
MG ZR S2000
2007-02-18 - M. Zagórny Tagi:
Po niepowodzeniach w kategorii S1600 MG postanowiło zaatakować rajdowy świat samochodem S2000. Za projekt i budowę samochodu odpowiada firma MSD, która była odpowiedzialna za przygotowanie rajdowego Hyndaia Accenta WRC.
Prace nad samochodem trwały 18 miesięcy, a rozpoczęto je tuż po tym jak brytyjski producent został wykupiony przez chińskie konsorcjum Nanjing Automotive. Po tym jak FIA dopuściła stosowanie innych skrzyń niż Sadev, MG będzie pierwszym S2000 z przekładnią XTrac. Twórcy chwalą się także mocnym, ale lekkim silnikiem, a także proporcjonalnym podwoziem. "Jesteśmy zachwyceni szybkością świeżo zbudowanego samochodu. W dotychczas przeprowadzonych testach auto było niezawodne, kierowcy zachwalali dużą zwrotność i dobrą reakcję na gaz. MGS2000 powinno być atrakcyjnym pakietem dla oczekujących czegoś szybszego od N-grupy za niewiele większe pieniądze. Super 2000 to przyszłość rajdów.” - powiedział David Whitehead, dyrektor MSD, a kiedyś szef fabrycznej ekipy Hyundaia. "MG S2000 Sport będzie stanowić bardzo atrakcyjną ofertę dla poszukujących lepszych osiągów niż w grupie N za niewiele większe pieniądze, które chcą znacząco zmiejszyć koszt utrzymania WRC, ale pozostać w czołówce. Kategoria S2000 to przyszłość rajdów, ponieważ oferuje osiągalny samochód i emocje zarówno dla kierowców jak i kibiców." - dodaje.
Debiut nastąpił podczas tegorocznego Plains Rally, ale niestety Ian Gwynne wycofał się już po drugim odcinku specjalnym. Na szersze wody twórcy samochodu planują wypłynąć podczas tegorocznego Rajdu Irlandii, oraz Rajdu du Valais, będącego eliminacją cyklu IRC. Za kierownicą zasiądą odpowiednio Roy White oraz Alex Bengue.
Prace nad samochodem trwały 18 miesięcy, a rozpoczęto je tuż po tym jak brytyjski producent został wykupiony przez chińskie konsorcjum Nanjing Automotive. Po tym jak FIA dopuściła stosowanie innych skrzyń niż Sadev, MG będzie pierwszym S2000 z przekładnią XTrac. Twórcy chwalą się także mocnym, ale lekkim silnikiem, a także proporcjonalnym podwoziem. "Jesteśmy zachwyceni szybkością świeżo zbudowanego samochodu. W dotychczas przeprowadzonych testach auto było niezawodne, kierowcy zachwalali dużą zwrotność i dobrą reakcję na gaz. MGS2000 powinno być atrakcyjnym pakietem dla oczekujących czegoś szybszego od N-grupy za niewiele większe pieniądze. Super 2000 to przyszłość rajdów.” - powiedział David Whitehead, dyrektor MSD, a kiedyś szef fabrycznej ekipy Hyundaia. "MG S2000 Sport będzie stanowić bardzo atrakcyjną ofertę dla poszukujących lepszych osiągów niż w grupie N za niewiele większe pieniądze, które chcą znacząco zmiejszyć koszt utrzymania WRC, ale pozostać w czołówce. Kategoria S2000 to przyszłość rajdów, ponieważ oferuje osiągalny samochód i emocje zarówno dla kierowców jak i kibiców." - dodaje.
MG ZR S2000 | |
---|---|
MG ZR S2000 - Silnik | |
Wykonanie | rzędowy, 4 cylindry, atmosferyczny, dwa wałki rozrządu, DOHC |
Pojemność | 2000 cc |
Moc |
270 KM przy 8500 obr/min |
Elektronika | Pi, wielofunkcyjny wyświetlacz |
MG ZR S2000 - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały na 4 koła |
Skrzynia biegów | Xtrac, 6 przełożeń, sekwencyjna |
Dyferencjały | przedni, tylny, centralny - mechaniczne |
MG ZR S2000 - Zawieszenie | |
Przód / tył | pseudo McPherson |
Amortyzatory | Exe-tc, regulowane |
MG ZR S2000 - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył |
wentylowane tarcze: 355 mm, 4 tłoczkowe zaciski / 295 mm, 4 tłoczkowe zaciski |
Szuter: przód / tył |
wentylowane tarcze: 295 mm, 4 tłoczkowe zaciski / 295 mm, 4 tłoczkowe zaciski |
Ręczny | hydrauliczny |
MG ZR S2000 - Układ kierowniczy | |
Wspomagany hydraulicznie | |
MG ZR S2000 - Wymiary | |
Waga: asfalt / szuter |
1110 kg / 1150 kg |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
MG ZR S2000
Newsletter
Galerie zdjęć