Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Matthew Wilson: Fiesta R5 szybsza od aut RRC i S2000
Ford Fiesta R5

Matthew Wilson: Fiesta R5 szybsza od aut RRC i S2000

2013-03-27 - P. Krupka     Tagi: Wilson, WRC, M-Sport
Matthew Wilson w ostatnim czasie nie ma zbyt wielu możliwości startów w międzynarodowych rajdach, ale nie oznacza to, że nie ma co robić. Syn szefa M-Sportu przez ostatnich sześć dni przejechał wraz z Elfynem Evansem niemal tysiąc kilometrów nowym modelem Forda Fiesty klasy R5. Jak donosi Brytyjczyk, samochód powinien mieć przewagę nad konkurencyjnymi konstrukcjami RRC czy S2000, którymi w tej chwili dysponują rywale ze Skody, Citroena czy Peugeota. Fiesta R5 po homologowaniu będzie mogła być wykorzystywana m.in. w kategorii WRC 2.
 Szutrowe testy Fiesty R5
Samochód klasy R5 bazuje drogowym samochodzie Ford Fiesta ST. Posiada zaprojektowaną od nowa klatkę bezpieczeństwa, zbiornik paliwa i elektronikę, a także zmieniony pakiet aerodynamiczny. Samochód ma nowy układ przeniesienia napędu i nowy silnik ze zwężką o średnicy 32mm, zaprojektowany przez M-Sport. Auto najpierw było testowane w Wielkiej Brytanii, a teraz "wycieczkę" po Europie sprawili Matthew Wilson i Elfyn Evans. Od wtorku do piątku testowali w północnej Hiszpanii, a od niedzieli do poniedziałku jeździli na szutrach południowej Francji.
Ford Fiesta R5Ford Fiesta R5
"To było naprawdę zachęcające. W rzeczywistości samochód mnie zaskoczył, bowiem to był nasz pierwszy właściwy test asfaltowy, a my zdołaliśmy przejechać prawie tysiąc km przez cztery dni. Wykorzystaliśmy naprawdę fajny fragment różnych dróg, wliczając w to odcinki z Rajdu Katalonii. Mamy też za sobą całkiem pokaźny dystans na testach szutrowych, ale ponieważ w Wielkiej Brytanii jeździliśmy głównie na takiej nawierzchni, to ten asfaltowy test był dla nas najważniejszy." - powiedział po tych kilku dniach jazd Wilson.
Ford Fiesta R5Ford Fiesta R5
"Przepisy R5 wymuszają na nas wykorzystanie wielu części wprost z samochodów produkcyjnych, jak na przykład turbinę. Ale świetną rzeczą jest możliwość wykorzystania części, dzięki którym samochód może zyskiwać na swojej sile - jak zawieszenie czy przeniesienie napędu. I to właśnie dzięki temu to auto będzie wygrywać. Myślę, że na większości nawierzchni może być szybsze od samochodów RRC czy S2000. Od razu gdy uzyskamy homologację zamierzamy pojechać kilka rajdów. Ale jeszcze wcześniej skorzystamy z szansy przejechania kilku imprez jako zerówka, aby mieć za sobą większy dystans w warunkach bojowych." - zakończył kierowca testowy M-Sportu. Fiesta ma zadebiutować w mistrzostwach świata w sierpniowym Rajdzie Finlandii.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Matthew Wilson: Fiesta R5 szybsza od aut RRC i S2000