Rajdy  »  Mistrzostwa Polski  »  Aktualności  »  Kajetanowicz i Baran zwyciężają na odcinku kwalifikacyjnym przed Rajdem Cypru
			
			
			
			 
									
					
					Kajetanowicz i Baran zwyciężają na odcinku kwalifikacyjnym przed Rajdem Cypru
							2014-09-19 - P. Krupka     Tagi: Kajetanowicz, Rajd Cypru, ERC
						
						
						W poniedziałek Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran mieli pierwszą okazję pokonania rajdowym tempem odcinka treningowego po tej wyjątkowo specyficznej nawierzchni. Po dwóch dniach zapoznania z trasą, dziś przyszedł czas na odpalenie silników i rozpoczęcie zmagań. Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran na odcinku kwalifikacyjnym byli najszybszą załogą zarówno spośród kierowców startujących w pełnym cyklu FIA ERC, jak i zawodników startujących regularnie w mistrzostwach Bliskiego Wschodu. Dzięki temu zwycięstwu jako pierwsi mogli wybrać pozycję startową do pierwszego etapu 9 rundy mistrzostw Europy. Postawili na 7 pozycję na trasie.
						Kajetan Kajetanowicz: - Wiele osób pyta, do których zawodów można porównać Rajd Cypru. Myślę, że ten rajd jest jedyny w swoim rodzaju. Przypomina nieco Akropol, ale jest znacznie bardziej zróżnicowany, a biorąc pod uwagę temperaturę, to wszystkie ślady na niebie i ziemi wskazują, że będzie jeszcze bardziej wymagający. W sobotę mamy nieco więcej szybkich partii, ale już wtedy zaczynają się bardzo kręte odcinki, zwłaszcza ich szutrowe fragmenty. Jest niesamowicie dużo wolnych, bardzo wąskich zakrętów z przepaściami na zewnętrznych, ale też wiele długich, niewidocznych partii. Te kręte fragmenty jedziemy zakręt w zakręt, często nie ma nawet więcej niż 50 metrów prostej. Jest to rajd niezwykle wymagający pod względem kondycji. Jeszcze nigdy nie miałem tak ciepło w samochodzie. Ale dziewiąta runda Mistrzostw Europy będzie mordercza nie tylko dla nas, załogi, ale także dla sprzętu, opon i hamulców. Mamy tu dużo łączników asfaltowych, po których jedziemy na zawieszeniu szutrowym, z małymi tarczami hamulcowymi. Temperatura będzie przechodziła do wnętrza auta przez nadkola, bo taka jest konstrukcja samochodów rajdowych. Jeszcze większym grzejnikiem dla nas są jednak skrzynia biegów, dyferencjały i przede wszystkim tłumik. To wszystko przy włączonym podtrzymaniu turbo, przy niedużej prędkości, bardzo mocno się nagrzewa. Można powiedzieć, że cała płyta podłogowa jest jednym wielkim piecem, na którym śmiało można smażyć posiłki. Dam z siebie wszystko, by w tych trudnych warunkach utrzymać koncentrację i dobre tempo. 
Jarek Baran: - Rajd Cypru zawsze był uważany za jedną z najtrudniejszych szutrowych rund Mistrzostw Świata. Trasy są oczywiście bardzo kręte, co skutkuje bardzo niskimi średnimi prędkościami na odcinkach specjalnych. W pierwszej pętli powinno być jeszcze - jak na miejscowe warunki - dość równo, ale podczas drugiej pętli trzeba znaleźć kompromis między szybką jazdą, a oszczędzaniem samochodu. Nieprzypadkowo cała czołówka mistrzostw Bliskiego Wschodu, których rundą jest Rajd Cypru, używa głównie bardziej odpornych na takie warunki aut klasy RRC.
Oba dni rajdu są bardzo różne. W sobotę połowę długości odcinków stanowi asfalt. Dwa oesy są w zasadzie całkowicie asfaltowe, z szutrowymi łącznikami. Niezależnie od tego, każdy z tych odcinków jest kompletnie inny, ma inna charakterystykę i inny rodzaj szutru. Drugi dzień można nazwać „prawdziwym” Rajdem Cypru, gdyż organizator sięgnął po trasy znane sprzed lat. Te odcinki naprawdę budzą respekt.
	
	
	
	
						Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS - a także i CUBE.ITG i Driving Experience.
Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.
					
Jarek Baran: - Rajd Cypru zawsze był uważany za jedną z najtrudniejszych szutrowych rund Mistrzostw Świata. Trasy są oczywiście bardzo kręte, co skutkuje bardzo niskimi średnimi prędkościami na odcinkach specjalnych. W pierwszej pętli powinno być jeszcze - jak na miejscowe warunki - dość równo, ale podczas drugiej pętli trzeba znaleźć kompromis między szybką jazdą, a oszczędzaniem samochodu. Nieprzypadkowo cała czołówka mistrzostw Bliskiego Wschodu, których rundą jest Rajd Cypru, używa głównie bardziej odpornych na takie warunki aut klasy RRC.
Oba dni rajdu są bardzo różne. W sobotę połowę długości odcinków stanowi asfalt. Dwa oesy są w zasadzie całkowicie asfaltowe, z szutrowymi łącznikami. Niezależnie od tego, każdy z tych odcinków jest kompletnie inny, ma inna charakterystykę i inny rodzaj szutru. Drugi dzień można nazwać „prawdziwym” Rajdem Cypru, gdyż organizator sięgnął po trasy znane sprzed lat. Te odcinki naprawdę budzą respekt.
Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.
źródło: inf. prasowa
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Kajetanowicz i Baran zwyciężają na odcinku kwalifikacyjnym przed Rajdem Cypru
Podobne: Kajetanowicz i Baran zwyciężają na odcinku kwalifikacyjnym przed Rajdem Cypru
				 ERC: Kajetanowicz poza czołówką Rajdu Cypru przez wypadek »
ERC: Kajetanowicz poza czołówką Rajdu Cypru przez wypadek »
					
					 Wielki krok do mistrzostwa - zwycięstwo Kajetanowicza i Barana na Cyprze »
Wielki krok do mistrzostwa - zwycięstwo Kajetanowicza i Barana na Cyprze »
					
					 Kajetanowicz mistrzem FIA ERC Gravel Masters po raz drugi z rzędu! »
Kajetanowicz mistrzem FIA ERC Gravel Masters po raz drugi z rzędu! »
					
					 Kajetanowicz: Dużo powodów do radości po sobocie »
Kajetanowicz: Dużo powodów do radości po sobocie »
					
				Podobne galerie: Kajetanowicz i Baran zwyciężają na odcinku kwalifikacyjnym przed Rajdem Cypru
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			






 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Lamborghini
Tapety Lamborghini  Grand Prix Hiszpanii - Barcelona - pitbabes
Grand Prix Hiszpanii - Barcelona - pitbabes  Honda CR-Z AMS - prawie sportowo
Honda CR-Z AMS - prawie sportowo  Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! 
 
			
 
 
			