Pirelli przedstawiło nowe opony na asfalt
2007-10-04 - Ł. Lach Tagi:
Pirelli, wyłączny dostawca ogumienia do mistrzostw świata na lata 2008-2010, przedstawiło wzór opony jaką kierowcy aut WRC będą używać od przyszłego sezonu.
Rzeźba bieżnika, mieszanka oraz budowa opony została zatwierdzona przez FIA i włoska fabryka może już rozpocząć produkcję. Nowy model Pirelli PZero przez cały sezon testowali m.in. mistrz Włoch Paolo Andreucci oraz znany z mistrzostw świata Gigi Galli. Na podstawie doświadczeń zebranych przy opracowywaniu bardzo dobrze spisującej się na suchym asfalcie opony RX, Pirelli zdecydowało się na asymetryczną rzeźbę bieżnika. Krótkie ukośne nacięcia na zewnętrznej stronie mają zapewniać przyczepność dociążonej strony na wejściu w zakręt, natomiast długie podłużne i poprzeczne nacięcia na wewnętrznej stronie mają za zadanie odprowadzić wodę spod kół.
Ponieważ jest to jedyna dostępna rzeźba bieżnika, w razie ulewnego deszczu będzie można wykonać dodatkowe nacięcia celem lepszego odprowadzania wody i zmniejszenia ryzyka powstania aquaplaningu.
Zgodnie z nowym regulaminem będą dostępne tylko dwa rodzaje mieszanki: miękka, przeznaczona na mokrą lub wilgotną nawierzchnię oraz twarda, do jazdy po przyczepnym asfalcie w wysokich temperaturach.
Wkrótce zostaną przedstawione modele na śnieg oraz szuter, które - co jest nowością w sportach motorowych - mają mieć tą samą szerokość!
Rzeźba bieżnika, mieszanka oraz budowa opony została zatwierdzona przez FIA i włoska fabryka może już rozpocząć produkcję. Nowy model Pirelli PZero przez cały sezon testowali m.in. mistrz Włoch Paolo Andreucci oraz znany z mistrzostw świata Gigi Galli. Na podstawie doświadczeń zebranych przy opracowywaniu bardzo dobrze spisującej się na suchym asfalcie opony RX, Pirelli zdecydowało się na asymetryczną rzeźbę bieżnika. Krótkie ukośne nacięcia na zewnętrznej stronie mają zapewniać przyczepność dociążonej strony na wejściu w zakręt, natomiast długie podłużne i poprzeczne nacięcia na wewnętrznej stronie mają za zadanie odprowadzić wodę spod kół.
Ponieważ jest to jedyna dostępna rzeźba bieżnika, w razie ulewnego deszczu będzie można wykonać dodatkowe nacięcia celem lepszego odprowadzania wody i zmniejszenia ryzyka powstania aquaplaningu.
Zgodnie z nowym regulaminem będą dostępne tylko dwa rodzaje mieszanki: miękka, przeznaczona na mokrą lub wilgotną nawierzchnię oraz twarda, do jazdy po przyczepnym asfalcie w wysokich temperaturach.
źródło: Pirelli
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1