Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Nowy hydrauliczny system hamulca ręcznego w Polo R WRC już w Grecji
Rajd Argentyny

Nowy hydrauliczny system hamulca ręcznego w Polo R WRC już w Grecji

2013-05-25 - P. Krupka     Tagi: Volkswagen, WRC, Ogier
Volkswagen w Rajdzie Akropolu w swoim Polo R WRC zainstaluje nowy system hamulca ręcznego, który opiera się na hydraulice. Ma on zapobiec takim sytuacjom jak ta z Argentyny, gdzie Sebastien Ogier mógł przegrać rajd właśnie przez źle działajacy hamulec ręczny. W Argentynie zarówno Francuz jak i Jari-Matti Latvala jechali z hamulcem sterowanym pneumatycznie, który wolniej zwalnia przednie koła po aktywacji. Przekonał się o tym Ogier w drugim dniu rajdu, kiedy wypadł z drogi podsterownym samochodem i nie pomógł mu hamulec ręczny, którym lider mistrzostw chciał zacieśnić tor jazdy. "Mieliśmy problem z ręcznym. Taki sam jak od dawna." - mówił wtedy Ogier.

"System hamulca ręcznego stał się w ostatnim czasie ważną sprawą. Dużo czasu poświęciliśmy na poradzenie sobie z tym jeszcze przed Grecją. Kiedy poprzedni system był zainstalowany, zwalnianie hamulca ręcznego na przedniej osi nie było tak szybkie, jak chciałby tego Sebastien Ogier. W Grecji przedstawimy nasz nowy system hydrauliczny, który przeszedł przez intensywne testy." - przyznał niedawno dyrektor techniczny Volkswagena Francois-Xavier Demaison.
Rajd ArgentynyRajd Argentyny
"Ten nowy system przynosi zysk tylko i wyłącznie w postaci osiągów, a nie rozważane były kwestie niezawodności. Uogólniając, nasi rywale mają w tej materii przewagę nad nami." - zakończył.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Nowy hydrauliczny system hamulca ręcznego w Polo R WRC już w Grecji

Nowy hydrauliczny system hamulca ręcznego w Polo R WRC już w Grecji
Toolbox 2013-06-20 07:14
No proszę, więc w Polo WRC pomimo tego że jak pokazują kolejne rajdy jest to obecnie najlepsze auto tej klasy nadal jest coś do poprawienia. Ale nie ma się co dziwić to drugi rok startów w WRC a pierwszy rok z pełnym cyklem zawodów.