Po nowym samochodzie Peugeota napędzanym na przednią oś
można się było spodziewać wiele, zwłaszcza biorac pod uwagę niezwykle udany
model 306 Maxi. Czas pokazał jednak, że bez należytej opieki technicznej nawet
udanana konstrukcja nie ma szans w rywalizacji z ciągle rozwijanymi samochodami
konkurencji.
Pierwszy start samochodu to Rajd Katalonii 2001. W imprezie
wystartowało aż pięć Peugeotów 206 S1660, za kierownicą zasiedli m.in. Cedric
Robert czy Larry Cols. Najlepszym wynikiem popisał się jednak Corrado Fontana,
zajmując trzecią lokatę w kategorii Super 1600. W następnej eliminacji cyklu
Cedric Robert zameldował się na 4 miejscu. W Finlandii najszybszy spośród
kierowców Peugeota okazał się Jussi Valimaki (trzecia pozycja).
Przez cały sezon wyniki nie były lepsze niż najniższy
stopień podium, a najwyżej sklasyfikowany w S1600 na koniec sezonu Larry Cols
zajął czwarte miejsce i tylko trzy razy dojechał do mety zawodów na punktowanej
pozycji.
W roku następnym najwyżej w klasyfikacji JWRC uplasował się
Nicola Caldani, który na inaugurującym sezon Rajdzie Monte Carlo przegrał tylko
z Francisem Duvalem. Najlepszymi wynikami wśród pojazdów S1600 mogli się jednak
pochwalić Cedric Robert (wygrana w Rajdzie Niemiec), oraz Renato Travaglia
(wygrana w Rajdzie San Remo). Z racji wieku jednak nie mogli oni punktować w
cyklu JWRC.
Sezon 2003 to regularne starty Bułgarów Dimitara Ilieva i
Kruma Doncheva. Lepiej radził sobie pierwszy z nich, ale tylko dwie punktowane
pozycje (w tym druga lokata w Rajdzie San Remo), to wszystko co udało się
osiągnąć najlepszemu kierowcy Peugeota 206 S1600.
Następne lata to już tylko sporadyczne starty tych
samochodów w rajdach Mistrzostw Świata, choć wciąż można je spotkać w
mistrzostwach krajowych. Tutaj Peugeot 206 S1600 mógł się pochwalić kilkoma tytułami: w Polsce Grzegorz Grzyb zdominował rywalizację S1600 w
sezonie 2003, Bryan Bouffier był najszybszy we Francji w 2005, a Bruno Magalhaes nie miał sobie równych w Portugalii w 2006.
W latach następnych w polskich Peugeotach zasiadali m.in. Piotr
Adamus, Mariusz Pelikański i Dariusz Poloński. Żadnemuz nich nie udało się jednak pokonać rywali w nowszych
samochodach Suzuki Ignis S1600.
W sezonie 2006 w Mistrzostwach Europy wystartował Hiszpański
zespół Peugeot Sport, jednak tylko jedna wygrana (Bryan Bouffier w Rajdzie Antibes)
nie wystarczyła do zajęcia nawet lokaty na podium.
Peugeot 206 S1600
Peugeot 206 S1600 - Silnik
Wykonanie
DOHC, umieszczony poprzecznie z przodu, 4 cylindry, 16 zaworów, atmosferyczny
Pojemność
1598 cc
Średnica tłoka
78,78 mm
Skok tłoka
82 mm
Moc
220 KM przy 8600 obr/min
Moment obrotowy
198 Nm przy 6400 obr/min
Wtrysk paliwa i zapłon
Magneti Marelli MF4M
Peugeot 206 S1600 - Układ napędowy
Rodzaj
stały, na oś przednią
Skrzynia biegów
Sekwencyjna ST75-16X10, 6 biegów
Sprzęgło
jednotarczowe
Peugeot 206 S1600 - Zawieszenie
Przód
MacPherson, Peugeot Sport
Tył
Wahacz wleczony, drążek skrętny, Peugeot Sport
Koła: asfalt
6/15'', obręcze stalowe
Peugeot 206 S1600 - Hamulce
Asfalt: przód / tył
tarcze wentylowane, 4 tłoczkowe zaciski, średnica 345 mm / tarcze, 2 tłoczkowe zaciski, 278 mm
Szuter: przód i tył
Tarcze wentylowane, 4 tłoczkowe zaciski,
średnica 295 mm / tarcze, 2 tłoczkowe zaciski, 278 mm
Peugeot 206 S1600 - Układ kierowniczy
Peugeot Sport
Peugeot 206 S1600 - Wymiary
Długość
3834 mm
Szerokość
1765 mm
Wysokość
1422 mm
Rozstaw osi
2466 mm
Waga
1000 kg
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.