Jeden z pierwszych pojazdów kategorii S1600. Rajd Monte
Carlo 2002 był początkiem startów tego samochodu (choć już w 2001 rajdówka
pojechała jako „0” na Rajdzie Niemiec), a już tego samego roku dzięki zespołów
EFL Corsa Rally mogliśmy oglądać ten pojazd w Polsce. Kierowcami byli:
Sebastian Frycz, Jarosław Pineles oraz przez jeden rajd Waldemar Doskocz.
W Mistrzostwach Świata Opel Corsa S1600 nie osiągnął nigdy
znaczących wyników, również na arenach narodowych mistrzostw nie był samochodem
często spotykanym.
Niall McShea ukończył tylko dwie rundy cyklu JWRC w roku
2002, ale mógł się za to pochwalić drugą lokatą w kończącym sezon Rajdzie
Wielkiej Brytanii. Rok później nie lepiej radzili sobie regularnie startujący
Alessandro Broccoli oraz protegowany Colina Marce Kris Meeke, którzy zajęli
odpowiednio ósme i jedenaste miejsce.
Sezon 2003 był dla Meeka trochę lepszy, gdyż czterokrotnie
ukończył rajd na punktowanej pozycji. Na koniec sezonu starczyło to do zdobycia
siódmej pozycji w klasyfikacji JWRC.
W latach następnych Opel Corsa S1600 nie pojawiał się już w
regularnych stratach, a zakończenie rozwoju konstrukcji spowodowało stopniowy
spadek i tak niezbyt dużego zainteresowania tym samochodem.
W Polsce sezon 2002 zakończył się zwycięstwem Sebastiana
Frycza w kategorii S1600, a Opel Corsa S1600 zapisał się w historii polskich
rajdów jako jedyny do tej pory samochód tej kategorii który znalazł się na
pierwszym miejscu klasyfikacji generalnej eliminacji Mistrzostw Polski (Rajd
Rzeszowski 2002).
Sezony 2003 i 2004 w Polsce to starty Piotra Adamusa i
Michała Kościuszki. Nie przyniosły one jednak sukcesu, gdyż lata te należały do
Grzegorza Grzyba, który odpowiednio za kierownicą Peugeota 206 S1600 i Suzuki
Ignis S1600 był nie do pobicia w tej kategorii.
Opel Corsa S1600 był sporadycznie spotykany w innych krajach
Europy. Pojazdów tych używali także między innymi Andrea Perego (Włochy), Horst
Rotter (Niemcy) czy Mark Higgins (Anglia).
Opel Corsa S1600
Opel Corsa S1600 - Silnik
Wykonanie
DOHC, 16 zaworów, 4 cylindry, silnik um ieszczony poprzecznie
Pojemność
1598 cc
Średnica tłoka
80,5 mm
Skok tłoka
78,5 mm
Moc
224 KM przy 8500 obr/min
Moment obrotowy
201 Nm przy 6250 obr/min
Opel Corsa S1600 - Układ napędowy
Rodzaj
stały, na przednią oś
Skrzynia biegów
Ricardo, 6-przełożeniowa
Sprzęgło
jednotarczowe, 186 mm
Opel Corsa S1600 - Zawieszenie
Przód
McPherson
Tył
niezależne
Koła: asfalt / szuter
Speedline, 7" x 17" /
6" x 15"
Opel Corsa S1600 - Hamulce
Asfalt: przód / tył
AP Racing, wentylowane tarcze 4-tłoczkowe, średnica 355x28 mm / 2-tłoczkowe, średnica 280x9,6 mm
Szuter: przód / tył
AP Racing, wentylowane tarcze 4-tłoczkowe, średnica 290x28 mm / 2-tłoczkowe, średnica 280x9,6 mm
Opel Corsa S1600 - Układ kierowniczy
wspomagany elektro-hydraulicznie
Opel Corsa S1600 - Wymiary
Długość
3187 mm
Szerokość
1770 mm
Wysokość
1440 mm
Rozstaw osi
2491 mm
Waga
1000 kg
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.