Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Peugeot 206 S1600
Peugeot 206 S1600

Peugeot 206 S1600

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi:

Po nowym samochodzie Peugeota napędzanym na przednią oś można się było spodziewać wiele, zwłaszcza biorac pod uwagę niezwykle udany model 306 Maxi. Czas pokazał jednak, że bez należytej opieki technicznej nawet udanana konstrukcja nie ma szans w rywalizacji z ciągle rozwijanymi samochodami konkurencji.

Pierwszy start samochodu to Rajd Katalonii 2001. W imprezie wystartowało aż pięć Peugeotów 206 S1660, za kierownicą zasiedli m.in. Cedric Robert czy Larry Cols. Najlepszym wynikiem popisał się jednak Corrado Fontana, zajmując trzecią lokatę w kategorii Super 1600. W następnej eliminacji cyklu Cedric Robert zameldował się na 4 miejscu. W Finlandii najszybszy spośród kierowców Peugeota okazał się Jussi Valimaki (trzecia pozycja). Przez cały sezon wyniki nie były lepsze niż najniższy stopień podium, a najwyżej sklasyfikowany w S1600 na koniec sezonu Larry Cols zajął czwarte miejsce i tylko trzy razy dojechał do mety zawodów na punktowanej pozycji.

W roku następnym najwyżej w klasyfikacji JWRC uplasował się Nicola Caldani, który na inaugurującym sezon Rajdzie Monte Carlo przegrał tylko z Francisem Duvalem. Najlepszymi wynikami wśród pojazdów S1600 mogli się jednak pochwalić Cedric Robert (wygrana w Rajdzie Niemiec), oraz Renato Travaglia (wygrana w Rajdzie San Remo). Z racji wieku jednak nie mogli oni punktować w cyklu JWRC.
Sezon 2003 to regularne starty Bułgarów Dimitara Ilieva i Kruma Doncheva. Lepiej radził sobie pierwszy z nich, ale tylko dwie punktowane pozycje (w tym druga lokata w Rajdzie San Remo), to wszystko co udało się osiągnąć najlepszemu kierowcy Peugeota 206 S1600.

Następne lata to już tylko sporadyczne starty tych samochodów w rajdach Mistrzostw Świata, choć wciąż można je spotkać w mistrzostwach krajowych. Tutaj Peugeot 206 S1600 mógł się pochwalić kilkoma tytułami: w Polsce Grzegorz Grzyb zdominował rywalizację S1600 w sezonie 2003, Bryan Bouffier był najszybszy we Francji w 2005, a Bruno Magalhaes nie miał sobie równych w Portugalii w 2006.W latach następnych w polskich Peugeotach zasiadali m.in. Piotr Adamus, Mariusz Pelikański i Dariusz Poloński. Żadnemu z nich nie udało się jednak pokonać rywali w nowszych samochodach Suzuki Ignis S1600.

W sezonie 2006 w Mistrzostwach Europy wystartował Hiszpański zespół Peugeot Sport, jednak tylko jedna wygrana (Bryan Bouffier w Rajdzie Antibes) nie wystarczyła do zajęcia nawet lokaty na podium.

 

 

Peugeot 206 S1600
Peugeot 206 S1600 - Silnik
Wykonanie DOHC, umieszczony poprzecznie z przodu, 4 cylindry, 16 zaworów, atmosferyczny
Pojemność 1598 cc
Średnica tłoka 78,78 mm
Skok tłoka 82 mm
Moc 220 KM przy 8600 obr/min
Moment obrotowy 198 Nm przy 6400 obr/min
Wtrysk paliwa i zapłon
Magneti Marelli MF4M
Peugeot 206 S1600 - Układ napędowy
Rodzaj stały, na oś przednią
Skrzynia biegów Sekwencyjna ST75-16X10, 6 biegów
Sprzęgło jednotarczowe
Peugeot 206 S1600 - Zawieszenie
Przód MacPherson, Peugeot Sport
Tył
Wahacz wleczony, drążek skrętny, Peugeot Sport
Koła: asfalt 6/15'', obręcze stalowe
Peugeot 206 S1600 - Hamulce
Asfalt: przód / tył tarcze wentylowane, 4 tłoczkowe zaciski,
średnica 345 mm / tarcze, 2 tłoczkowe zaciski, 278 mm
Szuter: przód i tył Tarcze wentylowane, 4 tłoczkowe zaciski,
średnica 295 mm / tarcze, 2 tłoczkowe zaciski, 278 mm
Peugeot 206 S1600 - Układ kierowniczy

Peugeot Sport
Peugeot 206 S1600 - Wymiary
Długość 3834 mm
Szerokość 1765 mm
Wysokość1422 mm
Rozstaw osi 2466 mm
Waga 1000 kg

 

 




Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Peugeot 206 S1600

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit