Rajdy  »  Mistrzostwa Europy  »  Aktualności  »  Obronić prowadzenie - czeskie zadanie lidera Kajetanowicza

Obronić prowadzenie - czeskie zadanie lidera Kajetanowicza

2015-08-12 - P. Krupka     Tagi: Kajetanowicz, Rajd Barum, ERC
Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran - liderzy FIA ERC nie odpoczywają w upalne, letnie dni, lecz korzystają z dróg Śląska Cieszyńskiego, na których intensywnie testują przed nadchodzącym wyzwaniem. Te Polacy podejmą w Czechach w ostatni weekend wakacji (28-30 sierpnia) na wyjątkowo specyficznych, bardzo nierównych asfaltach południowych Moraw. Właśnie tam, nieco ponad 90 km od polskiej granicy, odbędzie się 45. już edycja Rajdu Barum. Historia rozgrywanej najbliżej Polski rundy FIA ERC sięga 1971 r. Od ponad 30 lat rajd ten zaliczany jest do klasyfikacji europejskiego czempionatu, a od ubiegłego sezonu Barum jest też jedną z rund FIA ERC Asphalt Masters, w którym Kajetanowicz zajmuje aktualnie 2. miejsce.
Ford Fiesta R5, przygotowany przez polski oddział M-Sportu, będzie bronią załogi LOTOS Rally Team w walce na 15 odcinkach specjalnych Rajdu Barum o łącznej długości 230 km. Wąskie i mocno podbijające oesy wokół Zlina charakteryzują się szalenie zróżnicowaną przyczepnością, a także zmiennym tempem. O tym jak ważne w takich warunkach jest doświadczenie mówi fakt, że w ostatnich 10 edycjach tych zawodów aż 6 razy zwyciężali Czesi. Wystarczy powiedzieć, że ubiegłoroczny triumfator najważniejszej czeskiej imprezy samochodowej ma już za sobą aż 17 startów w popularnej Barumce.

W poprzednim sezonie czeski rajd był najmocniej obsadzoną rundą FIA ERC, a lista zgłoszeń do tegorocznej edycji także zapowiada się niezwykle bogato. Oprócz czołówki Rajdowych Mistrzostw Europy na starcie możemy spodziewać się również całej armii lokalnych kierowców. Wśród odcinków specjalnych, przy których niemal 200 tys. kibiców tworzy rewelacyjną atmosferę, nie zabraknie znanych od lat prób takich jak Pindula, Majak czy Trojak. Jednak zanim akcja przeniesie się na te kultowe oesy, w piątkowy wieczór załogi rozgrzeją fanów w centrum Zlina podczas widowiskowego nocnego superoesu, który otworzy rywalizację w 6. rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy.
Kajetan Kajetanowicz: - Wynik z Estonii i wskazówki zegara przesunęły nas do przodu, lecz jeszcze nie jesteśmy w punkcie, w którym możemy otrzymać jednoznaczne rozwiązanie. W klasyfikacji nadal może się wiele wydarzyć, a ten fakt napędza mnie jeszcze bardziej do działania. Walka na Barum, który jest rundą rozgrywaną najbliżej Polski, jest przyjemnością i zarazem ogromną odpowiedzialnością. W tym rajdzie zmierzymy się nie tylko z wieloma naszymi konkurentami do tytułu Mistrzów Europy, ale także z Czechami, którzy u siebie prezentują niewiarygodne tempo. Wielu z nich startowało tu już po kilkanaście razy, więc doskonale wiedzą gdzie na tych nierównych, podbijających i zabrudzonych odcinkach czyhają pułapki, a gdzie można znaleźć cenne ułamki sekund. Wyprawa na rundę Mistrzostw Europy w roli lidera tego najstarszego cyklu rajdowego na świecie to niepowtarzalne uczucie, lecz również nasi rywale wiedzą, że zwycięstwo po ostrej walce smakuje najlepiej. Jesteśmy zdeterminowani, żeby w obecności polskich kibiców i polskich flag, bronić naszego prowadzenia, prezentując dobre tempo na czeskich oesach.

45. Rajd Barum w liczbach:
1. - pozycja Kajetanowicza i Barana w klasyfikacji generalnej FIA ERC przed Rajdem Barum;
7. runda tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Europy;
405 km w linii prostej dzieli Warszawę od bazy rajdu w Zlinie;
2. start Kajetanowicza w tej imprezie;
23,01 km liczy najdłuższy odcinek rajdu - znana od wielu lat próba Trojak;
3. z 4 rund cyklu, w której kierowcy walczą o tytuł Asfaltowego Mistrza Europy;
133 punkty w pierwszych pięciu rajdach sezonu wywalczyła załoga LOTOS Rally Team;
W 1983 r. Rajd Barum po raz pierwszy był rundą europejskiego czempionatu;
45. edycja najważniejszej czeskiej imprezy w sportach motorowych;
306 dziennikarzy z 17 krajów akredytowało się podczas ubiegłorocznej edycji czeskiego klasyka;
W 2011 r. zanotowano najmniejszą różnicę między zwycięzcą a drugim zawodnikiem Rajdu Barum. Na mecie zawodów dzieliło ich zaledwie 1,2 sekundy;
W 1971 r. Rajd Barum odbył się po raz pierwszy;
229,21 km - łączna długość 15 odcinków specjalnych;
2. - pozycja Kajetana Kajetanowicza w FIA ERC Asphalt Masters - asfaltowej klasyfikacji Mistrzostw Europy;
17 startów w tej imprezie ma na koncie jej ubiegłoroczny zwycięzca - Wacław Pech jr.

Klasyfikacja generalna FIA ERC przed Rajdem Barum:
1. Kajetan Kajetanowicz (Polska) 133 pkt.
2. Craig Breen (Irlandia) 128 pkt.
3. Aleksiej Łukjaniuk (Białoruś) 82 pkt.
4. Robert Consani (Francja) 55 pkt.
5. Siim Plangi (Estonia) 43 pkt.
6. Bruno Magalhaes (Portugalia) 38 pkt.
7. Freddy Loix (Belgia) 35
8. Jaromir Tarabus (Czechy) 34
9. Dominykas Butvilas (Litwa) 33
10. Bryan Bouffier (Francja) 28

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS - a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.



źródło: inf. prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Obronić prowadzenie - czeskie zadanie lidera Kajetanowicza

Obronić prowadzenie - czeskie zadanie lidera Kajetanowicza
atic 2015-08-12 22:46
Powodzenia Kajetan! trzymam kciuki
Obronić prowadzenie - czeskie zadanie lidera Kajetanowicza
zaniek2012 2015-08-13 10:31
ważny fakt Rajd Barum 1999 zwycięża Janusz Kulig Toyota Celica GT-Four a w 2002 Leszek Kuzaj drugie miejsce Peugeot 206 WRC wtedy to był rajdy naszpikowane dobrymi kierowacami
Obronić prowadzenie - czeskie zadanie lidera Kajetanowicza
zaniek2012 2015-08-13 10:31
ważny fakt Rajd Barum 1999 zwycięża Janusz Kulig Toyota Celica GT-Four a w 2002 Leszek Kuzaj drugie miejsce Peugeot 206 WRC wtedy to był rajdy naszpikowane dobrymi kierowacami