
Marcin Dobrowolski mistrzem Rajdowego Pucharu Peugeot
2007-09-24 - Ł. Lach Tagi:
Rajd Orlen, ostatnią, siódmą w tym sezonie eliminację Rajdowego Pucharu Peugeot wygrali Grzegorz Kostka i Paweł Pochroń. Tytuł Mistrzów Polski po raz pierwszy w karierze zdobyli Marcin i Michał Dobrowolscy.
Zgodnie z przypuszczeniami, rywalizacja pięciu załóg, które stanęły na starcie Rajdu Orlen była bardzo emocjonująca. Bracia Dobrowolscy, aby zająć w rozgrywkach pierwsze miejsce musieli osiągnąć metę. W podobnej sytuacji byli Michał Streer i Krzysztof Janik - im z kolei nawet piąta pozycja gwarantowała tytuł wicemistrzowski. O trzecie miejsce rywalizowali jeszcze wiąż Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz oraz Przemysław Zabrocki i Paweł Skrzywan.
Pierwszy odcinek specjalny - Superoes na ulicy Mostowej w Płocku o długości niespełna dwóch kilometrów przeniósł pierwsze niespodzianki. Marcin i Michał pojechali bowiem dość asekuracyjnie i zajęli dopiero piąte miejsce. Zwyciężyli Zabrocki i Skrzywan przed Grzegorzem Kostką, który wystartował z nowym pilotem - Pawłem Pochroniem oraz Dąbrowskim i Staszem. Na drugim odcinku wszystko powróciło jednak do normy - bracia Dobrowolscy wyraźnie przyspieszyli, wygrali odcinek i awansowali na drugie miejsce w klasyfikacji. Po sukcesie na kolejnej próbie zostali liderami. Przewagę utrzymali do końca pierwszego etapu, choć po sześciu OS-ach Grzegorza Kostkę i Pawła Pochronia wyprzedzali zaledwie o trzy sekundy. Trzeci byli Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz. Michał Streer i Krzysztof Janik przegrywali z Przemkiem Zabrockim i Pawłem Skrzywanem.
Drugi etap okazał się pechowy dla Marcina i Michała, którzy już na pierwszej próbie stracili przodownictwo na rzecz Kostki i Pochronia. Bracia jechali jednak spokojnie, mając cały czas na uwadze sporą przewagę punktową w klasyfikacji nad rywalami. Dlatego spadek o kolejną pozycję na ósmym odcinku nie miał dla nich większego znaczenia.Słabnąca moc motoru spowodowała jednak, że załoga po kolejnym, kończącym pierwsza pętle OS-ie postanowiła wycofać się z rywalizacji. System Superally sprawił, że Marcin i Michał zostali sklasyfikowani, a piąta pozycja zapewniła im zdobycie tytułu Mistrzów Polski.
W tym momencie na prowadzeniu byli Kostka i Pochroń, którzy o 20,3 sekundy wyprzedzali Dąbrowskiego i Stasza. Trzecie miejsce zajmowali Zabrocki i Skrzywan, czwarte - Streer i Janik.Końcówka zawodów była emocjonująca. Ostro zaatakowali bowiem Tomek i Igor, którzy „postraszyli” konkurentów. Ostatecznie Kostka i Pochroń pokonali Dąbrowskiego i Stasza zaledwie o 6,5 sekundy.
Trzecie miejsce zajęli Zabrocki i Skrzywan, czwarte - Streer i Janik.Było to drugie pod rząd zwycięstwo Grzegorza Kostki w 2007 roku (poprzednio z Tomaszem Tkaczem). Ponadto w tym sezonie wygrywali Dobrowolscy (trzykrotnie) i Dąbrowski ze Staszem (dwukrotnie).
Marcin i Michał Dobrowolscy oprócz tytułu Mistrzów Polski otrzymają podczas uroczystego zakończenia sezonu główną nagrodę za zwycięstwo w RPP - kluczyki do samochodu Peugeot 206. Drugi w klasyfikacji Michał Streer otrzyma 15 tysięcy złotych, a trzeci: Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz - 10 tysięcy złotych. Ci ostatni pokonali Przemysława Zabrockiego różnicą sześciu punktów.
Ostatecznie w ostatniej, dziewiątej edycji Rajdowego Pucharu Peugeot sklasyfikowanych zostało ośmiu kierowców. W przypadku, gdy w ciągu całego sezonu załoga jeździła w jednakowym składzie, w punktacji znajdują się obaj zawodnicy (także pilot), co wynika z regulaminu RSMP.
Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2006 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.
Punktacja - Rajdowy Puchar Peugeot 2007:
1. Marcin Dobrowolski / Michał Dobrowolski - 149
2. Michał Streer - 136
3. Tomasz Dąbrowski / Igor Stasz - 126
4. Przemysław Zabrocki - 120
5. Grzegorz Kostka - 90
6. Kamil Butruk / Maciej Wilk - 54
7. Kacper Puszkiel / Alicja Konury - 14
8. Janusz Majek / Krzysztof Maskalan - 14
*w przypadku zmiany pilota podczas sezonu, klasyfikowany jest tylko kierowca
Zgodnie z przypuszczeniami, rywalizacja pięciu załóg, które stanęły na starcie Rajdu Orlen była bardzo emocjonująca. Bracia Dobrowolscy, aby zająć w rozgrywkach pierwsze miejsce musieli osiągnąć metę. W podobnej sytuacji byli Michał Streer i Krzysztof Janik - im z kolei nawet piąta pozycja gwarantowała tytuł wicemistrzowski. O trzecie miejsce rywalizowali jeszcze wiąż Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz oraz Przemysław Zabrocki i Paweł Skrzywan.
Pierwszy odcinek specjalny - Superoes na ulicy Mostowej w Płocku o długości niespełna dwóch kilometrów przeniósł pierwsze niespodzianki. Marcin i Michał pojechali bowiem dość asekuracyjnie i zajęli dopiero piąte miejsce. Zwyciężyli Zabrocki i Skrzywan przed Grzegorzem Kostką, który wystartował z nowym pilotem - Pawłem Pochroniem oraz Dąbrowskim i Staszem. Na drugim odcinku wszystko powróciło jednak do normy - bracia Dobrowolscy wyraźnie przyspieszyli, wygrali odcinek i awansowali na drugie miejsce w klasyfikacji. Po sukcesie na kolejnej próbie zostali liderami. Przewagę utrzymali do końca pierwszego etapu, choć po sześciu OS-ach Grzegorza Kostkę i Pawła Pochronia wyprzedzali zaledwie o trzy sekundy. Trzeci byli Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz. Michał Streer i Krzysztof Janik przegrywali z Przemkiem Zabrockim i Pawłem Skrzywanem.
W tym momencie na prowadzeniu byli Kostka i Pochroń, którzy o 20,3 sekundy wyprzedzali Dąbrowskiego i Stasza. Trzecie miejsce zajmowali Zabrocki i Skrzywan, czwarte - Streer i Janik.Końcówka zawodów była emocjonująca. Ostro zaatakowali bowiem Tomek i Igor, którzy „postraszyli” konkurentów. Ostatecznie Kostka i Pochroń pokonali Dąbrowskiego i Stasza zaledwie o 6,5 sekundy.
Trzecie miejsce zajęli Zabrocki i Skrzywan, czwarte - Streer i Janik.Było to drugie pod rząd zwycięstwo Grzegorza Kostki w 2007 roku (poprzednio z Tomaszem Tkaczem). Ponadto w tym sezonie wygrywali Dobrowolscy (trzykrotnie) i Dąbrowski ze Staszem (dwukrotnie).
Marcin i Michał Dobrowolscy oprócz tytułu Mistrzów Polski otrzymają podczas uroczystego zakończenia sezonu główną nagrodę za zwycięstwo w RPP - kluczyki do samochodu Peugeot 206. Drugi w klasyfikacji Michał Streer otrzyma 15 tysięcy złotych, a trzeci: Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz - 10 tysięcy złotych. Ci ostatni pokonali Przemysława Zabrockiego różnicą sześciu punktów.
Ostatecznie w ostatniej, dziewiątej edycji Rajdowego Pucharu Peugeot sklasyfikowanych zostało ośmiu kierowców. W przypadku, gdy w ciągu całego sezonu załoga jeździła w jednakowym składzie, w punktacji znajdują się obaj zawodnicy (także pilot), co wynika z regulaminu RSMP.
Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2006 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.
Punktacja - Rajdowy Puchar Peugeot 2007:
1. Marcin Dobrowolski / Michał Dobrowolski - 149
2. Michał Streer - 136
3. Tomasz Dąbrowski / Igor Stasz - 126
4. Przemysław Zabrocki - 120
5. Grzegorz Kostka - 90
6. Kamil Butruk / Maciej Wilk - 54
7. Kacper Puszkiel / Alicja Konury - 14
8. Janusz Majek / Krzysztof Maskalan - 14
*w przypadku zmiany pilota podczas sezonu, klasyfikowany jest tylko kierowca
źródło: Peugeot Polska fot. Mateusz Banaś, Maciej Niechwiadowicz, Łukasz Lach
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Marcin Dobrowolski mistrzem Rajdowego Pucharu Peugeot
Galerie zdjęć
Newsletter