
W związku z regularnym udziałem w eliminacjach Rajdowego Samochodowego Pucharu PZM znacznej liczby samochodów rajdowych typu Opel Astra F, grupa zawodników użytkujących te, od lat najbardziej popularne w PPZM rajdówki, zamierza zwrócić się do Głównej Komisji Sportu Samochodowego z wnioskiem o utworzenie tzw. klasy markowej.
Opel Astra przez wiele lat gwarantował możliwość walki o najwyższe lokaty w PPZM, wygrał wiele rajdów i kilku kierowcom dał tytuł mistrzowski. Od ubiegłego roku, gdy w drugiej lidze zaczęły rządzić najszybsze przednionapędówki spoza klasy S1600, Astra F przestała być konkurencyjna.
Wyścig zbrojeń, który ogarnął także drugoligowe rozgrywki rajdowe w praktyce uniemożliwia wielu utalentowanym zawodnikom, dysponującym skromnymi budżetami i słabszymi samochodami, walkę o wysokie lokaty w klasyfikacji generalnej, czy nawet klasowej.
Puchar Astry F pozwoliłby na wyrównaną rywalizację tych zawodników w gronie dysponującym bardzo porównywalnym sprzętem. Załączone zdjęcia pochodzą tylko (!) z Rajdu Warszawskiego, gdzie najwyżej sklasyfikowana Astra zajęła 12. miejsce.
"Szybkie i równe tempo, które utrzymywaliśmy przez całą imprezę, pozwoliło nam wyprzedzić nie tylko auta osiągami zbliżone do naszej Astry, ale i sporo mocniejsze. Gdybyśmy do tego posiadali opony typowo deszczowe a nie tylko tzw. medie to wynik mógłby być nawet odrobinę lepszy" - powiedział autor tego wyniku, Piotr Rudzki."Poza szybką i momentami bardzo ryzykowną jazdą, na nasz sukces złożyło się też solidne przygotowanie samochodu, z którym przez cały rajd nie mieliśmy większych problemów".
Jednocześnie zauważyć należy, iż do utworzenia nowej klasy spełnione zostały przesłanki wymagane przez pkt 7.4 Regulaminu RSPPZM, czyli udział co najmniej pięciu samochodów z potencjalnej klasy markowej w dwóch pierwszych rundach sezonu.Siedmiu zawodników jest już zainteresowanych udziałem w Pucharze Astry F. Kolejni proszeni są o kontakt z pucharastry@wp.pl
Aktualizacaja 6.04.2008: 4 kwietnia 2008r. został już złożony do Głównej Komisji Sportu Samochodowego wniosek o utworzenie w Rajdowym Samochodowym Pucharze Polskiego Związku Motorowego dodatkowej klasy markowej o nazwie "Puchar Opla GSi".Wniosek jest odpowiedzią zawodników dysponujących skromniejszymi budżetami i słabszymi samochodami na pojawianie się w Pucharze coraz droższych i zaawansowanch technicznie konstrukcji, uniemożliwiających lub wypaczających sens drugoligowej rywalizacji. Utworzenie nowej klasy z pewnością uatrakcyjni walkę w RSPPZM pozwalając zawodnikom, którzy dysponują podobnym sprzętem, na dość wyrównaną rywalizację.
Według podstawowych założeń do klasy markowej "Puchar Opla GSi" kwalifikowane będą samochody marki Opel Astra F (hom.5452) oraz Opel Kadett E (hom.5369) zgłaszane w klasach N3 i A7. Punktacja w poszczególnych rundach oraz klasyfikacja roczna prowadzone będą na zasadach określonych w Regulaminie RSPPZM 2008.
Podpisano - zawodnicy Rajdowego Samochodowego Pucharu PZM: Arkadiusz Dudek, Michał Gołąbek, Tomasz Kosiński, Łukasz Kutyna, Marek Kwaśnik, Andrzej Mucha, Maciej Musielak, Konrad Okła, Paweł Płóciniczak, Piotr Rogula, Piotr Staszczyk, Marcin Trojan, Dariusz Witkowski, Tomasz Zakrzewski, Piotr Żajkowski.
Puchar Astry F pozwoliłby na wyrównaną rywalizację tych zawodników w gronie dysponującym bardzo porównywalnym sprzętem. Załączone zdjęcia pochodzą tylko (!) z Rajdu Warszawskiego, gdzie najwyżej sklasyfikowana Astra zajęła 12. miejsce.
Jednocześnie zauważyć należy, iż do utworzenia nowej klasy spełnione zostały przesłanki wymagane przez pkt 7.4 Regulaminu RSPPZM, czyli udział co najmniej pięciu samochodów z potencjalnej klasy markowej w dwóch pierwszych rundach sezonu.Siedmiu zawodników jest już zainteresowanych udziałem w Pucharze Astry F. Kolejni proszeni są o kontakt z pucharastry@wp.pl
Aktualizacaja 6.04.2008: 4 kwietnia 2008r. został już złożony do Głównej Komisji Sportu Samochodowego wniosek o utworzenie w Rajdowym Samochodowym Pucharze Polskiego Związku Motorowego dodatkowej klasy markowej o nazwie "Puchar Opla GSi".Wniosek jest odpowiedzią zawodników dysponujących skromniejszymi budżetami i słabszymi samochodami na pojawianie się w Pucharze coraz droższych i zaawansowanch technicznie konstrukcji, uniemożliwiających lub wypaczających sens drugoligowej rywalizacji. Utworzenie nowej klasy z pewnością uatrakcyjni walkę w RSPPZM pozwalając zawodnikom, którzy dysponują podobnym sprzętem, na dość wyrównaną rywalizację.
Według podstawowych założeń do klasy markowej "Puchar Opla GSi" kwalifikowane będą samochody marki Opel Astra F (hom.5452) oraz Opel Kadett E (hom.5369) zgłaszane w klasach N3 i A7. Punktacja w poszczególnych rundach oraz klasyfikacja roczna prowadzone będą na zasadach określonych w Regulaminie RSPPZM 2008.
Podpisano - zawodnicy Rajdowego Samochodowego Pucharu PZM: Arkadiusz Dudek, Michał Gołąbek, Tomasz Kosiński, Łukasz Kutyna, Marek Kwaśnik, Andrzej Mucha, Maciej Musielak, Konrad Okła, Paweł Płóciniczak, Piotr Rogula, Piotr Staszczyk, Marcin Trojan, Dariusz Witkowski, Tomasz Zakrzewski, Piotr Żajkowski.
źródło: Zawodnicy fot. Maciej Niechwiadowicz
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Ktoś chętny na puchar Opla Astry?
Podobne: Ktoś chętny na puchar Opla Astry?




Podobne galerie: Ktoś chętny na puchar Opla Astry?



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Opel
Newsletter
Galerie zdjęć