Rajdy  »  Rajdowy Puchar Polski  »  Aktualności  »  Marek Mularczyk: Przesiadka z Seicento do C2 robi naprawdę duże wrażenie
Marek Mularczyk

Marek Mularczyk: Przesiadka z Seicento do C2 robi naprawdę duże wrażenie

2012-02-16 - Ł. Łuniewski     Tagi: Rajd Lotos, Zapowiedzi, RPP, Mularczyk
Rajd Szwecji za nami, ale to oznacza dopiero początek zimowych emocji na oesach. W najbliższy piątek, 17 lutego, 8. Rajd Lotos Baltic Cup rozpocznie sezon rajdowy w Polsce. Podczas rozgrywanej drugiego dnia, 1. rundy Rajdowego Pucharu Polski rywalizować również będą zwycięzcy klasy A0 w sezonie 2011, załoga MMProject Rally Team, w składzie Marek Mularczyk / Michał Rogóż. Zespół wystartuje nowym samochodem - Citroënem C2 R2. Kierowca - Marek Mularczyk to zawodnik, z ponad 10-letnim doświadczeniem i wieloma sukcesami, zarówno w kraju jak i za granicą. Zajmujący prawy fotel Michał Rogóż w rajdach startuje od początku 2010 r., ale już zdążył odnieść spory sukces. Zdobyty w 2011 tytuł wywalczyli startując niespełna 100-konnym, Fiatem Seicento Sporting. W tym sezonie, cele są bardziej ambitne, a w ich realizacji ma pomóc nowa broń zespołu MMProject Rally Team - Citroën C2 R2. Czterocylindrowy silnik Citroëna oddaje do dyspozycji Marka, 185 KM osiąganych przy 7200 obr./min.

Marek Mularczyk: Przesiadka z Seicento do C2 robi naprawdę duże wrażenie, różnice są ogromne. Najważniejsze będzie hamowanie i odpowiednie wykorzystanie skrzyni biegów, co na początku wcale nie będzie łatwe, zwłaszcza na śniegu. Na szczęście mamy dobre opony i jesteśmy przygotowani do zimowych warunków. Zdecydowaliśmy się na C2, bo ja lubię małe, kompaktowe samochody z ostrą charakterystyką, dlatego dobrze się czuję w Citroënie. Bardzo pozytywnie zaskoczyły mnie jego hamulce. Serdeczne dzięki dla całego zespołu, sukces w 2011 r. to efekt naszej wspólnej pracy i włożonego wysiłku. W tym sezonie będziemy walczyć równie mocno, a nawet bardziej, ponieważ nowe auto ma prawie dwukrotnie większą moc, więc to dla nas dodatkowe wyzwanie. Lotos chcemy przejechać czysto i bezbłędnie - żeby zdobyć punkty musimy być najpierw na mecie.
Przygotowania Mularczyka i Rogóża do sezonu to również liczne treningi i testy. Na zaśnieżonych trasach w okolicach Krakowa, Citroën C2 został gruntownie przetestowany i sprawdzony, a sami zawodnicy mieli możliwość pracy nad optymalnym ustawieniem samochodu.

Michał Rogóż: Podczas testów chcieliśmy sprawdzić zachowanie nowego samochodu i dobrze się z nim oswoić. Nie pracowaliśmy nad opisem, bo planujemy w tym sezonie uprościć nasze notatki, tak by były bardziej intuicyjne i przejrzyste. Auto jest szybkie, bezawaryjne, a ja czuję się w nim dużo lepiej niż w Seicento. Hans to dla nas nowość i myślę, że będziemy się do niego przyzwyczajać trochę dłużej, bo na początku wrażenie jest trochę dziwne. Serdecznie dziękujemy naszym sponsorom oraz patronom medialnym. Szczególnie firmom, które wspierają nas już kolejny sezon: MMProjects, przychodni INTER-MED, firmie GESTO oraz drukarni GrafPrint. W tym roku naszymi patronami medialnymi są Radio ESKA oraz portal rajdowy RallyNews.pl

Tegoroczny Rajd Lotos jest jednocześnie rundą Rajdowego Pucharu Polski. Do rywalizacji o punkty, w ramach RPP, zgłosiło się w sumie 18 załóg, które wystartują 19 lutego, w ramach 2 etapu Rajdowego Samochodowych Mistrzostw Polski. Trasa przygotowana dla „pucharowiczów” liczy 279,51 km, w tym 5 odcinków specjalnych o łącznej długości 71,1 km. Zwycięzców klasyfikacji RPP poznamy w niedzielę o 17:00 podczas ceremonii mety w sopockiej hali ERGO Arena.

Podobnie jak w zeszłym sezonie starty załogi MMProject RT są możliwe dzięki zaufaniu i wsparciu sponsorów. MMProjects - to firma budowlana z wieloletnim doświadczeniem, realizująca usługi wykonawstwa i podwykonawstwa w zakresie prac budowlanych. Drugim ze sponsorów jest INTER-MED, czyli nowoczesne przychodnie specjalistyczne z Katowic i Będzina, świadczące usługi medyczne. Załogę wspiera także GESTO - producent najwyższej jakości ogrodzeń i prefabrykatów betonowych oraz GrafPrint - drukarnia i studio reklamy z 15 letnią tradycją. Patronat medialny nad startami załogi objął portal rajdowy RallyNews.pl, oraz Radio Eska.



źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Marek Mularczyk: Przesiadka z Seicento do C2 robi naprawdę duże wrażenie

Marek Mularczyk: Przesiadka z Seicento do C2 robi naprawdę duże wrażenie
ozyrysh 2012-02-18 11:26
wiadome że kierowca odczuwa różnicę bo przesiadł się do innej klasy samochodu, c2 jest większe cięższe, mocniejsze, można go bardziej porównać z Fiatem Punto niż z Seicento. Fiat sam w sobie to marka o wiele lepsza niż Francuski Citroen