 
									
					
					Kajetan Kajetanowicz: Kocham mistrzostwa Europy!
							2014-10-20 - P. Krupka     Tagi: Kajetanowicz, Rajd du Valais, ERC
						
						
						Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana - załogę LOTOS Rally Team i świeżo upieczonych triumfatorów FIA ERC Gravel Masters, czyli szutrowej klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy, czekają jeszcze dwie asfaltowe rundy czempionatu Starego Kontynentu. Najbliższą jest szwajcarski Rajd du Valais, czyli dziesiąta impreza w kalendarzu cyklu, zaplanowana na 23-25 października. Kajetanowicz, w odróżnieniu od wielu swoich najgroźniejszych konkurentów, będzie rywalizował w tej imprezie po raz pierwszy. Podobnie jak w poprzednich rundach FIA ERC Polacy wystartują Fordem Fiesta R5 przygotowanym przez M-Sport Poland.
						Przed Rajdem du Valais załoga Kajetanowicz/Baran zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji Mistrzostw Europy. Startując w 6 rundach Polacy wywalczyli 94 punkty - zaledwie 10 oczek więcej ma drugi w tabeli Sepp Wiegand. Dystans reprezentantów LOTOS Rally Team do zwycięzcy ubiegłorocznej edycji Rajdu du Valais i lidera punktacji FIA ERC - Esapekki Lappiego wynosi 29 punktów. W dwóch ostatnich rundach mistrzostw Starego Kontynentu do zdobycia pozostało maksymalnie 78 punktów.
						Po raz pierwszy Rajd du Valais zorganizowano w 1960 r. jako lokalną imprezę mającą promować walory regionu i miejscowe wina. 20 lat później Rajd du Valais został włączony do kalendarza mistrzostw Europy. Odcinki specjalne wytyczone są na drogach kantonu Valais w południowo-zachodniej Szwajcarii. Przedostatnie zawody tegorocznego cyklu ruszą z Sionu - stolicy regionu i najstarszego miasta Szwajcarii. Z kolei baza rajdu, park serwisowy i meta będą zlokalizowane w Martigny.
	
	
	
	
						Trasa tegorocznej, 55. już edycji Rajdu du Valais liczy niemal 623 km, z czego 260 przypada na 19 niezwykle wymagających odcinków specjalnych. Ogromnym wyzwaniem dla debiutującej polskiej załogi jest fakt, że zdecydowana większość prób przebiega po tych samych trasach jak podczas poprzednich edycji rajdu. Szwajcarska runda Rajdowych Mistrzostw Europy słynie z tego, że jest bardzo wymagająca dla zawodników i sprzętu, nie tylko ze względu na to, że niektóre oesy wiodą na wysokości dochodzącej do blisko 2000 m n.p.m. Charakterystyka odcinków specjalnych Rajdu du Valais jest bardzo zmienna. Na próbach sportowych można spotkać asfalt o różnej przyczepności, a poziom trudności dodatkowo podnosi także kapryśna październikowa pogoda. Zanim załogi rywalizujące w Mistrzostwach Europy ruszą na trasę, czeka je odcinek kwalifikacyjny. 3,3-kilometrową próbę zaplanowano na czwartek, 23 października, na 9 rano. Walka o punkty rozpocznie się tego samego dnia o 15:00 od jedynego nowego w zawodach odcinka Leukerbad (8,25 km).Kajetan Kajetanowicz: - Na początku tego sezonu z radością rozpoczęliśmy rywalizację w Mistrzostwach Europy z myślą o zbieraniu doświadczenia w trudnych i zróżnicowanych rundach tego cyklu. Po wielu udanych, ale i niełatwych występach, w Szwajcarii staniemy przed podwójnie trudnym zadaniem. Z jednej strony przyjdzie nam się zmierzyć ze specyficznymi trasami, na których jeszcze nigdy nie mieliśmy okazji się ścigać, a wielu naszych najgroźniejszych konkurentów zdążyło już poznać ten rajd w poprzednich sezonach. Z drugiej - wiemy, że nadal liczymy się w grze o najwyższe lokaty w Mistrzostwach Europy, choć to, że koledzy już tu startowali będziemy brali pod uwagę patrząc na tabelę wyników na mecie każdego oesu. 
Doświadczenia ze zmiennych warunków na górskich odcinkach specjalnych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski z pewnością będą przydatne, choć domyślam się, że w Szwajcarii trasy mogą być znacznie trudniejsze. Alpejska pogoda jest bardzo kapryśna i niestabilna, a w październiku dodatkowo możemy spodziewać się dużej ilości błota na drodze, a nawet lodu i śniegu w zacienionych i wysoko położonych partiach. W tych zróżnicowanych warunkach kluczowy będzie mądry i dokładny opis trasy, a także dobór opon, które w zależności od temperatury mogą dawać różną przyczepność. Wszystko to jak zwykle mocno mnie mobilizuje. Nie chcę, aby sezon już zbliżał się ku końcowi. Uwielbiam ścigać się w takich rajdach, bo każdy z nich jest kompletnie inny. Szczerze mówiąc - kocham Mistrzostwa Europy!
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS - a także i CUBE.ITG i Driving Experience.
Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.
					
Doświadczenia ze zmiennych warunków na górskich odcinkach specjalnych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski z pewnością będą przydatne, choć domyślam się, że w Szwajcarii trasy mogą być znacznie trudniejsze. Alpejska pogoda jest bardzo kapryśna i niestabilna, a w październiku dodatkowo możemy spodziewać się dużej ilości błota na drodze, a nawet lodu i śniegu w zacienionych i wysoko położonych partiach. W tych zróżnicowanych warunkach kluczowy będzie mądry i dokładny opis trasy, a także dobór opon, które w zależności od temperatury mogą dawać różną przyczepność. Wszystko to jak zwykle mocno mnie mobilizuje. Nie chcę, aby sezon już zbliżał się ku końcowi. Uwielbiam ścigać się w takich rajdach, bo każdy z nich jest kompletnie inny. Szczerze mówiąc - kocham Mistrzostwa Europy!
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS - a także i CUBE.ITG i Driving Experience.
Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.
źródło: inf. prasowa
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Kajetan Kajetanowicz: Kocham mistrzostwa Europy!
Podobne: Kajetan Kajetanowicz: Kocham mistrzostwa Europy!
				 Awaria kończy rewelacyjną jazdę Kajetanowicza i Barana w Rajdzie du Valais »
Awaria kończy rewelacyjną jazdę Kajetanowicza i Barana w Rajdzie du Valais »
					
					 Wygrany odcinek i pozycja wicelidera - sukcesy Kajetanowicza i Barana podczas 1 etapu Rajdu du Valais »
Wygrany odcinek i pozycja wicelidera - sukcesy Kajetanowicza i Barana podczas 1 etapu Rajdu du Valais »
					
					 Skuteczny atak Kajetanowicza i Barana w Rajdzie du Valais »
Skuteczny atak Kajetanowicza i Barana w Rajdzie du Valais »
					
					 Emocjonujący dzień Kajetanowicza i Barana w Rajdzie du Valais »
Emocjonujący dzień Kajetanowicza i Barana w Rajdzie du Valais »
					
				Podobne galerie: Kajetan Kajetanowicz: Kocham mistrzostwa Europy!
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
 Kajetan Kajetanowicz w sezonie 2014
Kajetan Kajetanowicz w sezonie 2014








 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Volvo
Tapety Volvo  Grand Prix Bahrajnu - Sakhir - wyścig
Grand Prix Bahrajnu - Sakhir - wyścig  50. Rajd Madery 2009 - fot. M. Zagórny
50. Rajd Madery 2009 - fot. M. Zagórny  Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących 
 
			
 
 
			