Rajdy  »  Mistrzostwa Polski  »  Aktualności  »  Michał Sołowow opowiada o testach Fiesty RRC
Ford Fiesta RRC

Michał Sołowow opowiada o testach Fiesty RRC

2011-07-17 - Ł. Łuniewski     Tagi: Sołowow, Testy, RRC
Zespół Cersanit Rally Team wraz z firmą M-Sport przeprowadzili w Kotlinie Kłodzkiej pierwsze testy Forda Fiesty RRC na asfaltach. W miniony weekend w Kotlinie Kłodzkiej odbyły się testy nowego Forda Fiesty RRC (Ford Fiesta S2000 1.6T). Michał Sołowow i Maciek Baran mieli okazję poznać nową rajdową broń Forda i porównąć ją z Fordem Fiesta S2000. Testy przeprowadzono wspólnie z M-Sport i uczestniczył w nich również Matthew Wilson, syn Malcolma Wilsona, właściciela brytyjskiej firmy rajdowej. W czasie dwóch dni załoga Cersanit Rally Team pokonała ponad 180 kilometrów, jeżdżąc na zmianę Fiestą RRC i S2000. Fiesta RRC to nowa konstrukcja, bazująca na Fordzie Fiesta WRC. Od S2000 różni się silnikiem, który ma mniejszą pojemność, ale jest wyposażony w turbosprężarkę i ma wyższy moment obrotowy. Natomiast pod względem zawieszenia, różnic w stosunku do S2000 jest niewiele. Jeździ się na dużo mniejszych obrotach, biegi zmienia sie przy 6300 obr/min. Dzięki wysokiemu momentowi można jeździć na wyższych przełożeniach niż w Fieście S2000. RRC jest także mniej agresywna i bardziej komfortowa w prowadzeniu. Oznacza to mniej więcej, że kierowca nie musi wkładać tak dużo wysiłku, jak w przypadku S2000, aby naprawdę szybko pojechać. Jednak na tym etapie rozwoju, ciężko jednoznacznie stwierdzić, który samochód jest szybszy. Ale Fiesta RRC to naprawdę fajny samochód, o dużym potencjale - powiedział Michał Sołowow. Mnie to auto przypomina dawne A-grupy. Dobrze się w niej czujemy, ale naszym fordem jeździmy od półtora roku, a RRC jest zupełnie nową konstrukcją. Potrzeba więcej czasu, aby lepiej poznać ten samochód. Poza tym, były to dopiero drugie testy jakie M-Sport przeprowadził Fiestą RRC na nawierzchniach asfaltowych. Zapewne kilka elementów wymaga jeszcze dopracowania. Wydaje się, że ten samochód jest łatwiejszy w prowadzeniu niż S2000, wybacza więcej błędów i sprawia wrażenie, jakby miał więcej mocy niż w rzeczywistości. Michał razem z Matthiew, przez te dwa dni, wykonali sporo pracy przy S2000 1.6T, bo tak regulaminowo nazywa sie ten samochód - dodał Maciek Baran.



źródło: cersanitrally.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Michał Sołowow opowiada o testach Fiesty RRC

Michał Sołowow opowiada o testach Fiesty RRC
rych 2012-02-10 00:36
czym rozni sie rrc(s2000 1.6t) od wrc (s2000 1.6t)...?????????????
Michał Sołowow opowiada o testach Fiesty RRC
Łukasz Łuniewski 2012-02-10 07:39
Aerodynamiką i zwężką w silniku głównie.
Michał Sołowow opowiada o testach Fiesty RRC
Witcher1990 2012-02-10 21:00
WRC ma też lżejsze szyby chyba z poliwęglanu i chyba też lekkie drzwi