzy różne ustawienia szpery.
„Całkowicie nowy Ford Fiesta R2 to olbrzymi krok do przodu i coś, z czego każdy w M-Sport Poland jest niezwykle dumny". - mówi Maciej Woda, zarządzający krakowskim oddziałem M-Sportu oraz cyklem Junior WRC.
„To pierwszy samochód w pełni zaprojektowany i rozwinięty tutaj, w Krakowie. Włożono ogromne wysiłki, pasję oraz entuzjazm, aby był to możliwie najbardziej udany projekt".
„Wymieniając się informacjami z inżynierami i projektantami z Kumbrii (głównej siedziby M-Sportu - red.), zostaliśmy zainspirowani przez sukces mistrzowskiego Forda Fiesty WRC. Każdy element zaprojektowano z myślą, aby nowe auto było mocne i innowacyjne tak bardzo, jak tylko pozwalają przepisy".
„Niemniej jednak podstawowa filozofia Fiesty R2 pozostaje bez zmian - jest nią przekazanie gwiazdom przyszłości perfekcyjnej platformy do szlifowania umiejętności i pokazywania co potrafią na wczesnych etapach swoich karier. Całkowicie nowa Fiesta będzie zatem bazowym samochodem przyszłorocznych mistrzostw Junior WRC i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć co kolejne pokolenie może zdziałać za jej kierownicą". - kończy.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Polski Ford Fiesta R2 na nowy sezon Junior WRC zaprezentowany
Podobne: Polski Ford Fiesta R2 na nowy sezon Junior WRC zaprezentowany
Polska bazą Junior WRC »
Trudny weekend Pieniążka w Portugalii »
Łukasz Pieniążek pojedzie w Junior WRC! »
Terry Folb kierowcą zespołu Sebastiena Loeba w JWRC »
Podobne galerie: Polski Ford Fiesta R2 na nowy sezon Junior WRC zaprezentowany
Kościuszko na Sardynii - najlepsze ujęcia w hires! »
WRC - Rajd Meksyku 2019 »
WRC - Rajd Szwecji 2019 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter