
Kajetan Kajetanowicz
2007-06-28 - Ł. Lach Tagi:
Kajetan Kajetanowicz pochodzi z Ustronia. Przez media jest postrzegany jako największy talent ostatnich lat. W opinii Krzysztofa Hołowczyca, jest obecnie najbardziej perspektywicznym zawodnikiem rajdowym w Polsce. Kajetan Kajetanowicz jest także czynnym instruktorem Szkoły Jazdy Subaru. Pierwszą licencję kierowcy rajdowego uzyskał w 2000 roku.
Jego debiutem był „domowy” rajd Barbórki Cieszyńskiej 2000 za kierownicą Fiata 126P. Niestety zakończył się on wypadkiem. Rewanż za to niepowodzenie Kajetanowicz wziął rok później na kolejnej edycji „cieszynki”. Startując ponownie w Fiacie 126P zdeklasował rywali wygrywając klasę A-0 oraz zajmując bardzo wysokie 25 miejsce w klasyfikacji generalnej. Kibice rajdowi do tej pory wspominają tą wspaniałą jazdę kierowcy z Ustronia. .
W kolejnym roku (2003) Kajetanowicz znów cierpiał na kłopoty z finansami. Z tego powodu zawiesił starty i poza Barbórką Cieszyńską wziął udział jedynie w Rajdzie Śląskim. Był to jego debiut i jak do tej pory jedyny start na trasach Mistrzostw Polski. Startując Peugeotem 106 Rallye (N-2) Kajetan zakończył rajd na pierwszym miejscu w klasie.Wraz z początkiem sezonu 2005 Kajetanowicz powrócił na oesy, by ścigać się w pełnym cyklu Rajdowego Pucharu Peugeota. Jego pilotem przez następne 2 lata była Aleksandra Masiuk. Przedsmak rajdowych zmagań dała kibicom kończąca ubiegłoroczny sezon Barbórka Cieszyńska, gdzie w Peugeocie 206 Kajetan zdecydowanie wygrał klasę A-6 (6 m. w klasyfikacji generalnej) pokonując między innymi kierowców startujących na co dzień w Pucharze Peugeota
Z nowym zespołem STP MapaMap Rally Team, nowym samochodem - Mitsubishi Lancer Evo IX (obsługiwany przez firmę I.M.Racing z Bielska Białej) oraz nowym pilotem Maciejem Wisławskim, Kajetan Kajetanowicz walczy o najwyższe laury.
Pierwszy start - Rajd Elmot rozpoczęli od mocnego uderzenia. Kajetanowicz i Wisławski sensacyjnie wygrali II rundę RSMP 2007.
Kolejne występy nie były już tak udane i sezon 2007 załoga Kajetanowicz/Wisławski zakończyła na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej.
W sezonie 2008 Kajetanowicz był jednym z niewielu kierowców, który próbował utrzymać tempo Bryana Bouffiera. Niestety słabszy od Peugeota 207 S2000 Lancer Evo IX pozwolił na wywalczenie tytułu wicemistrza Polski i nieoficjalnego tytułu najszybszego Polaka na trasach RSMP.
Sezon 2009 to przejście Kajetanowicza do zespołu Subaru Poland Rally Team. W nowym samochodzie i nowych barwach kierowca Imprezy N14 wygrywa w Rajdzie Elmot oraz Dolnośląskim, co pozwala wywalczyć tytuł wicemistrza Polski grupy N.
Czasy Fiata 126p i początki rajdowej kariery Kajetana
Załoga Kajetanowicz / Masiuk w sezonie 2005
Kajetanowicz / Wisławski - onboard Rajd Elmot 2007
OS Świdnica - Burkatów, Mitsubishi Lancer Evo IX
Z nowym zespołem STP MapaMap Rally Team, nowym samochodem - Mitsubishi Lancer Evo IX (obsługiwany przez firmę I.M.Racing z Bielska Białej) oraz nowym pilotem Maciejem Wisławskim, Kajetan Kajetanowicz walczy o najwyższe laury.
Pierwszy start - Rajd Elmot rozpoczęli od mocnego uderzenia. Kajetanowicz i Wisławski sensacyjnie wygrali II rundę RSMP 2007.
Kolejne występy nie były już tak udane i sezon 2007 załoga Kajetanowicz/Wisławski zakończyła na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej.
W sezonie 2008 Kajetanowicz był jednym z niewielu kierowców, który próbował utrzymać tempo Bryana Bouffiera. Niestety słabszy od Peugeota 207 S2000 Lancer Evo IX pozwolił na wywalczenie tytułu wicemistrza Polski i nieoficjalnego tytułu najszybszego Polaka na trasach RSMP.
Sezon 2009 to przejście Kajetanowicza do zespołu Subaru Poland Rally Team. W nowym samochodzie i nowych barwach kierowca Imprezy N14 wygrywa w Rajdzie Elmot oraz Dolnośląskim, co pozwala wywalczyć tytuł wicemistrza Polski grupy N.
Kajetan Kajetanowicz | ||
---|---|---|
Data i miejsce urodzenia | 5 marca 1979 w Cieszynie | |
Rajdowy debiut | Barbórka Cieszyńska 2000 | |
Kajetan Kajetanowicz - najważniejsze osiągnięcia i przebieg kariery | ||
Sezon 2000r | ||
Rajd Barbórki Cieszyńskiej | wypadnięcie z trasy | Fiat 126 P |
Sezon 2001r | ||
Rajd Imielin Pokale | 59-m A0 | Fiat 126 P |
Rajd Barbórki Cieszyńskiej | 1-m A0, 25-m generalka | Fiat 126 P |
Sezon 2002r | ||
Rajd Ziemi Lubelskiej | 4-m N0 | Cinquecento |
Rajd Preem | 8-m N0 | Seicento |
Rajd Imielin Pokale | 4-m N0 | Seicento |
Rajd Śnieżki | 2-m N0 | Seicento |
Rajd Bałtyku | 1-m N0 | Seicento |
Rajd Hillclimbing | 1-m N0, 3-m Generalka | Seicento |
Rajd Barbórki Cieszyńskiej | 1-m N0 | Seicento |
Rajd Krosno | 1-m N0 (wykluczenie) | Seicento |
Sezon 2003r | ||
Supersprint W Chorzowie | 1-m Generalka | Seicento |
Supersprint W Chorzowie | 1-m Klasa 1 | Seicento |
Rajd Śląski | 1-m N2 (debiut w RSMP) | Peugeot 106 |
Rajd Nikon | 1-m N0 | Seicento |
Sezon 2004r | ||
Rajd Barbórki Cieszyńskiej | 1-m A6 | Peugeot 206 |
Sezon 2005r | ||
Rajd Mazowiecki | 1-m A6 | Peugeot 206 |
Rajd Elmot | 1-m RPP RSMP |
Peugeot 206 |
Rajd Polski | 2-m RPP RSMP | Peugeot 206 |
Rajd Strzeliński | 1-m RPP 2-m generalka | Peugeot 206 |
Rajd Nikon | 1-m RPP RSMP | Peugeot 206 |
Rajd Rzeszowski | 1-m RPP RSMP | Peugeot 206 |
Rajd Warszawski | awaria techniczna - RSMP | Peugeot 206 |
Rajd Zamkowy | 1-m A6, 2-m generalka Peugeot 206 | S1600 |
Rajd Barbórki Cieszyńskiej | 1-m A6, 2-m generalka | Peugeot 206 |
V-Ce Mistrz Polski RPP 2005 | ||
Sezon 2006r | ||
Rajd Elmot | wypadnięcie z trasy - RSMP |
Subaru Impreza N11 |
Rajd Polski | 8-m Kl.gen. ME, 6-m Kl.Gen. RSMP | Subaru Impreza N11 |
Rajd Subaru | 6-m gen. RSMP | Subaru Impreza N11 |
Rajd Bohemia (Superally) | 48-m gen. | Subaru Impreza N11 |
Rajd Rzeszowski | 4-m gen. RSMP | Subaru Impreza N11 |
Sezon 2007r | ||
Rajd Elmot | 1-m RSMP | Mitsubishi Lancer Evo IX |
Rajd Polski (Superally) | 31-m RSMP | Mitsubishi Lancer Evo IX |
Rajd Subaru | urwane koło |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
Rajd Lotos | 7-m RSMP | Mitsubishi Lancer Evo IX |
Rajd Rzeszowski | 4-m RSMP | Mitsubishi Lancer Evo IX |
Rajd Nikon |
4-m RSMP | Mitsubishi Lancer Evo IX |
Rajd Orlen |
wypadek |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
Sezon 2008r | ||
Rajd Magurski |
4-m RSMP | Mitsubishi Lancer Evo IX |
Rajd Krakowski | 2-m RSMP | Mitsubishi Lancer Evo IX |
Rajd Elmot | 2-m RSMP |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
Rajd Polski | 5-m RSMP | Mitsubishi Lancer Evo IX |
RajdSubaru | wypadek |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
Rajd Rzeszowski | 3-m RSMP | Mitsubishi Lancer Evo IX |
Rajd Karkonoski | 2-m RSMP |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
Rajd Orlen | 4-m RSMP | Mitsubishi Lancer Evo IX |
Rajd Dolnośląski |
4-m RSMP |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
Sezon 2009r | ||
Rajd Elmot | 1-m RSMP | Subaru Impreza N14 |
Rajd Lotos | 5-m RSMP | Subaru Impreza N14 |
Rajd Karkonoski | 4-m RSMP |
Subaru Impreza N14 |
Rajd Rzeszowski | 3-m RSMP | Subaru Impreza N14 |
Rajd Orlen (Superally) |
16-m RSMP | Subaru Impreza N14 |
Rajd Dolnośląski |
1-m RSMP | Subaru Impreza N14 |
źródło: kajto.pl foto: A.Bysiek, kajto.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Kajetan Kajetanowicz
Newsletter
Galerie zdjęć