 
									
					
					
					
					
						Paul Hembrey, dyrektor sportowy Pirelli, nawołuje, aby wzorem Formuły 1 i jej przedsionka - GP2, stworzyć w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA zaplecze dla młodych, obiecujących zawodników. 
Z GP2 do F1 trafili już m.in. Hamilton, Kovalainen, Piquet, Rosberg czy Glock, a wkrótce można spodziewać się tam tegorocznego wicemistrza GP2, Bruno Senny.
Obecnie zdecydowana większość fabrycznych kierowców rajdowych młodego pokolenia, na czele z Loebem, Sordo, Hirvonenem, Latvalą czy Duvalem, wywodzi się z organizowanego od 2001 r. cyklu JWRC, ale rozgrywkom tym daleko do taniego markowego pucharu.
Pirelli wzięło sprawy w swoje ręce tworząc program Pirelli Star Driver, ale zdaniem Hembrey'a to wciąż za mało: "W przyszłym sezonie będziemy mieli program Pirelli Star Driver, który umożliwi pięciu kierowcom starty porównywalnymi samochodami w sześciu rundach WRC".
"Dlaczego nie posunąć się dalej? Gdyby takich samochodów było dwadzieścia, to otrzymalibyśmy coś podobnego do F1 i GP2" - podpowiada Hembrey na łamach Autosportu.
"Rajdy tracą z powodu braku markowego pucharu. Zespoły mają przez to duży kłopot z wyłuskaniem talentów, a kierowcy dysponujący budżetem nie bardzo mają pojęcie w co zainwestować, aby zaprezentować swój talent i stać się łakomym kąskiem na rynku transferowym".
	
	
	
	
						"Ale wszystkie te problemy da się rozwiązać. Wystawiając więcej podobnych samochodów, koszty startów dla pojedynczego kierowcy znacznie by się obniżyły. To by zachęciło więcej młodych, tego potrzebują rajdy".
"Mogłoby się to nazywać WRC2. Rozegralibyśmy przykładowo pięć czy sześć rund - część na asfalcie, część na szutrze, jedną na śniegu. To by stworzyło świetny przedsionek dla WRC".
"Pirelli inwestuje w tej chwili ogromne pieniądze aby znaleźć młode talenty. To coś wspaniałego i bardzo im pomoże, ale w tym sporcie pole do popisu jest znacznie większe".
Póki co , nie wiadomo jakie samochody otrzymają do dyspozycji zwycięzcy nominacji do Pirelli Star Driver. Część źródeł mówi o Mitsubishi Evo X, inne o Subaru - zgodność panuje jedynie co do grupy N.
Hembery poinformował także, że M-Sport proponował włoskiemu koncernowi przygotowanie pięciu, tańszych w utrzymaniu, Fordów Fiesta ST na pełny cykl 12 rajdów, ale Pirelli odrzuciło ofertę.
"Bardzo podobała nam się ta idea, ale interesują nas wyłącznie samochody z napędem na cztery koła" - skomentował człowiek Pirelli.
					
Z GP2 do F1 trafili już m.in. Hamilton, Kovalainen, Piquet, Rosberg czy Glock, a wkrótce można spodziewać się tam tegorocznego wicemistrza GP2, Bruno Senny.
Obecnie zdecydowana większość fabrycznych kierowców rajdowych młodego pokolenia, na czele z Loebem, Sordo, Hirvonenem, Latvalą czy Duvalem, wywodzi się z organizowanego od 2001 r. cyklu JWRC, ale rozgrywkom tym daleko do taniego markowego pucharu.
Pirelli wzięło sprawy w swoje ręce tworząc program Pirelli Star Driver, ale zdaniem Hembrey'a to wciąż za mało: "W przyszłym sezonie będziemy mieli program Pirelli Star Driver, który umożliwi pięciu kierowcom starty porównywalnymi samochodami w sześciu rundach WRC".
"Dlaczego nie posunąć się dalej? Gdyby takich samochodów było dwadzieścia, to otrzymalibyśmy coś podobnego do F1 i GP2" - podpowiada Hembrey na łamach Autosportu.
"Rajdy tracą z powodu braku markowego pucharu. Zespoły mają przez to duży kłopot z wyłuskaniem talentów, a kierowcy dysponujący budżetem nie bardzo mają pojęcie w co zainwestować, aby zaprezentować swój talent i stać się łakomym kąskiem na rynku transferowym".
"Mogłoby się to nazywać WRC2. Rozegralibyśmy przykładowo pięć czy sześć rund - część na asfalcie, część na szutrze, jedną na śniegu. To by stworzyło świetny przedsionek dla WRC".
"Pirelli inwestuje w tej chwili ogromne pieniądze aby znaleźć młode talenty. To coś wspaniałego i bardzo im pomoże, ale w tym sporcie pole do popisu jest znacznie większe".
Póki co , nie wiadomo jakie samochody otrzymają do dyspozycji zwycięzcy nominacji do Pirelli Star Driver. Część źródeł mówi o Mitsubishi Evo X, inne o Subaru - zgodność panuje jedynie co do grupy N.
Hembery poinformował także, że M-Sport proponował włoskiemu koncernowi przygotowanie pięciu, tańszych w utrzymaniu, Fordów Fiesta ST na pełny cykl 12 rajdów, ale Pirelli odrzuciło ofertę.
"Bardzo podobała nam się ta idea, ale interesują nas wyłącznie samochody z napędem na cztery koła" - skomentował człowiek Pirelli.
źródło: autosport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Pirelli: Brakuje przedsionka dla WRC
Podobne: Pirelli: Brakuje przedsionka dla WRC
				 Na kogo liczy Pirelli? Jak zwykle gwiazdą będzie Kubica »
Na kogo liczy Pirelli? Jak zwykle gwiazdą będzie Kubica »
					
					 Dziewięciu kierowców z oponami Pirelli w Rajdzie Meksyku. Kto poza Kubicą? »
Dziewięciu kierowców z oponami Pirelli w Rajdzie Meksyku. Kto poza Kubicą? »
					
					 Robert Kubica przywitany w gronie kierowców Pirelli »
Robert Kubica przywitany w gronie kierowców Pirelli »
					
					 Pirelli w liczbach - dane statystyczne sezonu 2014. Kto wygrał dwa oesy? »
Pirelli w liczbach - dane statystyczne sezonu 2014. Kto wygrał dwa oesy? »
					
				Podobne galerie: Pirelli: Brakuje przedsionka dla WRC
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
.jpg)



 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Richard Burns Rally - Tapety, Screeny Hi-Res
Richard Burns Rally - Tapety, Screeny Hi-Res  Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes
Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes  Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Tapety Citroen
Tapety Citroen  
 
			
 
 
			