
Ford rozważa zastąpienie w niedalekiej przyszłości Focusa nową Fiestą. Mark Deans, szef Motorsport Ford of Europe, zaprzecza jednak, jakoby już zapadła decyzja o wycofaniu Focusa na rzecz Fiesty wraz z końcem 2010 roku. Wszystko zależy od kształtu przyszłych regulaminów.
"Jestem ciekaw w jaki sposób mamy podjąć jakiekolwiek decyzje, kiedy w ogóle nie wiemy jaki będzie regulamin. Prawda jest taka, że na razie nie mamy pojęcia czym będziemy startować w 2011 roku, no bo skąd mielibyśmy wiedzieć?"
"Mamy do wyboru trzy modele (Ka?), ale dopiero kiedy poznamy pełny regulamin to będziemy mogli usiąść i zastanowić jakie cele chcemy realizować pod względem wyników marketingowych oraz sportowych". Równocześnie Deans przypomina, że dopóki FIA nie rozwiąże wszystkich kwestii związanych z promocją mistrzostw świata i nowymi regulaminami (co planowo ma nastąpić najpóźniej do końca grudnia) to przyszłość Forda w MŚ w ogóle nie jest pewna.
"Na chwilę obecną mogę jedynie potwierdzić, że jeśli w przyszym roku Ford zostanie w mistrzostwach świata - a nad tym obecnie pracujemy - to chcemy nadal używać Focusa".
Ford byłby zmuszony do przesiadki na Focusa gdyby w życie wszedł zapis o maksymalnej szerokości samochodu nie przekraczającej 1800 mm. Na horyzoncie pojawił się jednak VW, który chce przystąpić do rajdów z nie mieszczącym się w tym limicie Scirocco S2000.
Wszystko wskazuje na to, że za zgodą pozostałych producentów maksymalny limit szerokości samochodu zostanie powiększony do 1820 mm, co będzie oznaczać zielone światło dla Scirocco, a Ford będzie mógł zostać przy sprawdzonym i szerokim Focusie.
Ford Focus zadebiutował jako WRC podczas Rajdu Monte Carlo 1997. Do dziś wygrał 35 eliminacji MŚ, z czego 12 na swoje konto zapisał Marcus Gronholm, 9 - Colin McRae, 6 - Mikko Hirvonen.
"Jestem ciekaw w jaki sposób mamy podjąć jakiekolwiek decyzje, kiedy w ogóle nie wiemy jaki będzie regulamin. Prawda jest taka, że na razie nie mamy pojęcia czym będziemy startować w 2011 roku, no bo skąd mielibyśmy wiedzieć?"
"Mamy do wyboru trzy modele (Ka?), ale dopiero kiedy poznamy pełny regulamin to będziemy mogli usiąść i zastanowić jakie cele chcemy realizować pod względem wyników marketingowych oraz sportowych". Równocześnie Deans przypomina, że dopóki FIA nie rozwiąże wszystkich kwestii związanych z promocją mistrzostw świata i nowymi regulaminami (co planowo ma nastąpić najpóźniej do końca grudnia) to przyszłość Forda w MŚ w ogóle nie jest pewna.
"Na chwilę obecną mogę jedynie potwierdzić, że jeśli w przyszym roku Ford zostanie w mistrzostwach świata - a nad tym obecnie pracujemy - to chcemy nadal używać Focusa".
Ford byłby zmuszony do przesiadki na Focusa gdyby w życie wszedł zapis o maksymalnej szerokości samochodu nie przekraczającej 1800 mm. Na horyzoncie pojawił się jednak VW, który chce przystąpić do rajdów z nie mieszczącym się w tym limicie Scirocco S2000.
Wszystko wskazuje na to, że za zgodą pozostałych producentów maksymalny limit szerokości samochodu zostanie powiększony do 1820 mm, co będzie oznaczać zielone światło dla Scirocco, a Ford będzie mógł zostać przy sprawdzonym i szerokim Focusie.
źródło: autosport.com fot. Ford
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowa Fiesta czy ciągle Focus?
Podobne: Nowa Fiesta czy ciągle Focus?



.jpg)
Podobne galerie: Nowa Fiesta czy ciągle Focus?
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć