Rajdy  »  Mistrzostwa Polski  »  Aktualności  »  PZM opublikował regulamin RSMP, RPP i RD-3L 2012
RSMP

PZM opublikował regulamin RSMP, RPP i RD-3L 2012

2011-12-23 - Ł. Łuniewski     Tagi: RSMP, RPP, RD-3L, Regulaminy
Polski związek Motorowy podobnie jak w zeszłym roku opublikował przed świętami regulaminy rywalizacji na trasach RSMP, RPP oraz RD-3L 2012.

Regulamin RSMP 2012 W Mistrzostwach Polski najpoważniejszą zmianą jest zmiana nazewnictwa klas, która od przyszłego roku będzie objemować liczby np. samochody S2000, R4 oraz RRC znajdują się w klasie 2. Zmiany dotknęły też klas nardowych, które nie będą mogły punktować w klasyfikacji generalnej poszczególnego rajdu. Do klas narodowych dołączono klasę HR-P, w której w tym roku startował Tomasz Kuchar. W klasie Open będa mogł startować samochody Mitsubishi Lancer Evo IX i X zbudowane na nadwoziu niezgodnym z homologację (np. wybudowane w USA).

Klasy RSMP 2012

Klasa 2 - samochody S2000-Rally 1.6T (max. średnica wewnętrzna wlotu powietrza do sprężarki wynosi 30mm), samochody S2000-Rally 2.0, samochody Grupy R4
Klasa 3 - samochody Grupy N powyżej 2000 cm3 (aktualny N4)

Klasa 4 - samochody RGT

Klasa 5 - samochody Grupy A powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3, samochody Super 1600, samochody R2C powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3, samochody R3C powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3, samochody R3T do 1600 cm3 / nominalna, samochody R3D do 2000 cm3 / nominalna

Klasa 6 - samochody Grupy A powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3, samochody R2B powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3, samochody Kit-car powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3

Klasa 7 - samochody Grupy A do 1400 cm3, samochody Kit-car do 1400 cm3

Klasa 8 - samochody Grupy N powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3

Klasa 9 - samochody Grupy N powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3, samochody R1B powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3

Klasa 10 - samochody Grupy N do 1400 cm3, samochody R1A do 1400 cm3

Klasy narodowe: Open, HR, HR-P

Wydłużono także minimalną ilośc kilometrów oesowych. W przyszłym roku organizatorzy będą musieli zorganizować 180 kilometrów sportowej rywalizacji.

Przedłużono także czas jaki zawodnicy będa mogli poświęcić na zapoznanie z trasą. W przyszłym roku do dyspozycji będzie także czwartkowy lub piąkowy poranek, w zależności od formatu rajdu.

W czwartek organizator w godzinach 13:00-16:00 może zorganizować odcinek testowy, który w przyszłym roku nie jest obowiązkowy.

Zmienono także system zgłoszeń. Zawodnicy nie będa musieli już faksowo wysyłać wszystkich niezbędnych dokumnetów. Od przyszłego roku zgłoszenia będą dokonywane za pośrednictwem strony zgloszenia.pzm.pl, gdzie zawodnicy będa musieli umieścić wszystkie niezbędne dokumenty.

W związku z większą ilością kilometrów oesowych PZM postanowił podnieśc także kwoty wpisowego dla zawodników RSMP. 2400 zł będą musieli zapłacić zawodnicy klas 5,6,7,8,9,10,HR i HR P. 3200 zł będą musieli przelać kierowcy klas 2,3,4,Open. 4100 zł za start w rundzie RSMP zapłaci osoba prywatna, a 6500 zł zawodnik posiadający licencję inną niż wydaną przez PZM. Zawodnicy sklasyfikowani w sezonie RPP 2011 zapłącą 1300 zł.

Zawodnicy, którzy skorzystają z systemu SupeRally drugiego dnia zawodów i mimo to znajdą się na podium swojej klasy nie będa otrzymywac nagród.

Podobnie jak w tym roku przy rozegraniu siedmiu rund RSMP jedna z nich będzie mogła być odliczona, za wyjątkiem sytuacji, gdy będzie to rajd, gdzie zawodnik został wykluczony przez ZSS.

Na Listę Priorytetową PZM w tym roku trafili: Michał Bębenek, Bryan Bouffier, Jan Chmielewski, Wojciech Chuchała, Grzegorz Grzyb, Kajetan Kajetanowicz, Michał Kościuszko, Tomasz Kuchar i Michał Sołowow.

Regulamin RPP 2012

Runda Rajdowego Pucharu Polski 2012 ma miec długość 80 km oesowych z tolerancją +/- 10%.

Rundy RPP będą rozgrywane w sobotę. W przypadku łączonych rund z RSMP będą rozgrywane pierwszego lub drugiego dnia zmagań, w zależności od formatu rundy RSMP.

Do rywalizacji zostaną dopuszczone samochody grupy R.

Podział klas będzie taki sam jak w RSMP. dodatkowo w RPP zostanie utworzona klasa 5 Astra, N4/31 oraz klasa E30.

Podobnie jak w RSMP zgłoszenia będą dokonywane przez stronę zgloszenia.pzm.pl

Wpisowe dla zawodników startujących w klasie N4/31 wynosi 2200 zł. Pozostali zawodnicy zapłącą 1300 zł. Kierowcy ubiegający się o licencję R1 muszą zapłacić 700 zł.

W RPP 2012 obowiązkowy będzie system HANS.

Do klasyfikacji rocznej będzie liczonych sześć najlepszych wyników.

Regulamin RD-3L 2012

Zrezygnowano z podziału klas na grupę A i N. Klasy zostały utowrzone na podstawie pojemności silnika.



źródło: pzm.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

PZM opublikował regulamin RSMP, RPP i RD-3L 2012