
Mitsubishi Lancer Evo IX górą na Rajdzie Polski
2008-06-10 - Ł. Lach Tagi: Mitsubishi, Bębenek, Rajd Polski, Mitsubishi Lancer
Duet z Bochni nie był stawiany w gronie faworytów przed rozpoczęciem najstarszej i najważniejszej w naszym kraju imprezy rajdowej. Jednak już pierwszego dnia rajdu, gdy kierowcy po rozegranym poprzedniego popołudnia prologu na nowo wybudowanym „superoesie” w Mikołajkach, wyruszyli na prawdziwe odcinki specjalne, jechał znakomicie.
Bębenkowie wygrali wszystkie próby pierwszej pętli, bezpiecznie lokując się na fotelu liderów rajdu. Za nimi plasowała się plejada zawodników w rajdówkach klasy S2000, oraz grupy N4.
Sobotni etap Rajdu Polski zakończyli z bezpieczną, niemal 18-sekundową przewagą nad Bouffierem i Panserim, a ponad 1,03 minuty tracili do nich zajmujący trzecią pozycję Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Peugeot 207 S2000). Na czwartym miejscu znajdowała się kolejna, najwyżej sklasyfikowana załoga w samochodzie grupy N - Paweł i Tomasz Dytko, jadący Mitsubishi Lancerem Evolution IX. Drugi, finałowy dzień rajdu ponownie okazał się sukcesem braci Bębenków. Polacy kontrolowali sytuację, jadąc szybko i bardzo czysto, unikając niepotrzebnego ryzyka. Ich samochód spisywał się bez zarzutu a rywale nie byli już w stanie odrobić strat do pewnie jadącej załogi Lancera Evolution.
Ostatecznie dotarli do mety zapisując na swoim koncie największą liczbę zwycięstw na odcinkach specjalnych i wygrywając 65 Rajd Polski w klasyfikacji generalnej oraz w grupie N. Ze stratą 43,3 s. znaleźli się za nimi Bouffier i Panseri, a 1:01,02 stracili Sołowow i Baran.
Tuż poza podium, po świetnej jeździe ostatniego dnia rajdu, znaleźli się Zbigniew Staniszewski i Bartłomiej Boba (Mitsubishi Lancer Evolution IX), którzy wyprzedzili Kajetana Kajetanowicza i Macieja Wisławskiego, również startujących w Lancerze Evolution IX.Siódme, ósme i dziewiąte miejsce w rajdzie zajęły kolejne ekipy jadące rajdówkami Mitsubishi - Tomasz Czopik i Łukasz Wroński, Paweł Dytko i Tomasz Dytko, oraz Stefan Karnabal i Michał Kuśnierz.
Na starcie 65 Rajdu Polski stanęło 56 załóg, w tym 17 z nich zasiadło w Mitsubishi Lancerach Evolution.Spośród zagranicznych gości tej rundy mistrzostw Europy, Lancerami na trasę wyruszyli Włosi: Corrado Fontana i Carlo Cassina, Luca Betti i Maurizio Barone, oraz Giovanni Manfrinato i Chiara Corso, Bułgarzy Krum Donchev i Stoyko Valchev i Niemcy Herman Gassner wraz z Joernem Limbachem.Oprócz zwycięstwa w klasyfikacji generalnej rajdu, kierowcy Mitsubishi zdominowali rywalizację w grupie N4. W pierwszej dziesiątce klasyfikacji znalazło się siedem Lancerów Evolution.
Sobotni etap Rajdu Polski zakończyli z bezpieczną, niemal 18-sekundową przewagą nad Bouffierem i Panserim, a ponad 1,03 minuty tracili do nich zajmujący trzecią pozycję Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Peugeot 207 S2000). Na czwartym miejscu znajdowała się kolejna, najwyżej sklasyfikowana załoga w samochodzie grupy N - Paweł i Tomasz Dytko, jadący Mitsubishi Lancerem Evolution IX. Drugi, finałowy dzień rajdu ponownie okazał się sukcesem braci Bębenków. Polacy kontrolowali sytuację, jadąc szybko i bardzo czysto, unikając niepotrzebnego ryzyka. Ich samochód spisywał się bez zarzutu a rywale nie byli już w stanie odrobić strat do pewnie jadącej załogi Lancera Evolution.
Tuż poza podium, po świetnej jeździe ostatniego dnia rajdu, znaleźli się Zbigniew Staniszewski i Bartłomiej Boba (Mitsubishi Lancer Evolution IX), którzy wyprzedzili Kajetana Kajetanowicza i Macieja Wisławskiego, również startujących w Lancerze Evolution IX.Siódme, ósme i dziewiąte miejsce w rajdzie zajęły kolejne ekipy jadące rajdówkami Mitsubishi - Tomasz Czopik i Łukasz Wroński, Paweł Dytko i Tomasz Dytko, oraz Stefan Karnabal i Michał Kuśnierz.
Na starcie 65 Rajdu Polski stanęło 56 załóg, w tym 17 z nich zasiadło w Mitsubishi Lancerach Evolution.Spośród zagranicznych gości tej rundy mistrzostw Europy, Lancerami na trasę wyruszyli Włosi: Corrado Fontana i Carlo Cassina, Luca Betti i Maurizio Barone, oraz Giovanni Manfrinato i Chiara Corso, Bułgarzy Krum Donchev i Stoyko Valchev i Niemcy Herman Gassner wraz z Joernem Limbachem.Oprócz zwycięstwa w klasyfikacji generalnej rajdu, kierowcy Mitsubishi zdominowali rywalizację w grupie N4. W pierwszej dziesiątce klasyfikacji znalazło się siedem Lancerów Evolution.
źródło: Mitsubishi Polska, fot. rajdpolski.pl, Mitsubishi Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mitsubishi Lancer Evo IX górą na Rajdzie Polski
Podobne: Mitsubishi Lancer Evo IX górą na Rajdzie Polski




Podobne galerie: Mitsubishi Lancer Evo IX górą na Rajdzie Polski



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Mitsubishi
Newsletter
Galerie zdjęć