Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Hyundai Accent WRC Evo III
Hyundai Accent WRC Evo III

Hyundai Accent WRC Evo III

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi:
Historia Hyundaia w Mistrzostwach Świata sięga roku 1998, kiedy to na oesach zadebiutował Hyundai Coupe Kit-car (w kategorii F2- a więc z napędem na jedną oś, oraz z w-litrowym silnikiem bez turbodoładowania). Po kilku latach doświadczeń z tym modelem, Hyundai zdecydował się wkroczyć do rywalizacji o najwyższej rangi i w roku 2000 na oesach pojawił się Accent WRC. Pierwszymi kierowcami tego samochodu zostali Kenneth Ericsson i Alister Marce. Zgodnie z przewidywaniami, a wbrew oczekiwaniom Koreańczyków, Accent WRC nie spisywał się najlepiej. Tak było i w kolejnych rajdach, a także sezonach. Nie pomogły kolejne ewolucje (Evo I, II, III i półoficjalna 3.5). Samochód cały czas odstawał od konkurencji. Mimo wsparcia możnego sponsora, do końca nie udało się opracować konstrukcji pozwalającej na walkę o najwyższe lokaty, było to przyczyną coraz częściej powtarzanych opinii o końcu zespołu. Po wycofaniu się z Mistrzostw Świata samochody zostały sprzedane prywatnym nabywcom, ale i tutaj nie było wielu chętnych. Za kierownicą fabrycznego modelu zasiadali także: Freddy Loix, Juha Kankkunen, Armin Schwarz, oraz nasz jedyny reprezentant w zespole fabrycznym Tomasz Kuchar. Prywatnie Accentów WRC używali: Manfred Stohl, Jussi Valimaki, czy bracia Kolbergowie (obaj kierowcy).
Jeszcze całkiem niedawno mówiło się o powrocie zespołu Hyundai Word Rally Team na światową arenę, ale tak do końca nikt w to nie wierzył. Obecnie i te plotki ucichły i chyba nie ma szans na powrót. Oby było inaczej!

Hyundai Accent WRC Evo III
Hyundai Accent WRC - Silnik
Wykonanieblok i głowica z aluminium, zamontowany poprzecznie z przodu, chłodzony wodą, turbodoładowany, 2 wałki rozrządu w głowicy napędzane paskiem i hydrauliczne popychacze zaworów , 4 zawory na cylinder
Pojemność1998 cc
Moc300 KM przy 5300 obr/min
Moment obrotowy520 Nm przy 3500 obr/min
TurbosprężarkaGarrett/Allied Signal TR30R
Elektronika
Hyundai/Pectel
Hyundai Accent WRC - Układ napędowy
Rodzajstały na 4 koła
Skrzynia biegówX-Trac, 5-przełożeniowa, sekwencyjna, montowana wzdłużnie
Dyferencjałyprzedni i centralny aktywne, tylny mechaniczny
Sprzęgło
trójtarczowe sprzęgło węglowe, Ø = 140 mm
Hyundai Accent WRC - Zawieszenie
Przód / tył
niezalezne zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona, dolne wahacze , sprężyny i amortyzatory gazowe, aktywne stabilizatory sterowane z kabiny
OponyMichelin 20x65/18
Koła
8 x 18 cali
Hyundai Accent WRC - Hamulce
Asfalt: przód / tył
wentylowane tarcze 368 mm, 6-tłoczkowe aluminiowe zaciski / 304 mm, 4-tłoczkowe aluminiowe zaciski
Ręcznyhydrauliczny
Hyundai Accent WRC - Układ kierowniczy

ze wspomaganiem, przekładnia ślimakowa
Hyundai Accent WRC - Wymiary
Długość4200 mm
Szerokość1770 mm
Wysokość1332 mm
Waga1230 kg

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
WEC 2017/2018 - skrót wyścigu w Szanghaju


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Hyundai Accent WRC Evo III