Rajdy » Mistrzostwa Europy » Aktualności » Kuchar i Karnabal w Szwecji przygotują się do Rajdu Polski

Kuchar i Karnabal w Szwecji przygotują się do Rajdu Polski
2007-05-08 - Ł. Lach Tagi:
Dwie polskie załogi wybiorą się do południowej Szwecji aby potrenować przed Rajdem Polski. W dniach 25-26 maja odbędzie się tam Rajd Południowej Szwecji - 3-cia eliminacja krajowych mistrzostw, zaliczana także do Pucharu Europy Północnej. Łączna długość szutrowych odcinków to 133km. Nie należy mylić tego rajdu ze śnieżną rundą WRC o podobnej nazwie.
W 2003 roku Tomasz Kuchar startował w Szwecji Focusem WRC i zajął 4 miejsce. Także Stefan Karnabal pojawi się w Rajdzie Południowej Szwecji nie pierwszy raz. W 2006 roku zmierzał po 7 miejsce, gdy wyeliminowała go awaria skrzyni biegów. Karnabal już na mecie Rajdu Elmot podkreślał, że nie może doczekać się ścigania na szutrze i od połowy asfaltowego Elmotu był już myślami przy czerwcowym Rajdzie Polski.
Tak Tomasz Kuchar oceniał wtedy trasę rajdu: "Trasa South Swedish jest trudna i skomplikowana. „Oesy” są zmienne, nierytmiczne, partie szybkich zakrętów poprzedzielane są wolnymi i bardzo krętymi fragmentami. Zdecydowana większość zakrętów przechodzi przez szczyty, w taki sposób, że już na szczycie trzeba mieć samochód ustawiony do wyjścia z zakrętu, a to najtrudniej precyzyjnie opisać. Wszędzie jest wąsko, a na poboczach leżą wielkie głazy, które wyglądają tak, jakby ktoś je tam celowo przywiózł i poustawiał, specjalnie na rajd. Najdrobniejszy błąd może skończyć się bardzo poważnym uszkodzeniem samochodu."
W klasie N4 w której będą się ścigać polacy znajdują się 23 załogi, a wśród nich m.in. zeszłoroczny zwycięzca Patrik Flodin oraz zdobywca 2 miejsca na Rajdzie Polski 2006 - Oscar Svedlund. Jedynym autem S2000 pojedzie reprezentant Peugeot Sport Sweden - Jimmy Joge.
Tak Tomasz Kuchar oceniał wtedy trasę rajdu: "Trasa South Swedish jest trudna i skomplikowana. „Oesy” są zmienne, nierytmiczne, partie szybkich zakrętów poprzedzielane są wolnymi i bardzo krętymi fragmentami. Zdecydowana większość zakrętów przechodzi przez szczyty, w taki sposób, że już na szczycie trzeba mieć samochód ustawiony do wyjścia z zakrętu, a to najtrudniej precyzyjnie opisać. Wszędzie jest wąsko, a na poboczach leżą wielkie głazy, które wyglądają tak, jakby ktoś je tam celowo przywiózł i poustawiał, specjalnie na rajd. Najdrobniejszy błąd może skończyć się bardzo poważnym uszkodzeniem samochodu."
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kuchar i Karnabal w Szwecji przygotują się do Rajdu Polski
Galerie zdjęć


Newsletter