Marcus Gronholm: Błąd z Niemiec mnie zmotywował
2007-08-28 - Ł. Lach Tagi:
Zespół BP-Ford World Rally Team wystartuje w nadchodzący weekend w jedenastej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, Rajdzie Nowej Zelandii, licząc na dobry występ i cenne punkty. Dzięki zwycięstwom Fordów Focus RS WRC w ostatnich trzech rundach serialu, które odbyły się na luźnych nawierzchniach, zespół jest liderem w obydwu klasyfikacjach - zarówno zespołów fabrycznych, jak i kierowców.
Szybkie trasy Rajdu Nowej Zelandii będą dla Forda polem walki o powiększenie przewagi i umocnienie się na pozycji lidera. OS-y zlokalizowane na południe od Auckland są podobne do fińskich tras, na których doskonale czują się Marcus Gronholm i Timo Rautiainen.
Po raz drugi w historii rajd zostanie rozegrany w sierpniu, kiedy na półkuli południowej jest późna zima. Jest zatem bardzo prawdopodobne, że załogi rywalizować będą w deszczowej aurze. Deszcz może pomóc Gronholmowi, gdyż zmyje z drogi warstwę luźnego szutru zapewniając lepszą przyczepność kierowcom startującym w pierwszej kolejności. 39-letni Fin jest liderem mistrzostw, dlatego zgodnie z regulaminem wyruszy na trasę jako pierwszy.
„Jestem w stanie wygrać, ale przede wszystkim muszę zdobyć jak najwięcej punktów” powiedział Gronholm. „Strata drugiego miejsca na ostatnim OS-ie Rajdu Niemiec dała mi jeszcze więcej motywacji, aby w Nowej Zelandii pokazać się z jak najlepszej strony. Muszę być cały czas bardzo skoncentrowany, aby uniknąć takich błędów, jak w Niemczech.”
Obecny mistrz świata w klasyfikacji zespołów fabrycznych, zespół BP-Ford wyrusza w najdalszą podróż w sezonie jako lider tabeli z 41-punktową przewagą. Walczący o trzeci w karierze tytuł mistrzowski Gronholm ma przed Rajdem Nowej Zelandii 8 punktów przewagi nad drugim kierowcą w klasyfikacji. Na antypodach odniósł w ciągu ostatnich dziewięciu lat cztery zwycięstwa, a dwukrotnie meldował się na mecie na drugim miejscu. Nowa Zelandia wywołuje w zespole BP-Ford wyjątkowo miłe skojarzenia, gdyż właśnie tam zespół świętował zdobycie tytułu mistrza świata w 2006 roku.
„Drogi są podobne do fińskich, jednak nie ma tu hop. Trasy są bardzo szybkie, ale nie brakuje też wolniejszych fragmentów z bardziej wyprofilowanymi zakrętami, niż w Finlandii. Lubię jeździć po tego rodzaju nawierzchni - gładkiej, równej i bez kamieni czy głazów, mogących spowodować uszkodzenie samochodu. Ford Focus RS WRC jest bardzo odporny na tego rodzaju przygody i wytrzymuje silne uderzenia, ale w Nowej Zelandii szanse na to, że na trasie napotkamy głazy są praktycznie zerowe” dodał Gronholm.
Po raz drugi w historii rajd zostanie rozegrany w sierpniu, kiedy na półkuli południowej jest późna zima. Jest zatem bardzo prawdopodobne, że załogi rywalizować będą w deszczowej aurze. Deszcz może pomóc Gronholmowi, gdyż zmyje z drogi warstwę luźnego szutru zapewniając lepszą przyczepność kierowcom startującym w pierwszej kolejności. 39-letni Fin jest liderem mistrzostw, dlatego zgodnie z regulaminem wyruszy na trasę jako pierwszy.
„Jestem w stanie wygrać, ale przede wszystkim muszę zdobyć jak najwięcej punktów” powiedział Gronholm. „Strata drugiego miejsca na ostatnim OS-ie Rajdu Niemiec dała mi jeszcze więcej motywacji, aby w Nowej Zelandii pokazać się z jak najlepszej strony. Muszę być cały czas bardzo skoncentrowany, aby uniknąć takich błędów, jak w Niemczech.”
„Drogi są podobne do fińskich, jednak nie ma tu hop. Trasy są bardzo szybkie, ale nie brakuje też wolniejszych fragmentów z bardziej wyprofilowanymi zakrętami, niż w Finlandii. Lubię jeździć po tego rodzaju nawierzchni - gładkiej, równej i bez kamieni czy głazów, mogących spowodować uszkodzenie samochodu. Ford Focus RS WRC jest bardzo odporny na tego rodzaju przygody i wytrzymuje silne uderzenia, ale w Nowej Zelandii szanse na to, że na trasie napotkamy głazy są praktycznie zerowe” dodał Gronholm.
źródło: Ford foto: mgr.fi, Petr Lusk
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Marcus Gronholm: Błąd z Niemiec mnie zmotywował
Newsletter
Galerie zdjęć