
W dzisiejszym najdłuższym, bo 124,6 kilometrowym, etapie 73. Rajdu Polski Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran systematycznie realizowali swój plan. Rajdowi Mistrzowie Europy jechali szybko i pewnie, notując na kolejnych odcinkach specjalnych czasy w czołówce klasyfikacji WRC 2. Dobra postawa reprezentantów LOTOS Rally Team, w połączeniu z błędami i problemami technicznymi, jakie przytrafiały się rywalom, pozwoliła Kajetanowi i Jarkowi awansować aż o 9 pozycji w trakcie 8 rozegranych dziś prób sportowych. W efekcie, po 17 odcinkach specjalnych Kajetanowicz i Baran zajmują 6. miejsce w klasyfikacji WRC 2. O jedno miejsce wyżej załoga Forda Fiesty R5 z numerem 48 uplasowała się w klasyfikacji sobotniego etapu zawodów. Debiutujący w rundzie WRC Kajetanowicz jest także najwyżej sklasyfikowanym Polakiem w 73. edycji Rajdu Polski.
Do mety 7. rundy Rajdowych Mistrzostw Świata pozostały jeszcze dwa dwukrotnie przejeżdżane odcinki specjalne: 21,25-kilometrowe Baranowo i 8,55-kilometrowe Sady - łącznie 59,6 km ścigania. Oba przejazdy drugiej z tych prób będą transmitowane na żywo na antenach telewizji Polsat Sport Extra, TVP 2 i TVP Sport.
Kajetan Kajetanowicz: - Trasa jest przepiękna. Mamy na niej bardzo dużo skoków, wiele zakrętów przez szczyty, na których samochód jest odciążony, więc trzeba go odpowiednio ustawić -jeszcze przed wjechaniem w łuk. To niesamowite. Jeżeli chodzi o odcinki to esencja rajdowania - trochę jak w kultowej Finlandii, trochę jak w szalonej Estonii. Wiedziałem, że w tym rajdzie będzie trudno, wiedziałem, że jest dłuższy niż te w Mistrzostwach Europy, ale czekałem na niego bardzo długo. Jednak wcale nie był to czas, który spędziłem z założonymi rękami. Dobrze znoszę te wysokie temperatury między innymi dlatego, że ciężko trenowałem, ale również dlatego, że nie jadę w tym rajdzie, bo muszę, tylko dlatego, że to kocham. Dziś zawodnicy mocno się trzymali. Dopiero na przedostatnim oesie mieli sporo przygód, ale wiele z nich przydarzyło się z powodu tych kolein, w jakich wszyscy jedziemy. Ja starałem się bardzo uważać, szczególnie na nawrotach, bo tam może coś wystawać, na przykład jakiś kamień wygrzebany z drogi przez poprzednie załogi. We wszystkich pozostałych miejscach jechałem jednak na maksa.
73. Rajd Polski - klasyfikacja WRC 2 po OS 17:
1. Lappi/Ferm (Finlandia, Skoda Fabia R5) 2:09:36,3 s.
2. Suninen/Markkula (Finlandia, Skoda Fabia R5) + 10,8 s.
3. Evans/Parry (Wielka Brytania, Ford Fiesta R5) +26,6 s.
4. Gilbert/Jamoul (Francja, Citroen DS3 R5) +4:30,6 s.
5. Fuchs/Mussano (Peru/Argentyna, Skoda Fabia R5) + 5:40,5 s.
6. Kajetanowicz/Baran (Polska, Ford Fiesta R5) + 5:15,5 s.
7. Kremer/Winklhofer (Niemcy, Skoda Fabia R5) + 5:25,0 s.
8. Pedder/Moscatt (Australia, Skoda Fabia R5) +5:52,7 s.
9. Kołtun/Pleskot (Polska, Ford Fiesta R5) + 6:24,9 s.
10. Loubet/Landais (Francja, Citroen DS3 R5) + 6:26,5 s.
11. Parn/Morgan (Estonia, Ford Fiesta R5) + 8:48,6 s.
12. Turan/Zsiros (Węgry, Ford Fiesta R5) + 9:50,2 s.
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS - a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.
Kajetan Kajetanowicz: - Trasa jest przepiękna. Mamy na niej bardzo dużo skoków, wiele zakrętów przez szczyty, na których samochód jest odciążony, więc trzeba go odpowiednio ustawić -jeszcze przed wjechaniem w łuk. To niesamowite. Jeżeli chodzi o odcinki to esencja rajdowania - trochę jak w kultowej Finlandii, trochę jak w szalonej Estonii. Wiedziałem, że w tym rajdzie będzie trudno, wiedziałem, że jest dłuższy niż te w Mistrzostwach Europy, ale czekałem na niego bardzo długo. Jednak wcale nie był to czas, który spędziłem z założonymi rękami. Dobrze znoszę te wysokie temperatury między innymi dlatego, że ciężko trenowałem, ale również dlatego, że nie jadę w tym rajdzie, bo muszę, tylko dlatego, że to kocham. Dziś zawodnicy mocno się trzymali. Dopiero na przedostatnim oesie mieli sporo przygód, ale wiele z nich przydarzyło się z powodu tych kolein, w jakich wszyscy jedziemy. Ja starałem się bardzo uważać, szczególnie na nawrotach, bo tam może coś wystawać, na przykład jakiś kamień wygrzebany z drogi przez poprzednie załogi. We wszystkich pozostałych miejscach jechałem jednak na maksa.
1. Lappi/Ferm (Finlandia, Skoda Fabia R5) 2:09:36,3 s.
2. Suninen/Markkula (Finlandia, Skoda Fabia R5) + 10,8 s.
3. Evans/Parry (Wielka Brytania, Ford Fiesta R5) +26,6 s.
4. Gilbert/Jamoul (Francja, Citroen DS3 R5) +4:30,6 s.
5. Fuchs/Mussano (Peru/Argentyna, Skoda Fabia R5) + 5:40,5 s.
6. Kajetanowicz/Baran (Polska, Ford Fiesta R5) + 5:15,5 s.
7. Kremer/Winklhofer (Niemcy, Skoda Fabia R5) + 5:25,0 s.
8. Pedder/Moscatt (Australia, Skoda Fabia R5) +5:52,7 s.
9. Kołtun/Pleskot (Polska, Ford Fiesta R5) + 6:24,9 s.
10. Loubet/Landais (Francja, Citroen DS3 R5) + 6:26,5 s.
11. Parn/Morgan (Estonia, Ford Fiesta R5) + 8:48,6 s.
12. Turan/Zsiros (Węgry, Ford Fiesta R5) + 9:50,2 s.
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS - a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kajetanowicz jedzie na maksimum możliwości
Podobne: Kajetanowicz jedzie na maksimum możliwości




Podobne galerie: Kajetanowicz jedzie na maksimum możliwości


Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter