Wiele osób było oburzonych po protestach jakie miały miejsce na Subau Rally, tymczasem to nic, w porównaniu do tego co działo się na Rajdzie Bułgarii.
Po pierwszym dniu trzy bułgarskie zespoły złożyły prostest na Lancera Evo IX załogi Dimitar Iliv / Yanaki Yanakiev. Lancer z firmy MRT by Nocentni wybronił się bez problemów i 32-letni Dimitar mógł jako drugi Bułgar w historii świętować zwycięstwo w domowej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy. Konkurencja nie dała jednak za wygraną i na mecie rajdu złożyła kolejnych siedem (!) protestów. Po wnikliwym badaniu udało się odrzucić sześć z nich. Dyskusyjna była natomiast obecność czujnika w okolicach sprzęgła. Został on wysłany w celu szczegółowej analizy przez FIA. Musieliśmy czekać 18 dni od zakończenia rajdu, aby dowiedzieć że jego obecność nie była sprzeczna z homologacją i wyniki na mecie uznaje się za oficjalne.
Zespół który złożył ten protest był przekonany, że czujnik pomaga w zmianie biegów przy w pełni otwartej przepustnicy. Znajduje się on w seryjnym Lancerze, ale przy ich przebudowie na rajdowe wersje zostaje nienaruszony. FIA uznała, że nie ma to wpływu na osiągi.
Od teraz bułgarskim kierowcom sen z powiek będzie spędzać tylko wkładka między kierownicą, a pedałami samochodu Ilieva czyli tzw. kierowca.
Kolejnym startem Ilieva będzie Rajd Madery - 7. runda ME i 5. IRC.
Po pierwszym dniu trzy bułgarskie zespoły złożyły prostest na Lancera Evo IX załogi Dimitar Iliv / Yanaki Yanakiev. Lancer z firmy MRT by Nocentni wybronił się bez problemów i 32-letni Dimitar mógł jako drugi Bułgar w historii świętować zwycięstwo w domowej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy. Konkurencja nie dała jednak za wygraną i na mecie rajdu złożyła kolejnych siedem (!) protestów. Po wnikliwym badaniu udało się odrzucić sześć z nich. Dyskusyjna była natomiast obecność czujnika w okolicach sprzęgła. Został on wysłany w celu szczegółowej analizy przez FIA. Musieliśmy czekać 18 dni od zakończenia rajdu, aby dowiedzieć że jego obecność nie była sprzeczna z homologacją i wyniki na mecie uznaje się za oficjalne.
Zespół który złożył ten protest był przekonany, że czujnik pomaga w zmianie biegów przy w pełni otwartej przepustnicy. Znajduje się on w seryjnym Lancerze, ale przy ich przebudowie na rajdowe wersje zostaje nienaruszony. FIA uznała, że nie ma to wpływu na osiągi.
Od teraz bułgarskim kierowcom sen z powiek będzie spędzać tylko wkładka między kierownicą, a pedałami samochodu Ilieva czyli tzw. kierowca.
38. Rajd Bułgarii 2007 - oficjalne wyniki końcowe | |||||
---|---|---|---|---|---|
1 | Dimitar Iliev / Yanaki Yanakiev | Mitsubishi Lancer Evo 9 | BG/BG | N4 |
2h42m:50,2s |
2 | Simon Jean Joseph / Jack Boyere | Citroen C2 S1600 | F/F | A6 |
+17,9 |
3 | Jasen Popov / Dilian Popov | Mitsubishi Lancer Evo 9 | BG/BG | N4 |
+44,9 |
4 | Krum Donchev / Stoiko Valchev | Mitsubishi Lancer Evo 9 | BG/BG | N4 |
+51,2 |
5 | Corrado Fontana / C. Casazza | Fiat Punto S2000 | I/I | N4 |
+1:21,0 |
6 | Volkan Isik / Kaan Ozsenler | Fiat Punto S2000 | TR/TR |
N4 |
+1:23,0 |
7 | Radoslav Kozlekov / Nikola Popov | Mitsubishi Lancer Evo 9 | BG/BG | N4 |
+1:42,3 |
8 | Michał Sołowow / Maciej Baran | Fiat Punto S2000 | PL/PL |
N4 |
+2:32,5 |
9 | Rumen Dunev / Christo Christov | Renault Clio S1600 | BG/BG | A6 |
+3:38,9 |
10 | Juraj Sebalj / Toni Klinc |
Mitsubishi Lancer Evo 9 |
HR/HR | N4 |
+5:52,8 |
11 | Tomasz Czopik / Glib Zagorii | Fiat Punto S2000 | PL/UA |
N4 | +5:47,2 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Lancer Ilieva legalny, wyniki zatwierdzone
Podobne: Lancer Ilieva legalny, wyniki zatwierdzone
Maciej Rzeźnik: Za rok będziemy mocno walczyć o podium »
Rajd Bułgarii 2012 - Ekaterina Stratieva otrzymała nagrodę Richarda Burnsa »
Rajd Bułgarii 2012 - zwycięstwo Ilieva, Rzeźnik czwarty »
Rajd Bułgarii 2012 - Iliev kroczy po zwycięstwo »
Podobne galerie: Lancer Ilieva legalny, wyniki zatwierdzone
Rajd Bułgarii 2010 - foto Rafał Sadleja »
Rajd Bułgarii 2010 - dzień 3 i meta »
Rajd Bułgarii 2010 - dzień 2 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć