 
									
					
					
					
					
						Podczas trwających właśnie targów Melbourne Motor Show, australijski oddział Mazdy zaprezentował ciekawostkę - bijącą rekordy sprzedaży Mazdę 2, w wersji rajdowej. Sportową duszę zdradza potężna „elektrownia” Hella na masce oraz dopisek Extreme w nazwie, zastosowany dopiero po raz czwarty w historii marki.
						Pięciodrzwiowy hatchback otrzymał wszystko, co samochód rajdowy mieć powinien. We wnętrzu znalazły się kubełkowe fotele Sabelt z szelkowymi pasami, kierowca Momo, rozbudowana klatka bezpieczeństwa, hydrauliczny hamulec ręczny i system gaśniczy.
Pod maską znajduje się klasyczna jednostka Mazdy o pojemności 1,5 i zmiennych fazach zaworów ssących S-VT. Już trwają prace nad podniesieniem jej mocy o 20%, do około 125 KM. Wtedy do samochodu trafi także wydajniejszy układ hamulcowy, które na razie jest seryjny i nie ma odłączonego ABS-u. Nastawy zawieszenie dopracował lokalny specjalista z tej dziedziny, Murray Coote. Podczas prezentacji samochód wystawiono na felgach Compomotive i oponach Bridgestone Potenza Rally 185/60R1.
Jeśli Mazda postara się o homologację rajdówki, to może być ona ciekawą alternatywą w klasie R2. W Australii powstał już nie jeden interesujący projekt, z Fordami Fiesta S2000 na czele, które jednak nigdy nie pojawiły się za "wielką wodą".
	
	
	
	
						Jeśli Mazda 2 Extreme, z kierownicą po lewej, "przypłynie" do Europy to na pewno uatrakcyjni gamę japońskich "osiek", z wyjątkiem Hondy Civic, tak rzadko oglądanych na europejskich OS-ach.
					
					
Pod maską znajduje się klasyczna jednostka Mazdy o pojemności 1,5 i zmiennych fazach zaworów ssących S-VT. Już trwają prace nad podniesieniem jej mocy o 20%, do około 125 KM. Wtedy do samochodu trafi także wydajniejszy układ hamulcowy, które na razie jest seryjny i nie ma odłączonego ABS-u. Nastawy zawieszenie dopracował lokalny specjalista z tej dziedziny, Murray Coote. Podczas prezentacji samochód wystawiono na felgach Compomotive i oponach Bridgestone Potenza Rally 185/60R1.
Jeśli Mazda postara się o homologację rajdówki, to może być ona ciekawą alternatywą w klasie R2. W Australii powstał już nie jeden interesujący projekt, z Fordami Fiesta S2000 na czele, które jednak nigdy nie pojawiły się za "wielką wodą".
źródło: motorshow.com.au
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Mazda 2 Extreme - rajdówka z Antypodów
Podobne: Mazda 2 Extreme - rajdówka z Antypodów
				
				
				
				Podobne galerie: Mazda 2 Extreme - rajdówka z Antypodów
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit Mazda
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			










 
						
						 
						
						 Tapety Mazda
						
						Tapety Mazda  Tapety Citroen
Tapety Citroen  Richard Burns Rally - Tapety, Screeny Hi-Res
Richard Burns Rally - Tapety, Screeny Hi-Res  Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes
Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes  Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? 
 
			
 
 
			