Rajdy » Rajdowy Puchar Polski » Aktualności » Mariusz Małyszczycki wygrywa Rajd Tyski i Puchar PZM 2007

Mariusz Małyszczycki wygrywa Rajd Tyski i Puchar PZM 2007
2007-11-10 - Ł. Lach Tagi:
Mariusz Małyszyczycki z pilotem Pawłem Raczakiem w pierwszym starcie samochodem Renault Clio R3 wygrali ostatnią rundę PPZM - 2. Rajdy Tyski - Mera, zdobywając tym samym tytuł Mistrzów Pucharu PZM. Drugi z trójki faworytów do zwycięstwa - Mariusz Nowocień (Peugeot 306) przegrał pierwsze miejsce po emocjonującej walce na ostatnim odcinku specjalnym. Sławomir Sawicki w drugim Clio R3 szybko przestał się liczyć w walce, gdy już na pierwszym odcinku specjalnym ugrzązł w rowie na niespełna 11 minut.
W sobotni poranek zawodnicy nie zastali spodziewanych opadów śniegu, ale nocne przymrozki sprawiły, że warunki i tak były bardzo wymagające. Ostatecznie spod Urzędu Miasta w Tychach, na liczącą prawie 90 kilometrów, podzieloną na 9 odcinków trasę, wyruszyły 63 załogi. Szybko okazało się, że na placu boju w walce o tytuł został tylko Nowocień z Małyszczyckim, kiedy Sławomir Sawicki niegroźnie wpadł do rowu. Powrót na drogę trwał prawie 11 minut, więc do końca rajdu kierowca Renault Clio jechał tylko dla treningu. W tym miejscu wypadło jeszcze wielu innych zawodników, m.in. gość z Czech, Radim Kudr (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Pilot Mirosław Kijas nie odniósł poważnych obrażeń
Sławomir Sawicki już na OS1 przestał liczyć się w walce o tytuł
Po rajdzie Sawicki powiedział: "Na pierwszym zakręcie pierwszego oesu zrobiliśmy to, co zrobiliśmy.
Straciliśmy niestety 10 minut i wiedzieliśmy, że to koniec marzeń o
jakimś lepszym wyniku w tym rajdzie. Natomiast dalsze oesy
potraktowaliśmy jako trening i myślę, że nie było najgorzej. Jechaliśmy
cały czas na drugim miejscu, za Mariuszem Małyszczyckim. Myślę, że jest
dobrze, jak na pierwszy rajd przejechany tym samochodem."
Po pętli prowadził Małyszycki przed dwoma Peugeotami 306 - Mariusza Nowocienia (+21,6 sek.) oraz Łukasz Markowskiego (+29,1). Środkowy OS pętli wygrał Paweł Wisełka, ale już na następnym odcinku jego szybka jazda w poprawiających się warunkach, zakończyła się groźnym wypadkiem - Opel Astra został kompletnie zdemolowany. Próba została przerwana. Do pilota, Mirosława Kijasa, musiała wyjechać karetka.Na drugiej pętli Małyszczycki umocnił się na prowadzeniu. Tylko na OS Bojszowy jego żółte R3 było wolniejsze od innego... białego R3. Nowocień tracąc 51 sek. do lidera przyznał, że tylko cud może zmienić kolejność na podium. Markowski dwukrotnie "zwiedzał" pobocze i ze stratą 45 do rywala w innym 306 nie liczył już na awans, a bardziej obawiał rywali z tyłu. Czwarty był Paweł Danys (+18 sek) w Hondzie Civic, zaledwie 1,2 sek. przed Pawłem Dudziakiem (Opel Astra).
Niespodziewanie na przedostatnim odcinku doszło do zmiany lidera. Małyszycki przebił koło na początku OS-u i próbę kończył na feldze. Na 10-kilometrowym odcinku stopniała cała 90-sekundowa przewaga. Prowadzenie, z symboliczną różnicą niecałej sekundy, objął Nowocień. Popularny "Mały" wykorzystał potencjał francuskiego ponad 200-konnego potwora i na finałowej próbie odniósł szóste zwycięstwo oesowe z różnicą pozwalająca na świętowanie mistrzostwach na mecie w Tychach.
Drugi miejsce zajął zadowolony z wyniku Mariusz Nowocień. Piotr Sopliński popisową jazdą swoim Oplem Astra II OPC w końcówce zdołał wyprzedzić nie tylko Hondę Pawła Danysa, ale także A-grupowe 306 Łukasza Markowskiego. Kolejne miejsce zajęli Krystian Pachuta, Paweł Melon i Pawel Dudział - cała trójkach na Oplach Astra. Sławomir Sawicki był 34. Daniel Chwist w Subaru Impreza był pierwszy wśród gości, a trzeci (+8,3) w klasyfikacji generalnej .


Niespodziewanie na przedostatnim odcinku doszło do zmiany lidera. Małyszycki przebił koło na początku OS-u i próbę kończył na feldze. Na 10-kilometrowym odcinku stopniała cała 90-sekundowa przewaga. Prowadzenie, z symboliczną różnicą niecałej sekundy, objął Nowocień. Popularny "Mały" wykorzystał potencjał francuskiego ponad 200-konnego potwora i na finałowej próbie odniósł szóste zwycięstwo oesowe z różnicą pozwalająca na świętowanie mistrzostwach na mecie w Tychach.
Drugi miejsce zajął zadowolony z wyniku Mariusz Nowocień. Piotr Sopliński popisową jazdą swoim Oplem Astra II OPC w końcówce zdołał wyprzedzić nie tylko Hondę Pawła Danysa, ale także A-grupowe 306 Łukasza Markowskiego. Kolejne miejsce zajęli Krystian Pachuta, Paweł Melon i Pawel Dudział - cała trójkach na Oplach Astra. Sławomir Sawicki był 34. Daniel Chwist w Subaru Impreza był pierwszy wśród gości, a trzeci (+8,3) w klasyfikacji generalnej .
2. Rajd Tyski - Mera: Oficjalne wyniki końcowe | ||||
---|---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | klasa | czas |
1 | Małyszczycki / Raczak |
Renault Clio R3 |
A7 | 59:28,0 min. |
2 | Nowocień / Marcula |
Peugeot 306 S16 | N3 | +7,1 sek. |
3 | Sopliński / Nowaczewski | Opel Astra II OPC | A7 | +52,7 |
4 | Markowski / Machela |
Peugeot 306 S16 | A7 | +1:02,3 |
5 | Danys / Grudziński |
Honda Civic | A7 | +1:36,5 |
6 |
Pachuta / Gospodarczyk |
Opel Astra |
A7 | +2:18,2 |
7 |
Melon / Melon |
Opel Astra II OPC |
A7 | +2:21,4 |
8 |
Dudziak / Rozkrut |
Opel Astra Gsi |
N3 | +2:42,1 |
9 |
Brzykcy / Borowiczka |
Honda Civic |
N2 | +3:06,5 |
10 | Kwaśnik / Buś |
Opel Astra GT |
N3 | +4:01,4 |
2. Rajd Tyski - Mera: Zwycięzcy pozostałych klas | ||||
11 | Krzyszycha / Wąsowski | Peugeot 206 XS | A6 | +4:02,4 |
12 | Sójka / Lewandowski | Citroen Saxo | N2 | +4:04,4 |
18 | Ranik / Grzybek | Volkswagen Polo | A5 | +5:15,8 |
20 | Zawadzki / Kalinka | Fiat CC | A0 | +5:26,2 |
26 | Cywiński / Skrzywan | Fiat SC Abarth | N0 | +7:49,0 |
32 | Serwiak / Czekan | Volkswagen Polo | N1 | +9:41,5 |
36 | Tomaszczyk / Martynek | Fiat 126p | RWD1 | 10:37,9 |
źródło: fot. Przemysław Grądzki
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Mariusz Małyszczycki wygrywa Rajd Tyski i Puchar PZM 2007
Newsletter
Galerie zdjęć