Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Peugeot 206 WRC
Peugeot 206 WRC 2002

Peugeot 206 WRC

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi:

Po licznych sukcesach na arenach krajowych samochodu Peugeot 306 Maxi, zespół francuskiego lwa postanowił zagrać o najwyższą stawkę i po wielu testach w roku 1999 przedstawił model 206 WRC. Jego rasowa sylwetka zyskała od razu wielu zwolenników wśród kibiców, a możliwości wykazane przez samochód pozwoliły mu wejść do historii.

Jeden z pierwszych egzemplarzy samochodu został zniszczony w spektakularnym wypadku podczas testów. Gilles Panizzi za ciasno wszedł w zakręt, odbił się od betonowego murku i wykonując kilka piruetów w efektowny sposób zdemolował dwieścieszóstkę.

Gdy samochód wystartował pierwszy raz, nic nie wskazywało że będzie niezwyciężony. W swoim debiucie w Rajdzie Korsyki 1999 ani Francois Delecour, ani Gilles Panizzi nie osiągnęli mety z powodów technicznych. Podobnie było w następnym występie (Rajd Acropolis), gdzie Panizziego zastąpił Gronholm. Kolejny występ zakończył się kompletem samochodów Peugeot 206 WRC na mecie, ale wyniki nie były zadowalające. Dopiero w Rajdzie San Remo (2 miejsce) Gilles Panizzi potwierdził swoim występem, że opinia asfaltowego specjalisty nie była mu dana bez przyczyny.

Sezon 2000 pokazał prawdziwe możliwości samochodu, choć pierwszy występ zakończył się kompromitacją zespołu. Żaden z trzech samochodów nie dał się uruchomić rano, drugiego dnia Rajdu Monte Carlo. Zakończenie sezonu było całkowicie inne, gdyż to właśnie zespół Peugeot otwierał szampana i świętował tytuł zarówno w kategorii producentów jak i kierowców (Marcus Gronholm). Tytuły te udało się także powtórzyć w latach 2001 (producent) i 2002 (kierowca i producent).

Przez niektórych Peugeot 206 WRC uznawany jest za symbol przeładowania rajdów elektroniką i koniec pewnej ery. Jedno jest pewne, takiej dominacji jednego modelu nie oglądano od czasów Lancii Delty, a Peugeot 206 WRC będzie oglądany w mistrzostwach krajowych jeszcze przez wiele sezonów. Zespół Peugeota jednak wycofał się z Mistrzostw Świata z końcem roku 2005, po próbach z nie do końca udanym modelem 307 WRC.

Pegeot 206 WRC
Peugeot 206 WRC - Silnik
Wykonanie Blok i głowica silnika odlewana z aluminium, zamontowany poprzecznie, typ XU9J4, turbodoładowany, 2 OHC, 4 cylindry, 4 zawory na cylinder
Pojemność 1997.5 cc
Średnica tłoka 85 mm
Skok tłoka 88 mm
Współczynnik sprężania
8.5:1
Moc 300 KM przy 5250 obr/min
Moment obrotowy 635 Nm przy 4000 obr/min
Turbospężarka Garrett/Allied Signal TR30R
Układ paliwowy, sterowanie
Magneti-Marelli Step 9
Peugeot 206 WRC - Układ napędowy
Rodzaj stały na 4 koła
Skrzynia biegów Peugeot/X-Trac, montowana podłużnie, pięć przełożeń, sekwencyjna
Sprzęgło trójtarczowe sprzęgło węglowe
Dyferencjały przedni, centralny i środkowy dyferencjał - aktywne
Rozdział mocy 50/50
Peugeot 206 WRC - Zawieszenie
Przód / tył Kolumny McPherson (przód) i wahacze wleczone (tył), regulowane na dobicie i odbicie, stalowe zawieszenie z pełną regulacją, stabilizatory przechyłu
Podwozie
monocoque, konstrukcja stalowa
Opony Michelin 20x65/18
Felgi 45.7 x 20.3 cm / 18.0 x 8.0 in
Peugeot 206 WRC - Hamulce
Asfalt: przód / tył wentylowane tarcze 355 mm, 6-tłoczkowe zaciski / wentylowane tarcze 300 mm, 4-tłoczkowe zaciski
Ręczny hydrauliczny
Peugeot 206 WRC - Układ kierowniczy


Wspomagany hydraulicznie, przekładnia ślimakowa o wysokim przełożeniu
Peugeot 206 WRC - Wymiary
Długość 4005 mm
Szerokość 1770 mm
Wysokość
1300 mm
Rozstaw osi 2468 mm
Waga 1230 kg

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
NFS: Heat - pierwszy zwiastun


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Peugeot 206 WRC

Peugeot 206 WRC
kuba09 2007-08-19 15:46
No no :-D super ten automat do gier :-D Musze kazać psu nalać na kabel podczs gry w colina :-D
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit