
Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen z zespołu BP Ford Abu Dhabi World Rally Team wygrali Rajd Polski i objęli prowadzenie w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Załoga Forda Focus RS WRC ma teraz 1-punktową przewagę nad rywalami na cztery rundy przed zakończeniem sezonu. Było to trzecie z rzędu zwycięstwo Forda po poprzednich wygranych we Włoszech i w Grecji.
Finowie wygrali rajd z przekonywującą przewagą 1 minuty 10 sekund nad rywalami. Ich koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila byli o włos od drugiego miejsca w klasyfikacji, gdy musieli wycofać się z rajdu na kończącym rajd Super OS-ie w Mikołajkach, mając metę w zasięgu wzroku.
Tegoroczny Rajd Polski był zaliczany do mistrzostw świata po raz pierwszy od 1973 roku. Ponad 200 000 kibiców dopingowało swych faworytów na trasie podczas 3-dniowej rywalizacji na 18 szutrowych odcinkach specjalnych o łącznej długości 352 km, położonych wśród malowniczych mazurskich jezior i lasów. Wąskie, piaszczyste, szybkie odcinki specjalne okazały się bardzo trudnym wyzwaniem dla kierowców. Na jednym z piątkowych OS-ów średnia szybkość Hirvonena wyniosła 129,44 km/h.
Mikko Hirvonen objął prowadzenie po trzecim odcinku piątkowego poranka, mając za sobą Latvalę, gdy ich najgroźniejszy rywal Sébastien Loeb uderzył w pień drzewa i uszkodził zawieszenie samochodu. Duet zespołu BP Ford Abu Dhabi odpierał od tej pory ataki trzeciego w klasyfikacji Daniela Sordo aż do dramatu, który miał miejsce w niedzielne popołudnie.
"To był nasz najlepszy start w tym sezonie," powiedział 28-letni Hirvonen. "Polskie OS-y okazały się bardzo szybkie i wąskie, a tłumy kibiców stworzyły wspaniałą atmosferę. Po raz pierwszy wygrałem dwa kolejne rajdy, a dzięki zdobytym punktom objąłem prowadzenie przed moim domowym rajdem w Finlandii. Ten weekend ułożył się perfekcyjnie od startu do mety. Po piątkowym błędzie Loeba sądziłem, że zwyciętwo przyjdzie stosunkowo łatwo, ale tak nie było. W sobotę musiałem cisnąć naprawdę na 100 %, aby utrzymać prowadzenie. To fantastyczne uczucie wygrać po takiej walce.
"W niedzielę rano wystartowałem zdeterminowany do walki i jazdy na 100 % na pierwszej porannej pętli, ale gdy zobaczyłem międzyczasy moich rywali mogłem nieco odpuścić. Teraz znów wszystko jest możliwe w mistrzostwach. Jestem na prowadzeniu, a w ostatnich czterech rajdach wszystko jest w moich rękach," dodał Hirvonen.
Latvala jechał bezbłędnie aż do ostaniego OS-u. 24-letni Fin radził sobie doskonale na wąskich, szybkich trasach, wspierając zarówno Hirvonena, jak i zespół Forda w walce o trzeci tytuł mistrzowski w ostanich czterech latach. Jednak drugi zakręt liczącego zaledwie 2,5 km Super OS-u okazał się pechowy dla Fina.
"To był mój błąd," przyznał załamany Latvala. "Nie jechałem zbyt szybko, po prostu za wcześnie skręciłem i zawadziłem o beczkę wypełnioną piaskiem. Siła uderzenia uszkodziła układ kierowniczy i nie mogłem złożyć się w kolejny zakręt. Uderzyłem w barierę po przeciwnej stronie trasy. Wiem, że zawiodłem nadzieje zespołu, a co gorsza nie zdobyłem ważnych punktów, których może zabraknąć do zdobycia tytułu mistrza świata wśród zespołów."
Latvala i Anttila, zdeterminowani, by osiągnąć metę rajdu, próbowali pchać samochód do mety, ale musieli się poddać.
Dla dyrektora zespołu BP Ford Abu Dhabi Malcolma Wilsona był to zatem weekend pełen emocji i mieszanych odczuć. "Mikko spisał się fantastycznie. Jechał znakomicie przez cały weekend i w pełni zasłużył na drugie z rzędu zwycięstwo. Ale nigdy nie spodziewałbym się tego, co zobaczyłem na ostatnim odcinku. Przyszedłem, aby oglądać perfekcyjne zakończenie perfekcyjnego weekendu i nie mogłem uwierzyć w to, co stało sę na moich oczach. Doskonały wynik wymknął nam się z rąk, po trzydniowym, wielkim wysiłku całego zespołu."
Dyrektor działu sportu motorowego Ford of Europe Gerard Quinn powiedział: "Trzy kolejne zwycięstwa to wspaniała nagroda za ciężką pracę zespołu w ostatnich miesiącach. Mikko został liderem klasyfikacji przed swoim domowym rajdem. Teraz wszystkie nasze wysiłki skupione są na tym, aby podtrzymać zwycięską passę w Finlandii."
Tegoroczny Rajd Polski był zaliczany do mistrzostw świata po raz pierwszy od 1973 roku. Ponad 200 000 kibiców dopingowało swych faworytów na trasie podczas 3-dniowej rywalizacji na 18 szutrowych odcinkach specjalnych o łącznej długości 352 km, położonych wśród malowniczych mazurskich jezior i lasów. Wąskie, piaszczyste, szybkie odcinki specjalne okazały się bardzo trudnym wyzwaniem dla kierowców. Na jednym z piątkowych OS-ów średnia szybkość Hirvonena wyniosła 129,44 km/h.
"To był nasz najlepszy start w tym sezonie," powiedział 28-letni Hirvonen. "Polskie OS-y okazały się bardzo szybkie i wąskie, a tłumy kibiców stworzyły wspaniałą atmosferę. Po raz pierwszy wygrałem dwa kolejne rajdy, a dzięki zdobytym punktom objąłem prowadzenie przed moim domowym rajdem w Finlandii. Ten weekend ułożył się perfekcyjnie od startu do mety. Po piątkowym błędzie Loeba sądziłem, że zwyciętwo przyjdzie stosunkowo łatwo, ale tak nie było. W sobotę musiałem cisnąć naprawdę na 100 %, aby utrzymać prowadzenie. To fantastyczne uczucie wygrać po takiej walce.
"W niedzielę rano wystartowałem zdeterminowany do walki i jazdy na 100 % na pierwszej porannej pętli, ale gdy zobaczyłem międzyczasy moich rywali mogłem nieco odpuścić. Teraz znów wszystko jest możliwe w mistrzostwach. Jestem na prowadzeniu, a w ostatnich czterech rajdach wszystko jest w moich rękach," dodał Hirvonen.
Latvala jechał bezbłędnie aż do ostaniego OS-u. 24-letni Fin radził sobie doskonale na wąskich, szybkich trasach, wspierając zarówno Hirvonena, jak i zespół Forda w walce o trzeci tytuł mistrzowski w ostanich czterech latach. Jednak drugi zakręt liczącego zaledwie 2,5 km Super OS-u okazał się pechowy dla Fina.
"To był mój błąd," przyznał załamany Latvala. "Nie jechałem zbyt szybko, po prostu za wcześnie skręciłem i zawadziłem o beczkę wypełnioną piaskiem. Siła uderzenia uszkodziła układ kierowniczy i nie mogłem złożyć się w kolejny zakręt. Uderzyłem w barierę po przeciwnej stronie trasy. Wiem, że zawiodłem nadzieje zespołu, a co gorsza nie zdobyłem ważnych punktów, których może zabraknąć do zdobycia tytułu mistrza świata wśród zespołów."
Latvala i Anttila, zdeterminowani, by osiągnąć metę rajdu, próbowali pchać samochód do mety, ale musieli się poddać.
Dla dyrektora zespołu BP Ford Abu Dhabi Malcolma Wilsona był to zatem weekend pełen emocji i mieszanych odczuć. "Mikko spisał się fantastycznie. Jechał znakomicie przez cały weekend i w pełni zasłużył na drugie z rzędu zwycięstwo. Ale nigdy nie spodziewałbym się tego, co zobaczyłem na ostatnim odcinku. Przyszedłem, aby oglądać perfekcyjne zakończenie perfekcyjnego weekendu i nie mogłem uwierzyć w to, co stało sę na moich oczach. Doskonały wynik wymknął nam się z rąk, po trzydniowym, wielkim wysiłku całego zespołu."
Dyrektor działu sportu motorowego Ford of Europe Gerard Quinn powiedział: "Trzy kolejne zwycięstwa to wspaniała nagroda za ciężką pracę zespołu w ostatnich miesiącach. Mikko został liderem klasyfikacji przed swoim domowym rajdem. Teraz wszystkie nasze wysiłki skupione są na tym, aby podtrzymać zwycięską passę w Finlandii."
źródło: Ford Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Hirvonen nowym liderem mistrzostw
Podobne: Hirvonen nowym liderem mistrzostw




Podobne galerie: Hirvonen nowym liderem mistrzostw
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć