Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Mitsubishi Lancer WRC 05
Mitsubishi Lancer WRC 05

Mitsubishi Lancer WRC 05

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi:

Kiedy Mitsubishi zapowiedziało budowę samochodu WRC, wszyscy zgodnie westchnęli: nareszczie! Zespół czerwonych diamentów jako jedyny z czołówki wciąż używał samochodu grupy A. Ponieważ użytek ten przebiegał nadzwyczaj udanie (cztery po kolei zdobyte tytuły mistrza świata Tommiego Makinena, 1996-1999), zespół nie spieszył się ze zmianami. Jednak i dla nich nadszedł czas WRC.

W 2001 podczas rajdu San Remo po raz pierwszy do walki na oesach przystąpił oparty o Lancera Evo VII model Lancer WRC. Wygląd zewnętrzny nie wykazywał wielkich zmian w stosunku do wersji drogowej, ale jak wiadomo sedno tkwi we wnętrzu samochodu.

Niestety już pierwsze rajdy wykazały braki pojazdu, po prostu mimo wspaniałego kierowcy nie był on w stanie utrzymać tempa konkurencji. Mimo, że samochód był cały czas modyfikowany, to żaden z kierowców go używających nie był wstanie osiągnąć znaczących wyników. Za jego kierownicą, oprócz wspomnianego Makinena, zasiadali tacy zawodnicy jak: Delecour, Loix, Paasonen, Panizzi. Rozgłaszana wcześniej plotka o wycofaniu Mitsubishi z rajdów, wobec niepowodzeń nowego modelu rajdówki, stała się faktem. W roku 2003 nie oglądaliśmy już tego zespołu (samochody te pojawiały się jednak na oesach dzięki kierowcom takim jak Christian Sohlberg), lecz jak się później okazało podczas tego sezonu powstawała nowa, mocno zmieniona, wersja pojazdu.
W sezonie 2004 ne oesy wyjechał nowy Lancer WRC 04, a następnie jego edycja 2005 i mimo, żę zespół trzech diamentów ponownie zniknął z oesów, samochody te są nadal użytkowane w Mistrzostwach Świata. Okazało się, iż mimo stosunkowo gorszej specyfikacji, są w stanie osiągać przyzwoite wyniki, co w tym sezonie potwierdzają Toni Gardemaister i Xevi Pons.

 

Mitsubishi Lancer WRC 05
Mitsubishi Lancer WRC 05 - Silnik
Wykonanie 4G63, turbodoładowany, 4 cylindry, DOHC, 16 zaworów
Pojemność 1996 cc
Średnica tłoka 85,5 mm
Skok tłoka 86,9 mm
Moc 300 KM przy 5500 obr/min
Moment obrotowy 540 Nm przy 3500 obr/min
Układ paliwowy wtrysk wielopunktowy, sterowanie Magneti Marelli
Zbiornik paliwowa 90 litrów
Mitsubishi Lancer WRC 05 - Układ napędowy
Rodzaj stały na 4 koła
Skrzynia biegów Ricardo/MMSP, sekwencyjna, półautomatyczna
Dyferencjały przedni, centralny, tylny - mechaniczne
Mitsubishi Lancer WRC 05 - Zawieszenie
Przód / tył
niezależne zawiesznie oparte na kolumnach McPhersona , sprężyny, stabilizatory przechylu
Opony Pirelli
Koła Enkei
asfalt
szuter
śnieg
8 x 18 cali
7 x 15 cali
5,5 x 16 cali
Mitsubishi Lancer WRC 05 - Hamulce
Przód
asfalt
szuter
śnieg
wentylowane tarcze 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski
wentylowane tarcze 300 mm, 4-tłoczkowe zaciski
wentylowane tarcze 328 mm, 4-tłoczkowe zaciski
Tył wentylowane tarcze, 4-tłoczkowe zaciski
Ręczny hydrauliczny
Mitsubishi Lancer WRC 05 - Układ kierowniczy

Wspomagany hydraulicznie
Mitsubishi Lancer WRC 05 - Wymiary
Długość 4360 mm
Szerokość 1800 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Waga 1230 kg

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Peugeot 5008 w szczegółowym teście


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Mitsubishi Lancer WRC 05