
GSMP 2007: Rajdowcy niepokonani w górach
2007-10-30 - Ł. Lach Tagi:
Wyścigiem na Górę św. Anny zakończył się w miniony weekend cykl Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2007.
Po 4 latach triumfów, znanych nam dobrze z odcinków specjalnych, Pawła Dytko (2003,2006) i Mariusza Steca (2004,2005), tym razem tytuł trafił w ręce Mariusza… Małyszczyckiego, który też startuje w rajdach, ale rangi PPZM. Gdańszczanin przez większą część sezonu stratował Skodą Fabią WRC, z wyjątkiem ostatniej rundy, gdzie postanowił przywieźć 600-konnego Forda Escorta, ale ostatecznie po awarii silnika (jeszcze przed startem), kibice podziwiali rajdowego Fiata Grande Punto S2000.
Kluczowym momentem sezonu były sierpniowe zawody w Rościszowie, przed którymi Mariusz Stec, największy rywal Małyszyckiego w walce o tytuł, zapowiedział rezygnację z GSMP na rzecz pełnego zaangażowania w rajdy. Kierowca Fabii WRC nie przepuścił okazji i zainkasował komplet punktów za GSMP Rościszów. Stec nie wytrwał długo w swoim postanowieniu i na kolejnych podjazdach, tym razem w Prządkach, był obecny w swoim Evo VI, ale na wywalczenie trzeciego tytułu było już za późno. W niedzielę 14 października po raz 7. w sezonie wygrał Mariusz Małyszczycki 2007 zapewniając sobie tytuł przed zakończeniem cyklu. Za dwa tygodnie będzie próbował wygrać również rajdowy Puchar PZM. Przed Rajdem Tyskim znajduje się na trzecim miejscu klasyfikacji.
Na koniec Mariusz Stec zajął drugie miejsce, a Paweł Dytko całkowicie skupił się na rajdach i nie bronił tytułu.
Innym WRC, Toyotą Corollą, ścigał się w górach Mariusz Królikowski. Wyścigi górskie to doskonała forma treningu na trasie przypominającej bardziej odcinek specjalny, niż tor wyścigowy, dlatego jak co roku, przewinęło się tam wielu rajdowców, m.in. kojarzeni z RSMP: Stefan Karnabal, Mariusz Woźniczko czy Kacper Puszkiel i z PPZM: Zbigniew Cieślar, Rafał Ćwięczek, Krystian Pachuta, Radosław Pogan i wielu innych.Wysokiej frekwencji wśród kibiców sprzyja forma odbywających się na jednej trasie zawodów, dzięki czemu nie trzeba podróżować między odcinkami i cały czas panuje piknikowa atmosfera. Rajdowcom z pewnością nie podoba się konieczność wyciągnięcia fotela pilota i jazdy na pamięć.
Końcowa indywidualna klasyfikacja generalna samochodów turystycznych (pierwsza dziesiątka):1. Mariusz Małyszczycki (Skoda Fabia WRC/ Punto S2000) 226
2. Mariusz Stec (Mitsubishi Lancer Evo VI) 192
3. Paweł Zubek (Mitsubishi Lancer Evo VIII) 122
4. Piotr Soja (Lotus Exige MK1) 106
5. Mariusz Królikowski (Toyota Corolla WRC) 102
6. Robert Szelc (Mitsubishi Lancer Evo VIII) 98
7. Tomasz Mikołajczyk (Mitsubishi Lancer Evo VI) 81
8. Grzegorz Duda (Mitsubishi Lancer Evo VI) 75
9. Tomasz Myszkier (Mitsubishi Lancer Evo IX) 59
10. Łukasz Zieliński (Audi A4 ST) 54
Po 4 latach triumfów, znanych nam dobrze z odcinków specjalnych, Pawła Dytko (2003,2006) i Mariusza Steca (2004,2005), tym razem tytuł trafił w ręce Mariusza… Małyszczyckiego, który też startuje w rajdach, ale rangi PPZM. Gdańszczanin przez większą część sezonu stratował Skodą Fabią WRC, z wyjątkiem ostatniej rundy, gdzie postanowił przywieźć 600-konnego Forda Escorta, ale ostatecznie po awarii silnika (jeszcze przed startem), kibice podziwiali rajdowego Fiata Grande Punto S2000.
Kluczowym momentem sezonu były sierpniowe zawody w Rościszowie, przed którymi Mariusz Stec, największy rywal Małyszyckiego w walce o tytuł, zapowiedział rezygnację z GSMP na rzecz pełnego zaangażowania w rajdy. Kierowca Fabii WRC nie przepuścił okazji i zainkasował komplet punktów za GSMP Rościszów. Stec nie wytrwał długo w swoim postanowieniu i na kolejnych podjazdach, tym razem w Prządkach, był obecny w swoim Evo VI, ale na wywalczenie trzeciego tytułu było już za późno. W niedzielę 14 października po raz 7. w sezonie wygrał Mariusz Małyszczycki 2007 zapewniając sobie tytuł przed zakończeniem cyklu. Za dwa tygodnie będzie próbował wygrać również rajdowy Puchar PZM. Przed Rajdem Tyskim znajduje się na trzecim miejscu klasyfikacji.
Klip z występu Małyszczyckiego podczas GSMP Sopot
Na koniec Mariusz Stec zajął drugie miejsce, a Paweł Dytko całkowicie skupił się na rajdach i nie bronił tytułu.
Innym WRC, Toyotą Corollą, ścigał się w górach Mariusz Królikowski. Wyścigi górskie to doskonała forma treningu na trasie przypominającej bardziej odcinek specjalny, niż tor wyścigowy, dlatego jak co roku, przewinęło się tam wielu rajdowców, m.in. kojarzeni z RSMP: Stefan Karnabal, Mariusz Woźniczko czy Kacper Puszkiel i z PPZM: Zbigniew Cieślar, Rafał Ćwięczek, Krystian Pachuta, Radosław Pogan i wielu innych.Wysokiej frekwencji wśród kibiców sprzyja forma odbywających się na jednej trasie zawodów, dzięki czemu nie trzeba podróżować między odcinkami i cały czas panuje piknikowa atmosfera. Rajdowcom z pewnością nie podoba się konieczność wyciągnięcia fotela pilota i jazdy na pamięć.
Końcowa indywidualna klasyfikacja generalna samochodów turystycznych (pierwsza dziesiątka):1. Mariusz Małyszczycki (Skoda Fabia WRC/ Punto S2000) 226
2. Mariusz Stec (Mitsubishi Lancer Evo VI) 192
3. Paweł Zubek (Mitsubishi Lancer Evo VIII) 122
4. Piotr Soja (Lotus Exige MK1) 106
5. Mariusz Królikowski (Toyota Corolla WRC) 102
6. Robert Szelc (Mitsubishi Lancer Evo VIII) 98
7. Tomasz Mikołajczyk (Mitsubishi Lancer Evo VI) 81
8. Grzegorz Duda (Mitsubishi Lancer Evo VI) 75
9. Tomasz Myszkier (Mitsubishi Lancer Evo IX) 59
10. Łukasz Zieliński (Audi A4 ST) 54
źródło: fot. Mateusz Banaś
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0