Rajdy  »  Mistrzostwa Europy  »  Aktualności  »  Kajetanowicz: Wierzę, że polskie flagi będą dominować w Rajdzie Liepaja
			
			
			
			 
									
					
					Kajetanowicz: Wierzę, że polskie flagi będą dominować w Rajdzie Liepaja
							2015-02-02 - P. Krupka     Tagi: Kajetanowicz, ERC, Rajd Liepaja
						
						
						Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran - zwycięzcy pierwszego rajdu w sezonie 2015, w pierwszy weekend lutego ponownie stawią czoła najlepszym zawodnikom Rajdowych Mistrzostw Europy. Po odniesionym w imponującym stylu zwycięstwie w Rajdzie Janner załoga LOTOS Rally Team stanie do rywalizacji w Rajdzie Liepaja jako lider FIA ERC z maksymalną liczbą wywalczonych punktów.
						Dzięki bezapelacyjnemu triumfowi w Austrii i dominacji na 17 z 18 odcinków specjalnych Kajto ma także szanse na kolejny triumf i zdobycie tytułu „zimowego” Mistrza Europy. Polak pewnie prowadzi w tej klasyfikacji z 76 punktową przewagą. Do rankingu FIA ERC Ice Master wliczane są wyniki z dwóch rund - Rajdu Janner i Rajdu Liepaja.
						Druga runda Rajdowych Mistrzostw Europy to zapowiedź zaciętej walki o ułamki sekund na niesamowitych odcinkach specjalnych wytyczonych w łotewskiej Kurlandii. Rajd Lipawy, rozgrywany na bardzo szybkich szutrowych drogach pokrytych śniegiem i lodem, to jedyna runda europejskiego czempionatu, w której zawodnicy startują w samochodach wyposażonych w zimowe opony z długimi kolcami. Dla czterokrotnego mistrza Polski łotewska impreza będzie drugim w karierze startem na takim rodzaju ogumienia.
	
	
	
	
						Organizatorzy przygotowali trasę o łącznej długości 806 km. Walka o najlepsze czasy i punkty do końcowej klasyfikacji rozegra się na 12 odcinkach specjalnych o łącznej długości 205,7 km. Wśród nich jest wyjątkowe wyzwanie - 37-kilometrowy oes Kuldiga, dłuższy o niemal 5 km od rekordowego odcinka z ubiegłorocznych mistrzostw Europy, czyli próby Les Cols (32,13 km) z szwajcarskiego Rajdu du Valais. Zmagania w rajdzie zakończy widowiskowy oes wytyczony w centrum Lipawy, nad samym brzegiem Morza Bałtyckiego. Lipawa, w której zlokalizowano bazę rajdu, to miasto o długich rajdowych tradycjach - właśnie tam, 50 lat temu zorganizowano pierwszy rajd na Łotwie. W tym roku Rajd Liepaja po raz trzeci w historii stanowi rundę Rajdowych Mistrzostw Europy.Kajetan Kajetanowicz: - Jazda z zawrotnymi prędkościami, po śniegu i lodzie powinna odpowiednio rozgrzać zarówno nas, jak i kibiców. Motywacja przed tym startem jest jeszcze większa, bo ciężka praca całego LOTOS Rally Team przynosi fantastyczne efekty. Trzeba jednak pamiętać, że to jeden z tych rajdów, przed którym trudno ocenić jak szybko będę mógł pojechać w porównaniu z konkurentami. Nie jestem przyzwyczajony do jazdy na oponach, które razem wyposażone są w ponad 1500 długich kolców. Pozornie to kolejny zimowy rajd, ale gumy jakich będziemy używać na Łotwie działają zupełnie inaczej niż te, na których wygraliśmy pierwszą rundę Mistrzostw Europy. 
Długie kolce dają dobrą przyczepność na lodzie, a po wielu latach startów mój mózg był zaprogramowany zupełnie odwrotnie. Byłem przyzwyczajony do tego, że lodu trzeba unikać. Dlatego w Rajdzie Liepaja będę przekraczał granice mojego poznania i doświadczenia. Na długim kolcu konieczna jest zmiana myślenia, nawyków i odruchów, których nie da się nauczyć na innych oponach. Przy tak wysokich prędkościach margines błędu jest minimalny, zatem doświadczenie z ubiegłorocznego startu na Łotwie z pewnością będzie przydatne. Żeby myśleć o zwycięstwie, musimy dać z siebie absolutnie wszystko. Fajnie, że tak wiele polskich załóg chce spróbować swoich sił w FIA ERC. To naprawdę wspaniały cykl i wierzę, że polskie flagi będą dominować przy odcinkach specjalnych.
Rajd Liepaja w liczbach:
2. runda FIA ERC 2015
12 odcinków specjalnych
205,73 km - łączna długość oesów
1 - numer startowy załogi LOTOS Rally Team
76 punktów - przewaga Kajetanowicza w klasyfikacji FIA ERC Ice Masters
36,97 km ma najdłuższy odcinek specjalny rajdu - próba Kuldiga
3 raz Rajd Liepaja jest rundą FIA ERC
11 punktów - przewaga Kajetanowicza i Barana w punktacji mistrzostw Europy
2. start Kajetanowicza i Barana w tej imprezie
51 załóg, w tym 11 z Polski, zgłosiło się do 2. rundy FIA ERC
17 na 18 odcinków specjalnych rozegranych w tym sezonie FIA ERC padło łupem załogi LOTOS Rally Team
					
Długie kolce dają dobrą przyczepność na lodzie, a po wielu latach startów mój mózg był zaprogramowany zupełnie odwrotnie. Byłem przyzwyczajony do tego, że lodu trzeba unikać. Dlatego w Rajdzie Liepaja będę przekraczał granice mojego poznania i doświadczenia. Na długim kolcu konieczna jest zmiana myślenia, nawyków i odruchów, których nie da się nauczyć na innych oponach. Przy tak wysokich prędkościach margines błędu jest minimalny, zatem doświadczenie z ubiegłorocznego startu na Łotwie z pewnością będzie przydatne. Żeby myśleć o zwycięstwie, musimy dać z siebie absolutnie wszystko. Fajnie, że tak wiele polskich załóg chce spróbować swoich sił w FIA ERC. To naprawdę wspaniały cykl i wierzę, że polskie flagi będą dominować przy odcinkach specjalnych.
Rajd Liepaja w liczbach:
2. runda FIA ERC 2015
12 odcinków specjalnych
205,73 km - łączna długość oesów
1 - numer startowy załogi LOTOS Rally Team
76 punktów - przewaga Kajetanowicza w klasyfikacji FIA ERC Ice Masters
36,97 km ma najdłuższy odcinek specjalny rajdu - próba Kuldiga
3 raz Rajd Liepaja jest rundą FIA ERC
11 punktów - przewaga Kajetanowicza i Barana w punktacji mistrzostw Europy
2. start Kajetanowicza i Barana w tej imprezie
51 załóg, w tym 11 z Polski, zgłosiło się do 2. rundy FIA ERC
17 na 18 odcinków specjalnych rozegranych w tym sezonie FIA ERC padło łupem załogi LOTOS Rally Team
źródło: inf. prasowa
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Kajetanowicz: Wierzę, że polskie flagi będą dominować w Rajdzie Liepaja
Podobne: Kajetanowicz: Wierzę, że polskie flagi będą dominować w Rajdzie Liepaja
				 Kajetanowicz zdobywa trzecie z rzędu rajdowe mistrzostwo Europy w cieniu tragedii »
Kajetanowicz zdobywa trzecie z rzędu rajdowe mistrzostwo Europy w cieniu tragedii »
					
					 Kajetanowicz obronił Rajdowe Mistrzostwo Europy »
Kajetanowicz obronił Rajdowe Mistrzostwo Europy »
					
					 Rajdowe ME: Kajetanowicz trzeci po pierwszym dniu Rajdu Lipawy »
Rajdowe ME: Kajetanowicz trzeci po pierwszym dniu Rajdu Lipawy »
					
					 Rajdowe ME: Kajetanowicz drugi na odcinku testowym Rajdu Lipawy »
Rajdowe ME: Kajetanowicz drugi na odcinku testowym Rajdu Lipawy »
					
				Podobne galerie: Kajetanowicz: Wierzę, że polskie flagi będą dominować w Rajdzie Liepaja
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
 Kajetan Kajetanowicz w Rajdzie Janner 2015
Kajetan Kajetanowicz w Rajdzie Janner 2015








 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Tapety MV Agusta
Tapety MV Agusta  Pebble Beach Tour d'Elegance 2010
Pebble Beach Tour d'Elegance 2010  Amerykańskie pickupy prężą muskuły
Amerykańskie pickupy prężą muskuły  
 
			
 
 
			