
Mitsubishi Lancer WRC 05
2007-02-18 - M. Zagórny Tagi:
Kiedy Mitsubishi zapowiedziało budowę samochodu WRC, wszyscy zgodnie westchnęli: nareszczie! Zespół czerwonych diamentów jako jedyny z czołówki wciąż używał samochodu grupy A. Ponieważ użytek ten przebiegał nadzwyczaj udanie (cztery po kolei zdobyte tytuły mistrza świata Tommiego Makinena, 1996-1999), zespół nie spieszył się ze zmianami. Jednak i dla nich nadszedł czas WRC.
W 2001 podczas rajdu San Remo po raz pierwszy do walki na oesach przystąpił oparty o Lancera Evo VII model Lancer WRC. Wygląd zewnętrzny nie wykazywał wielkich zmian w stosunku do wersji drogowej, ale jak wiadomo sedno tkwi we wnętrzu samochodu.Niestety już pierwsze rajdy wykazały braki pojazdu, po prostu mimo wspaniałego kierowcy nie był on w stanie utrzymać tempa konkurencji. Mimo, że samochód był cały czas modyfikowany, to żaden z kierowców go używających nie był wstanie osiągnąć znaczących wyników. Za jego kierownicą, oprócz wspomnianego Makinena, zasiadali tacy zawodnicy jak: Delecour, Loix, Paasonen, Panizzi. Rozgłaszana wcześniej plotka o wycofaniu Mitsubishi z rajdów, wobec niepowodzeń nowego modelu rajdówki, stała się faktem. W roku 2003 nie oglądaliśmy już tego zespołu (samochody te pojawiały się jednak na oesach dzięki kierowcom takim jak Christian Sohlberg), lecz jak się później okazało podczas tego sezonu powstawała nowa, mocno zmieniona, wersja pojazdu.
Mitsubishi Lancer WRC 05 | |
---|---|
Mitsubishi Lancer WRC 05 - Silnik | |
Wykonanie | 4G63, turbodoładowany, 4 cylindry, DOHC, 16 zaworów |
Pojemność | 1996 cc |
Średnica tłoka | 85,5 mm |
Skok tłoka | 86,9 mm |
Moc | 300 KM przy 5500 obr/min |
Moment obrotowy | 540 Nm przy 3500 obr/min |
Układ paliwowy | wtrysk wielopunktowy, sterowanie Magneti Marelli |
Zbiornik paliwowa | 90 litrów |
Mitsubishi Lancer WRC 05 - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały na 4 koła |
Skrzynia biegów | Ricardo/MMSP, sekwencyjna, półautomatyczna |
Dyferencjały | przedni, centralny, tylny - mechaniczne |
Mitsubishi Lancer WRC 05 - Zawieszenie | |
Przód / tył |
niezależne zawiesznie oparte na kolumnach McPhersona , sprężyny, stabilizatory przechylu |
Opony | Pirelli |
Koła | Enkei |
asfalt szuter śnieg |
8 x 18 cali 7 x 15 cali 5,5 x 16 cali |
Mitsubishi Lancer WRC 05 - Hamulce | |
Przód asfalt szuter śnieg |
wentylowane tarcze 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski wentylowane tarcze 300 mm, 4-tłoczkowe zaciski wentylowane tarcze 328 mm, 4-tłoczkowe zaciski |
Tył | wentylowane tarcze, 4-tłoczkowe zaciski |
Ręczny | hydrauliczny |
Mitsubishi Lancer WRC 05 - Układ kierowniczy | |
Wspomagany hydraulicznie | |
Mitsubishi Lancer WRC 05 - Wymiary | |
Długość | 4360 mm |
Szerokość | 1800 mm |
Rozstaw osi | 2600 mm |
Waga | 1230 kg |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mitsubishi Lancer WRC 05
Galerie zdjęć
Newsletter