Loeb walczy o 7. zwycięstwo w Trewierze
2008-08-13 - Ł. Lach Tagi: Loeb, Sordo, Rajd Niemiec, Citroen C4
Wraz z Rajdem Niemiec, 10 rundą cyklu WRC, w siedem miesięcy po Monte Carlo wracają na nawierzchnie asfaltowe. Wliczając wygraną załogi Philippe Bugalskiego w 2001 r., Citroen od siedmiu lat pozostaje niezwyciężony na niemieckich trasach.
Absolutnym rekordzistą pod względem zwycięstw jest nie tylko Citroen, ale także kierowca zespołu, Sebastien Loeb, który wygrał wszystkie edycje Rajdu Niemiec od kiedy w 2002 r. znalazł się w kalendarzu MŚ. Kierowca Citroena, zmotywowany po pokonaniu Finów na ich własnym terenie, będzie chciał po raz siódmy z rzędu wywieźć z Niemczech 10 punktów co przy obecnym układzie w tabeli pozwoli mu wrócić na pozycję lidera klasyfikacji. „Nie zamierzamy spocząć na laurach po zwycięstwie w Finlandii, na terenie naszych głównych rywali, szczególnie, że czeka nas runda, w której zawsze dobrze nam szło” - zapowiada Sebastien „Loebinen”, jak żartobliwie skandowali tydzień temu kibice w Jyväskylä. „To prawda, że w Niemczech osiągałem dobre wyniki, ale nigdy nie przychodziło mi to łatwo. Tam do ostatniej chwili nigdy nic nie wiadomo. Lubię „Rally Deutschland”, mam tam dużą publiczność, ale jestem ostrożny, bo wiem, na ile różnych pułapek można natrafić.”
„Naszym celem jest zwycięstwo. Nie dlatego, że chcę przedłużyć serię moich wygranych w Trewirze do siedmiu, lecz dlatego, że jest to dobra sposobność do poprawienia wyników w obu klasyfikacjach tego sezonu. Nasze Citroeny C4 są niezwykle skuteczne na takich nawierzchniach - postaramy się to wykorzystać. Na nowo czeka nas zabawa z doborem opon. Nie wiem, czy wpłynie to na wynik, ale oczywiście spróbujemy dobrze wywiązać się także z tego zadania.”
Dani Sordo, zdobywca cennego czwartego miejsca w Finlandii, cieszy się na niemiecka rundę. „Co prawda na trasach szutrowych radzę sobie coraz lepiej, ale z prawdziwą radością wracam na asfalt” - przyznaje Dani. „Z tym, że Niemcy to rajd specyficzny. Czasami bywa tam tyle błota naniesionego przez deszcz lub przez samochody na cięciach zakrętów, że czasami więcej się jedzie po ziemi niż po asfalcie.”
Sordo nie ukończył poprzedniej edycji Rajdu, ale znacznie lepsza wspomnienia ma sprzed dwóch lat, kiedy wspólnie z Loebem dał Citroenowi podwójne zwycięstwo.
„Nie jest to mój ulubiony rajd na nawierzchni twardej, ale uważam, że stać nas na dobry wynik. Przemawia za tym sporo argumentów. Po niedawnych testach jesteśmy w pełni zadowoleni z naszego C4 WRC. Świetnie się w nim czuję, a typ dróg ogólnie mi odpowiada. Startujemy z ambicją zajęcia wysokiej lokaty. Najlepsze dla nas i dla Citroëna byłoby miejsce na podium.”
„Do różnych typów nawierzchni i profili tras, jakie tam napotykamy, dochodzi zmienna pogoda. W sumie Rajd Niemiec to operacja złożona, wieloaspektowa, a przez to trudna” - komentuje Xavier Mestelan-Pinon, Dyrektor Techniczny zespołu Citroën Sport. „Aby skutecznie radzić sobie w każdych warunkach, trzeba znaleźć właściwy kompromis w zakresie ustawień samochodów. Podczas testów skupiliśmy się na wypróbowaniu regulacji stosownych do naszych nowych opon Pirelli P Zero Hard, które mogliśmy dobrze poznać dopiero w prawdziwej walce. Opony będą w Niemczech ważnym czynnikiem, bo po raz pierwszy od czasu Monte Carlo mamy wybór pomiędzy Pirelli P Zero Hard i Soft [z twardą i miękką mieszanką”.
Absolutnym rekordzistą pod względem zwycięstw jest nie tylko Citroen, ale także kierowca zespołu, Sebastien Loeb, który wygrał wszystkie edycje Rajdu Niemiec od kiedy w 2002 r. znalazł się w kalendarzu MŚ. Kierowca Citroena, zmotywowany po pokonaniu Finów na ich własnym terenie, będzie chciał po raz siódmy z rzędu wywieźć z Niemczech 10 punktów co przy obecnym układzie w tabeli pozwoli mu wrócić na pozycję lidera klasyfikacji. „Nie zamierzamy spocząć na laurach po zwycięstwie w Finlandii, na terenie naszych głównych rywali, szczególnie, że czeka nas runda, w której zawsze dobrze nam szło” - zapowiada Sebastien „Loebinen”, jak żartobliwie skandowali tydzień temu kibice w Jyväskylä. „To prawda, że w Niemczech osiągałem dobre wyniki, ale nigdy nie przychodziło mi to łatwo. Tam do ostatniej chwili nigdy nic nie wiadomo. Lubię „Rally Deutschland”, mam tam dużą publiczność, ale jestem ostrożny, bo wiem, na ile różnych pułapek można natrafić.”
„Naszym celem jest zwycięstwo. Nie dlatego, że chcę przedłużyć serię moich wygranych w Trewirze do siedmiu, lecz dlatego, że jest to dobra sposobność do poprawienia wyników w obu klasyfikacjach tego sezonu. Nasze Citroeny C4 są niezwykle skuteczne na takich nawierzchniach - postaramy się to wykorzystać. Na nowo czeka nas zabawa z doborem opon. Nie wiem, czy wpłynie to na wynik, ale oczywiście spróbujemy dobrze wywiązać się także z tego zadania.”
Dani Sordo, zdobywca cennego czwartego miejsca w Finlandii, cieszy się na niemiecka rundę. „Co prawda na trasach szutrowych radzę sobie coraz lepiej, ale z prawdziwą radością wracam na asfalt” - przyznaje Dani. „Z tym, że Niemcy to rajd specyficzny. Czasami bywa tam tyle błota naniesionego przez deszcz lub przez samochody na cięciach zakrętów, że czasami więcej się jedzie po ziemi niż po asfalcie.”
„Nie jest to mój ulubiony rajd na nawierzchni twardej, ale uważam, że stać nas na dobry wynik. Przemawia za tym sporo argumentów. Po niedawnych testach jesteśmy w pełni zadowoleni z naszego C4 WRC. Świetnie się w nim czuję, a typ dróg ogólnie mi odpowiada. Startujemy z ambicją zajęcia wysokiej lokaty. Najlepsze dla nas i dla Citroëna byłoby miejsce na podium.”
„Do różnych typów nawierzchni i profili tras, jakie tam napotykamy, dochodzi zmienna pogoda. W sumie Rajd Niemiec to operacja złożona, wieloaspektowa, a przez to trudna” - komentuje Xavier Mestelan-Pinon, Dyrektor Techniczny zespołu Citroën Sport. „Aby skutecznie radzić sobie w każdych warunkach, trzeba znaleźć właściwy kompromis w zakresie ustawień samochodów. Podczas testów skupiliśmy się na wypróbowaniu regulacji stosownych do naszych nowych opon Pirelli P Zero Hard, które mogliśmy dobrze poznać dopiero w prawdziwej walce. Opony będą w Niemczech ważnym czynnikiem, bo po raz pierwszy od czasu Monte Carlo mamy wybór pomiędzy Pirelli P Zero Hard i Soft [z twardą i miękką mieszanką”.
źródło: Citroen Polska, fot. McKlein
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Loeb walczy o 7. zwycięstwo w Trewierze
Podobne: Loeb walczy o 7. zwycięstwo w Trewierze
Rajd Niemiec 2012 - Sordo wskakuje na podium, błąd Latvali »
Rajd Niemiec - Dani Sordo wygrywa kolejny oes »
Rajd Niemiec - Dani Sordo goni Sebastiena Loeba »
Rajd Niemiec - Dani Sordo wygrywa drugi sobotni odcinek »
Podobne galerie: Loeb walczy o 7. zwycięstwo w Trewierze
Prezentacja zespołu Loeb Racing »
Testy Citroena przed Rajdem Niemiec »
Citroen na Porto Road Show »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Citroen
Newsletter
Galerie zdjęć